• h80
    Duntoffla skrev 2011-02-03 21:36:44 följande:
    Yes please!

Såg nu på sidan som någon länkade till  Monchhichi. Snacka om nostalgi. Man kanske ska köpa någon sån till Noel. Så söta!
    Har klänningen här nere, men jag har nog inget att jämföra med nu. Kollar imorgon när barnen är vakna, kan jämföra med penseklänningen.
  • h80

men ååååååhhh, mannen har låtit A äta risifrutti med blåbärs sylt...i gemstoneströjan Gråter

• h80
    Everlonn skrev 2011-02-03 21:42:28 följande:
    Släng den i vanish över natten!
    vågar jag det? hur mycket vatten o hur mycket vanish?
  • h80
    Everlonn skrev 2011-02-03 21:47:09 följande:
    Den är ändå körd annars eller? Jag brukar köra med en halv skopa vanish i hett vatten i en större bunke och låta det ligga över natten.

Gjorde så med en villervalla som fått fläckar över hela framsidan, tvättad två gånger innan men fläckarna gick inte bort..en natt i vanish och alla fläckarna var borta! *gillar*  
    Värt att testa
  • h80
    solouniko skrev 2011-02-03 23:01:12 följande:
    Halloj!  Installerad och klar här i min maskin inför sista jobbnatten, det går bättre än väntat faktiskt. Natt har ju annars blivit rena rama mardrömmen att jobba efter min föräldraledighet Men snaaart får jag vara hemma igen, jag längtar!

Hur går NS på tradera? Har lagt upp ett par nya jeans på FB men de har inte blivit sålda, har ett fast pris på 300 inkl. Det borde man väl ändå kunna få? Lägger nog ut det som är kvar i helgen på T istället, men FB är himla bra ibland Nu måste jag dock försöka spaaara lite shoppingpengar till nya NS som kommer snart, hujja så många måsten det var där!
    tycker de går jättedåligt på tradera, jag hade ett par nya ute förra veckan, utrop 249 o de blev inte sålda
  • h80
    Duntoffla skrev 2011-02-03 21:18:34 följande:
    Vet någon hur den här klänningen är i storlek jämfört med andra Molo-klänningar?

www.tradera.com/klanning-68-molo-mycket-fint-...
    jag jämförde mot penseklänningen i 62/68 o penseklänningen är större. ca 1½cm längre ärmar, 1 cm bredare o 2cm längre
  • h80
    Duntoffla skrev 2011-02-04 07:55:28 följande:
    God morgon!

Vaknade idag med halsont igen. Jäkla skit! Orkar inte vara sjuk nu. Börjar undra om Lillasyster bär på streptokocker som vi får i oss när vi använder Näsfridan.  Tack!
    Busbellan skrev 2011-02-04 07:22:54 följande:
    God morgon på er
    Nu har jag skickat iväg sambon och A till sjukhuset
    Jag och E får slappa här en stund innan det är dagisdags
    Fy vad snö det kommit i natt, ungefär lika mycket som hunnit försvinna känns det som
    Åh nej vad trist! Då kommer det väl säkert hit sen.  
    Hoppas att allt går bra idag på sjukhuset.Ok. Jag har ju förvisso inte just penséerna men jag kanske helt enkelt får låta bli då. Hon har ju 68 i andra MOLO-plagg men det är ju inte så länge till förmodligen (klänningarna är ju dock stora. Ex Airbrush)

Tror den blir för liten, våra tjejer är väl ungefär lika stora o den är för liten till E redan (annars hade jag inte sålt den Glad)
  • h80
    Ms Ms Kanga skrev 2011-02-04 08:49:20 följande:
    Molo Lurvfleeceoverallen som jag köpte från Ajabaja hade ett hål på ryggen och de har inte fler så nu måste jag hitta en ny någonstans Gråter. Ska jag ta en Kik Kid istället ... är de bra eller ska jag ta en Molo igen
    kik kids är jättemysiga. Mycket mjukare är molos (vi har båda)
  • h80
    Kristyr skrev 2011-02-04 12:09:53 följande:
    blääääääää...............Kräks 
    Köpte en klänning i vår FB grupp En pop klänning..

KUL! när jag får den är den full med fläckar och gråsolkig på hela framsidan. Tror jag aldrig har haft ett så fläckigt plagg.. Hatar fläckar!! Kräks

Tycker att man borde skriva det....i annonsen... 100 spänn lixom... Gråter
    sååå tråkigt Rynkar på näsan
    jag köpte en jacka på blocket för några dagar sen...mailade innan o frågade om skicket o frågade specifikt om reflexerna var slitna. Den skulle vara i toppskick o inget slitage alls. Fick jackan igår, mröka fläckar mitt fram o nästan alla reflexerna är slitna
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17