Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Men hallå. Nu börjar jag få panik!

Kikkid klänningen i lila, stl 110. Finns inte???

• SmillaMilla
    Lalalong skrev 2010-09-12 15:58:22 följande:
    Isch... Idag är jag rädd att jag ska lägga mer pengar på en Molobody än vad jag egentligen vill... En body som jag egentligen redan har betalat en gång, men alltså ska betala igen.
    Jag och en kompis köpte och gav bort till en "kompis" när hon fick barn. Av olika anledningar så ses och hörs vi inte mer. Nu ligger bodyn på Tradera. Oanvänd. Och jag tänker köpa tillbaka den. Känner mig bitter och bitsk samtidigt. Jag är skitlöjlig som ens bryr mig om det, samtidigt som jag känner att... Jo, jag tänker bannemig vara skitlöjlig i detta fallet. (Ligger mycket bakom, men tänker inte dra hela "vi är tillbaka på höstadiet"-storyn).
    Ähhh jag förstår dig! Har lite samma senario. Ger massa av barnens kläder till en släkting som sedan inte används och som de sedan säljer. Känner kanske lite att jag vill ha tillbaka dem istället för att de säljer dem.
  • SmillaMilla

ha ha *asg*

Grisar på barnkanalen nu (barnprogram), tjej grisen heter Kotletta. Vem hittar på dessa namnen?

• SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-09-12 18:47:10 följande:
    Jag har 104 till Ella, men hade nog kunnat ha 110 också
    Det blev en 110 till Svea. Hoppas att den inte blir för stor nu. Men bättre åt det hållet. Då kan hon använda den i vinter.
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-09-12 19:44:08 följande:
    I kik kid klänningen eller?
    Ja, det blir säkert bra, passar den inte med en gång lär hon ju växa i den

Men i detta inlägget var det tröjan vi pratade om, i klänningen hade Ella inte kunnat ha 110, hade blivit nattlinne tror jag
    Aha Trodde ni snackade klänning. Förlåt.

Ja i klänningen. Vi får väll se hur den sitter på Svea. Men hennes mage drar ju upp den lite.
  • SmillaMilla

FÖRLÅT! Skrev i fel tråd!

Tjejer snabb hjälp nu igen om kikkid klänning.

Svea är 94 lång och 17 kilo tung.

Den lila kikkid klänningen. vilken stl? Beställde 110 men är så orolig att den blir för stor. Nu funderar jag på om kompisen skall ta denna och jag beställa snabbt en i 104. Vill ju inte att den skall bli för stor. SNÄLLA någon som vill ta mått?

• SmillaMilla
    Buttelina skrev 2010-09-13 18:46:46 följande:

bella 106cm i strl 122. det skiljer ca 3-4cm i längd mellan strl.. så om svea är 12cm mindre än bella så ska hon ju ha 3-4strl mindre än bella typ..vilket innebär strl 104 eller 110. bra hjälp va?? men jag tror 110 kunner sitta ungefär så här på svea.. den drar ju ihop sig i tvätt med..
    TACK! Då tar jag 110 ändå. Supersöt isa är i den!
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-09-13 18:45:55 följande:
    Jag kan ju ta mått på 104:an om det skulle hjälpa något?
    Tack, men nu behövs det inte. Blir 110 i alla fall Fy vad jag är velig.
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-09-13 20:59:26 följande:
    Tror det har MYCKET med kroppsbyggnad att göra
    Är barnet åt det smalare hållet är det ju inte licka mycket tyg som går åt till kroppen
    Räcker nog med nåt kilo till så åker den nog upp en bit eftersom den är ganska tight.
    På en klänning som inte sitter åt spelar nog inte barnets kroppsbyggnad så stor roll, men på denna kan den nog göra det
    Ja jättesvårt. Men eftersom svea har kvar sin vällingmage så kanske hon behöver lite större, jag är ju orlig att den blir för smal och att hon inte kan andas
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17