Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Jannah, kolla i min blogg, har länk till.henne där. Här på fl heter hon lillaego07

♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Busbellan skrev 2011-04-07 12:08:37 följande:
    Ni som har barn som är ungefär lika stora som Ella, hur stora cyklar har de?
    Hon är 102 cm lång.
    Hon cyklade till dagis idag på sin 12 tums och den såg väldigt liten ut. Sadeln är redan upphöjd en bit, men det såg jobbigt ut att trampa runt för benen var för böjda hela tiden.
    kanske ska man plocka fram den 16 tums vi har stående.
    Har för mig att Nora cyklade på 12 tums fram tills hon var ca105 cm lång, men hon cyklade ju utan stödhjul då så det var viktigareatt hon nådde ner ordentligt och så tror jag hon hae kortare ben än vad Ella har
    Milo fick en 12" när han fyllde 3, då var han 98. Han hade den hela förra sommaren o då var väl han runt 104-105 kanske. Nu fick vi köpa ny, han är nästan 110 cm och den var aaabsolut för liten Såg väldigt kul ut.
  • Tjollabolla
    Lilla Ego 07 skrev 2011-04-08 20:48:26 följande:
    God afton damer!

Sitter och väntar på Frost som ska börja här snart har det utlovats Glad

Jag gjorde ju en dundertabbe igår. Så klantigt egentligen att jag får ju skylla mig själv men jag väljer att ignorera det och låtsas som om det aldrig har hänt.
    Skulle tvätta Leias lurvoverall (partypink) och Elliotts lurvjacka (den blå från i våras). Jo vad gör jag dårå, jo jag tvättar dem tillsammans. Torktumlas var och en för sig men som sagt tvättas tillsammans. Inte hade jag i någon colour cather heller.... RESULTAT fina partypinken är rostfärgad nuFlört Inte direkt favoritfärgen här....

NÅgon här som vet om det går att rädda lurven eller ska jag behöva se på eländet vareviga dag från och med nu?? Har bara en overall till henne, vill inte köpa någon mer heller för den används bara under skaloverallen.
    IHHHH! Stackars lilla lurven!
    Jag har gjort samma misstag, fast jag tumlade dom ihopa med.... Färgerna klarade sig, men OJJJ vilken tid det tog att plocka bort ludd från båda jackorna som hade den andra färgen på sig. Numera tvättar jag alltid lurvar för sig....

Tyvärr inget tips, har lite svårt att tro att den går att rädd tyvärr...
  • Tjollabolla
    Duntoffla skrev 2011-04-11 22:58:06 följande:
    Säljer inget där heller  
    Säljer inte heller nåt, nånstans. Tradera verkar ju gå sjukt dåligt och FB är det seeegt på. Blir mer än lite frustrerad, säljer jag inte så blir det ingen salg
  • Tjollabolla
    Dolphin skrev 2011-04-12 13:38:52 följande:
    Vet ni hur Hummel är i storlekarna? Funderar på den blåa vindjackan till min son och han har stl 86 nu men den finns ju bara i minst 92, men det kanske funkar i sommar om de inte är stora i storlekarna...??
    Vet inte hur just den jackan är, men dom brukar vara lite små så det funkar säkert!
  • Tjollabolla

Alltså jag blir knäpp snart. Milo spyr! Ska vi aldrig få vara friska?! Vi har inte varit friska en enda vecka i sträck på 2 månader. Å aldrig vblir dom dåliga samtidigt heller. Jag blir rent ut sagt galen snart! Det enda jag gör är att passa sjuka barn, försöka underhålla det friska, städa, tvätta, och gå här hemma och glo!!!!!!! Jag tror jag säger upp mig och flyttar!

• Tjollabolla
    Greksmurfen skrev 2011-04-12 16:00:06 följande:
    Hjärtajobbigt vännen =/få hoppas att sommarvärmen för med sig ngt bra snart då!!!!

här e ja hemkommen från undersökning i narkos... e e lite lagom seg ;).........dock så krampade och snetände jag en hel del i samband med att ja vknade =/ så fick vara på post op istället för extra övervakning.......iställer för daguppvaket...
    å den läkaren tyckte inte det såg ut som snedtändning så hon tycker ja ska kontkata VC för utredning om krampsjukdom =/ lagon kul....... lite roligt va det dock när man vakande till å ja var ombyltat på ala sätt i sängen för att man inte skule kunna skada sig mot sängens kanter. ....fick dock en smäll i pannan =P så hoppas på att det inte blir ngt blåmärke ;)................
    Åh men fy! Hoppas dom kommer fram till vad det är!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17