Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Milliz skrev 2010-09-02 15:22:52 följande:
    Förresten, nån som har tips på hur man ska få en liten 3-åring att sluta bita på tröjärmarna? Han har snart bitit sönder muddarna i alla tröjor. Eller han biter ju inte hål i dom men resåren släpper.. Fast jag antar väl att jag inte kan göra mer än att fortsätta tjata att han inte ska bita på dom..
    Nä men får du några tips så kan jag gärna ta emot o kanske använda dem på min 7 åring också
  • SmillaMilla
    Milliz skrev 2010-09-02 15:30:54 följande:
    Haha  Du har också en liten tröjbitare? Synd att alla fina tröjor nu är alldeles förstörda i muddarna.. Fast jag minns att min lillebror var precis samma och det tog flera år innan det gick över, så jag natar att jag får hålla ut Idag lyckades han bita sönder mudden i tröjan med björnarna och flygplanen (jag minns inte vad printet heter)..
    Ja Anton biter på muddarna och vid halsen. Men det är inte så farligt att det går hål i dem. Man det ser inte fint ut. Jag håller på att bli galen.
  • SmillaMilla
    jacao skrev 2010-09-02 15:42:23 följande:
    Näe de e ju det där med vattenpelaren... Men men läcker den som ett såll får jag hoppas att jag kan hitta en Molo på rean
    Ja men hoppas att den håller. Och att det inte blir så blöt snö i år.
  • SmillaMilla

jacao: Läste nyss senaste nummret av Vi förälrar med overall tesstet. Då fick didrikssons bäst-i-test. Tydligen har den en vattenpelare på över 10000 i år. Så kanske har de blivit bättre.

• SmillaMilla
    H I L L A skrev 2010-09-02 18:32:22 följande:
    Det är inte alla Didriksons overaller som har så bra vattenpelare. De billigaste har bara 2000 mm.
    Den modellen som har 10 000 mm tror jag kostar ungefär samma som Molo och POP.
    ja men vilken har jacao köpt? Är det över 10000 så är det ju super. Eftersom jag vägrar galonbyxor utanpå vinteroverallerna så är en hög vattenpelare ett måste.
  • SmillaMilla
    H I L L A skrev 2010-09-02 18:48:02 följande:
    Tror inte någon Didrikson har över 10000 mm.  Kommer inte ihåg vad modellen heter som har den högsta vattenpelaren.
    ha ha tror o tror, men det finns en. Sitter här med en annons från didriksson om en overall som heter Fernie Coverall. Den har ett Dry- 10 yttertyg med en vattenpelare på 10000 mm.
  • SmillaMilla
    SmillaMilla skrev 2010-09-02 18:54:04 följande:
    ha ha tror o tror, men det finns en. Sitter här med en annons från didriksson om en overall som heter Fernie Coverall. Den har ett Dry- 10 yttertyg med en vattenpelare på 10000 mm.
    Här finns den:
    www.didriksons.com/article.asp&articleId=1819&typeId=0&usageId=0&systemId=0&sizeId=4&search=
  • SmillaMilla
    lillronya skrev 2010-09-02 19:02:31 följande:
    Hej i tråden!

Vad händer här?

Jag sitter och funderar på vilka vändningar det kan vara i livet.
    Min ensamma och utstötta 16-åring har nu blivit en tös med både pojkvän och mängder av vänner.
    Vad hände liksom?
    Hon fick inte köra ner till byn idag eftersom hon inte kände sej frisk. Vad hände då? Jo det står en till a-traktor här på gården med ett gäng killar i och där ute har de hängt nu i över en timme.

Roligt men jobbigt i mammahjärtat att inse att jag inte längre är hennes enda bästis.
    Åhhhhh vad underbart!!!! KRAM
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17