Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2011-03-07 22:01:08 följande:
    Jaaa, fick hem den idag, herregud så fin den är, det är kääääärlek
    Jag tog 80/86 till Meja, har inte provat än men ska göra det så fort vi vaknar imorgon Men den ser ganska stor ut, blir nog mer klänning än tunika i början.
    Ja det bryr jag mig inte om, bara den funkar! Ska bli kul o se. Vet du hur stor Meja är nu?
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Lalalong skrev 2011-03-07 22:13:56 följande:
    Åh... jag hoppar in och är OT som vanligt
    Men jag är lite pirrig, men kan inte skriva om det på facebook.. Så jag måste pirra av mig (oj.. det lät snuskigt Skäms Drömmer) här istället!

Det är så här va att vi har ett hus... som vi inte bor i. Vi bodde där i 1,5 år men vi jobbade båda långt därifrån och det blev dyrt att pendla. Vi försökte sälja det men eftersom vi för det första betalat lite för mycket för det när vi köpte, samtidigt som vi lånade till lagfart och pantbrev, samtidigt som vi lånade 100 000 till för att sätta in en pellets-panna, så fick vi inga bud på det pris vi lagt som utgångspris (och absolut lägsta vi kunde tänkte oss att gå. Då skulle vi ändå stå med en skuld kvar på knappt 200 000).
    Det blev i alla fall så att vi hittade några som ville hyra det av oss. Så sen Maj 2008 så hyr vi ut huset. Först till en familj och sen sen hösten 2009 till en annan familj.

Till hösten har den här familjen bott där i två år. Det betyder att dom får besittningsrätt och det blir jävligt svårt att bli av med dom. Det stressar mig!
    Nu har vi velat i flera veckor hur vi ska göra. Försöka sälja? Flytta tillbaka? Och vi kan inte bestämma oss. Samtidigt som vi inte vill bo där huset ligger, så känns det jobbigt att sälja och släppa hus helt och hållet...  

Idag har vi hittat det perfekta huset för oss! I byn där jag jobbade innan och där tjejernas förskola ligger. Utropspriset på det huset är samma som vi har i lån på vårt hus och det vi nu skulle kunna få ut för det (priserna har gått upp en hel del på dessa 3 åren).
    Så nu är vi helt otåliga på att få komma på en visning... Sälja vårt hus och köpa detta istället!!!
    Visst. Huset är inte det allra finaste jag sett i hela mitt liv. Men det är rejält, och.. bra! Och herre gud, tapeter och lite färg. Det är ju en barnlek.
    Mattias är helt kär i den gigantiska verkstaden med tvätthall och allt möjligt

Så.. nu har jag fått pirra av mig lite  
    ÅÅÅ Spännande!!! Jag kunde inte sova på flera nätter när vi höll på med att köpa vårt hus, man blir ju helt nipprig!

NU ska jag sova däremot, fortfarande dödstrött efter helgen...
  • Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2011-03-08 21:16:56 följande:
    Tjolla
    Fiiiiinaste Lia i fiiiiinaste kappan, bestämde ju mej för att vi inte behövde den men det gör vi nog trots allt
    JAA det gör ni! Den är såå hemskt söt på!
  • Tjollabolla
    Buttelina skrev 2011-03-09 08:01:36 följande:
    godmorgon alla
    för ca 30min senstog barnen med vinterkläderna på och vi var redo att gå.. men så bara spyr alexander Obestämd. nu springer han runt och leker som ingenting :-O. men lämna på dagis gör jag inte OM det nu skulle vara kräksjukan.. åhh känner mig så taskig mot min gruppkamrat men vad gör man liksom. Mange jobbar toklångt borta så han hinner inte komma hem så jag hinner dit ändå

Blää, men det är bara till att ställa om
    Åhhh fy vad trist gumman! Hoppas det INTE är kräksjukan... Bläää. Eller, kräkis som jag läste på FL igår.
  • Tjollabolla
    Smultronhjärta skrev 2011-03-09 09:37:56 följande:
    God morgon!

Fler sjukstugor ser jag, här är Lova hemma eftersom hon levererade 6-7 katastrofblöjor igår-dock får stackarn nu alla sina tänder på samma gång! Både framtänder och kindtänder samtidigtTyst
    Så där blir Lia alltid när hon får tänder! Hon har 3 på G nu och serverade oss 3 bajsblöjor en NATT förra veckan. Tack tack för det ja!
  • Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2011-03-09 10:00:26 följande:
    värst vad alla får tänder då. Här har Mattis två stora där uppe o två yttesmå gaddar där nere, alla 4 kom samtidigt vid 1 års ålder o sen har det inte hänt mer liksom! Det känns som han stått totalt stilla i utvecklingen de senaste månaderna...händer ju ingenting varken med tänder, tal eller motorik Börjar bli orolig att han inte kommer kunna gå till bröllopet
    Lia har haft 2 uppe och 2 nere ett tag nu, sen har det stått stilla ganska länge o nu tror jag där är 3 på g... Det är ju inte så att jag får kika...
  • Tjollabolla

ÅHHH dax att ta fram vårkläderna! Milo var genomsvettiig i overallen idag! TJOHOO! Fast det är svårt att veta hur mkt man ska ta på... Det är typ 7-8 grader här idag, blåser lite. Skalis+fleece såklart, men tror ni man behöver fleecebyxor under överdragsbyxorna?

• Tjollabolla
    Kristyr skrev 2011-03-09 11:43:28 följande:

jag hade inte tagit fleece under skalbyxorna...

har fleecebyxa och jacka underskaloverallen idag, det var nollan här i morse. Under fleecebyxan har han bara leggings.  Några grader till så hade han haft bara velourisar under overallen på benen..

nej du har nog rätt i det. Det blir nog för varmt... Däremot så borde det ju bli lagom att skicka med fleecebyxorna till dagis på morgonen när det är runt nollan väl?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17