Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Kristyr skrev 2010-09-03 18:49:22 följande:
    bor ju liksom 5 min promenad från mässan...
    Ha ha toppen!!!
  • SmillaMilla
    stökmamma skrev 2010-09-03 18:51:25 följande:
    Träff på mässan på lör, Kanonkul   lika bra man börja tala om det för gubben.... 

och Smilla, den overlla får vi ärva sen va??

näe, nu står 5+2 plankisar i ugnen....*mums* så vi kanske hörs senare  
    Visst är den snygg! *kärlek*

Mässa på lördag blir suuuper.
  • SmillaMilla
    Kristyr skrev 2010-09-03 18:56:21 följande:
    fredag är det säkert mindre folk. Även om jag på fredagar har med båda barnen så känns fredag bättre. Fördriva tiden när man är själv hemma... men jag vet inte än.
    Fredagar gick jag alltid på innan när jag också bodde där. Men jag tycker det var mer folk då. Minst har det nog varit på söndagar.
  • SmillaMilla
    h80 skrev 2010-09-03 20:28:10 följande:
    får ont i magen o måste bara prata av mig lite, ni brukar ju vara bra på att lyssna i denna tråden. OT; men iallafall. Sitter o pratar på msn med min mans brors sambo. De har en 6 månaders som har problem med magont. Han vaknar mellan 2-4 gånger på natten o vill ha mat. O nu tycker de att det är såå jobbigt o eftersom en 6 månaders ska klara sig 12 timmar utan mat så har de bestämt att han ska sova i eget rum o lära sig att somna själv. De ska alltså lägga ner honom i sängen nu o sen inte gå in till honom förrän imorgonbitti hur mycket han än skriker.
    STACKARS LITEN. Försöker lite fint övertala henne att det inte är nått bra förslag, men det går inte.
    Nej fy! Det där är inte okej!

Vad lär man barnen med det? Jo att de inte får sina behov uppfyllda, de blir för tusan apatiska! Nu blir jag förbannad. Fy kanske överreagerar, men barn blir faktiskt omhändertagna för sådana saker!
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-09-03 21:02:18 följande:
    Usch, tror det blir en lite jobbig natt här. Ella låter riktigt illa i luftrören, trots att hon inte ens är förkyld

Ronya, du som kan det där. Är det nån mening att försöka få i airomir i sömnen, eller är det kanske så att hon inte tar tillräckligt djupa andetag då?
    Fast, man förlorar ju inget på att försöka
    Tyvärr funkar det inte. Du måste nog väcka henne lite så att hon andas ner ordentligt.
  • SmillaMilla
    h80 skrev 2010-09-03 21:03:02 följande:
    Är helt gråtfärdig
    SmillaMilla skrev 2010-09-03 21:00:13 följande:
    Nej fy! Det där är inte okej!

Vad lär man barnen med det? Jo att de inte får sina behov uppfyllda, de blir för tusan apatiska! Nu blir jag förbannad. Fy kanske överreagerar, men barn blir faktiskt omhändertagna för sådana saker!
    Visst är det inte ok, reagerade precis som du o nu vet jag inte vad jag ska göra.
    Ja jag förstår, det måste vara skitjobbigt för dig. Svårt att ringa soc också när det är en släkting. Men var het ärlig mot henne och säg att det inte är ok.
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-09-03 21:05:00 följande:
    Håller med dig och alla andra här, snacka om grymt

Bebisar kommunicerar med skrik och gråt och tänk då att bara bli ignorerad. Är det verkligen så att barn kan bli omhändertagna om nån kör ex. 5 mm?
    Nog för att de borde kunna bli det, är ju psykisk misshandel
    Usch, jag är verkligen anti de flesta såna metoder, men den värsta är nog AW, tätt förljd av 5 mm
    Nä det skall verkligen mycket till för att du skall få dina barn omhändertagna. Det är ju bara vid extrema fall som detta sker. Så absolut inte vid 5 minuters metoden. Men lämnar du en 6 månaders en hel natt, som får skika sig till sömnas flertalet gånger o inte är lyhörd, så kommer nog soc att rynka på näsan lite i alla fall.
  • SmillaMilla
    h80 skrev 2010-09-03 21:08:06 följande:
    Försökte förklara, men hon lyssnar inte. Sen gick hon så jag fick inte prata färdigt. Har skickat henne ett medd. o erbjudit henne att låna en bok "somna utan gråt" länkade också till vad den handlar om, kanske hon fattar om hon läser.
    Kan man vara anonym o anmäla?
    Ja du kan anmälla anonymt, men det är absolut inget jag rekomenderar! Föräldrarna kan reagerar starkt då. Det kan ju vara vem som helst som anmält och de kommer alltid att vara oroliga för att göra småfel.

Skall man anämala anonymt så skall man aldrig presentera sig med sitt namn. 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17