• maugu

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Shea 1 skrev 2011-01-02 15:32:24 följande:

Jag letar och letar utan att hitta nå´t så nu frågar jag proffsen (har frågat i Shopaholictråden också)
    Fick ett par randiga molobyxor när sonen föddes, de är kobolt-vitrandiga med orange kanter. Jag tror att de kom samtidigt som truck-printet (var det vår/sommar 2010?)
    Hittar inget någonstans som passar till, är det bara T som gäller? Matchade bubbelgumprintet också till de brallorna?

En fråga till: Tvättade en mololurv för första gången idag, den blev väldigt stel och ful. Såg efteråt att man skulle tvätta med sköljmedel (vi använder aldrig det pga sonens eksem). Är det någon som vet om mjukheten återställs om man nu tvättar med sköljmedel, eller kommer den altid vara såhär nu?

Jag tror att man måste torktumla dem..mina var oxå stela då vi inte hade en torktumlare..använder ej sköljmedel dock heller så kanske det berodde på det.
  • maugu
    Buttelina skrev 2011-01-02 16:25:54 följande:
    lillebrors 98/104 är precis på gränsen i småfolk, i molo kan han precis ha 104 men jag köper 110 nu.. i småfolk kan han ha 110/116 utan att det ser galet ut
    Tack för svaret..men visst är Alexander större än min Gustaf?Har för mig att A och Milo är de större av 07:orna
    Får kanske knata iväg med Gustaf till danskbutiken och prova..tror nog på 110 i Molo till honom..
  • maugu

God morgon!
    Vad roligt med fler bloggar-mina favoriter svällde
    Har haft FL-bloggarna under annat bokmärke men har dem nu oxå i min blogg..Apropå män som läser..min man kallar min blogg för "looserbloggen"-fast han inte är så haj på svenska så läser han VARJE dag. Han avskyr offentlighet pga sin paranoia från sitt jobb men har erkännt vid svagt tillfälle att det är otroligt roligt att se vad jag skriver om..för mig är bloggen en dagbok och när man läser tillbaka så ser man att det som händer i vardagen är ganska mkt och blir roligt att läsa om några månader efteråt..

Jag vill ha nyheter från MOLO-någon som vet?

• maugu
    Busbellan skrev 2011-01-07 17:03:23 följande:
    Visst var det nån som ville ha innermått på kolibriskorna, det finns på okidoki nu

Åh, ska man behöva lägga 499 kr på en kortärmad klänning, känns DYRT!
    www.oki-doki.se/images/12110302_big.jpg

Eller ska man ha en kortärmad istället kanske, denna var fin
    www.oki-doki.se/images/moloRimonacolibri_big....
    Kikar in-Busbellan; tshirten är på väg hem till oss..tillsammans med leggings i polkagrisrandigt. Beställde en safri kortärmad när jag var i farten med gröna ärmar..allt från oki-doki
  • maugu
    Busbellan skrev 2011-01-07 17:26:33 följande:
    Mycket fint!
    Safari har vi köpt i linne redan, men jag är bra sugen på kolibri tröjan
    Jag tänkte tröjan som en halvvariant av klänning-gillar inte heller priset på 499:-
    Tog en storlek större på tshirten än vad jag tänkt mig och hoppas den blir mer som en tunika..
  • maugu

Kikar in..vad glad jag blir att Corvetterna är tillbaka..ett av sonens första print
    LLM (var ju tvungen att kolla vad ni pratade om) hade ju inte mkt..
    Jag hoppas på My-baby-har tom tänkt att åka 11 mil bara för att klämma i deras affär i Åre när jag är åter i Sverige

• maugu
    Ljungem skrev 2011-01-08 11:54:28 följande:
    Hej i tråden!!
    Jag har blivit väldigt förtjust i molos fina kläder. Men hur är de i storlek? Vilken storlek ska man ta på leggins, t-shirt och klänning till en tjej på 91 cm och 13 kg.
    Min dotter är i storlek som din..92 junior alt 98 i knappblusar, tröjor etc.
    Jag har 92 i leggings i övrigt 98.
  • maugu
    Buttelina skrev 2011-01-08 12:10:29 följande:
    nu har jag med shoppat lite

två par skor o ett par leggings på llm
    sigge o juno blev tre rånisar, ett par leggings, en midiappletröja och ett par colibrileggings. mest rea
    NajsSolig
  • maugu
    Tjollabolla skrev 2011-01-09 09:08:05 följande:

Gaaah en colibri bodysuit på Eleraff... Huuuur ska jag kunna motstå den?! Men det räcker ju verkligen med klänning+body/byxa!!

KÖÖÖÖÖPPPP
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17