• h80

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-01-16 21:00:42 följande:
    Skiljer ju inte enormt mycket, men lite på bredden och lite i ärmlängden. Eftersom den är smalare på bredden så känns ju ärmlängden ännu kortare än vad den är

ja, det var ju inte så farligt. TACK!
  • h80
    Busbellan skrev 2011-01-16 21:42:43 följande:
    Har ni problem med tradera?
    Jag ser bilderna perfekt
    det är ordnat nu verkar det som
  • h80
    Vikctoria skrev 2011-01-17 10:24:29 följande:

Jag tänkte lägga ut Mollys Prästskage-sneekers och jacka från förra året. Någon som kommer ihåg vad det var för nypris på dem?

Om ni också kommer ihåg nypriset på Pärlplatte-skorna, så får ni gärna säga det också..

storlek?
  • h80
    Duntoffla skrev 2011-01-18 10:24:07 följande:
    God dagens i tråden!

I dag vägrade Noel klä på sig ytterkläder så jag lät honom gå i bara brallor och tröja till dagis. Självklart skulle de då börja dagen ute. Suck! Efter evigt tjatande så klädde han på sig.  Måste än en gång hylla Nanooken. Alla andra barn på dagis idag hade galonisar över deras overaller utom de barn med Nanook. Jag frågade om jag skulle sätta på honom de men de svarade att eftersom han har Nanook behövs inte det trots blasket ute. I löööve Nanook. (om nu någon skulle missat det )

Vilken storlek skulle ni ta i Molo lurvoverall till Lea? Hon vägde förra veckan 7880 g och var 65,5 cm lång. Hennes 68 ryker nu då den börjar kännas tight i grenen. Blir 80 bra? Köpte ju en 80 i party pink som jag inte gillade men jag provade den ju aldrig på... 
    E var är 68cm o 8.9kg o hon har en 74:a från höstens o den sitter bra med lite växmån
  • h80
    Pepper79 skrev 2011-01-18 11:18:02 följande:
    de står att den är normal i stl. har inte fått hem min än, men hoppas den kommer idag
    vi har en sån overall i storlek 80 o de smala, men långa.80 sitter bra på min tjej på bredden, men jag får vika upp ärmar o ben............men inte alls så smal som klänningen 
  • h80
    Duntoffla skrev 2011-01-18 12:37:33 följande:
    Vad bra! Eller ja, du förstår Trodde det var min webbläsare eller något
    h80 skrev 2011-01-18 12:27:35 följande:
    E var är 68cm o 8.9kg o hon har en 74:a från höstens o den sitter bra med lite växmån
    Ok. Hmm...tror jag kör på 80 ändå eftersom hon verkar ha lång rygg eller något (68 är lite tight mellan nacke-gren)
    jag hade köpt 80 om jag hade köpt nu glömde jag skriva........74:an började hon använda i oktober
  • h80
    xmari skrev 2011-01-18 13:03:30 följande:
    Erfarenhet av denna någon? Gillar färgen så han "syns". Är det mer en skal eller en softschell?

Och sen skulle jag vilja höra vad ni tycker passar för mössa och tossor till lillans nya overall! Gärna tjejiga då... Drömmer

Idag blev det myyycket frågor!
    Girly rainbow funkar kanske
  • h80
    Ms Ms Kanga skrev 2011-01-19 13:21:05 följande:
    Hur är hösten lurvfleece overaller i storlek? Min Lillfis har är på väg att växa ur 68 i kläder men nu har jag hittat en storlek 80 på rea - blir det tokstort - ska jag fortsätta att leta efter en 74 istället?
    de är små, jag hade tagit 80.
  • h80

åååhh varför har ingen sagt hur fullkomligt underbart londonprintet är Glad jag måste ha mer, finns det på rea nånstans? inte luvklänningen eller tightsen, de fick jag idag

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17