• maugu

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Damien och Adrian skrev 2011-01-12 17:47:59 följande:
    hej tjejer! allt väl? saknat tråden, men inte hunnit med. Köpt en massa molo igen, både på rea och vårnytt, längtar efter vår och sommar....Drömmer
    Vad kul att du är tillbaka!!!!Och lite bilder kanske?
  • maugu
    ChokladMoshin skrev 2011-01-12 18:34:50 följande:
    Men jag har letat efter dessa och helt missat att dom haft dom hela tiden ju.
    Här kan inga pengar sparas
    Då förstår jag verkligen frustrationen..jag hittade en gemstones som jag helt missat att de hade..men den tog jag till 30% rabatt..Håller tummarna att du får till det!
  • maugu
    ChokladMoshin skrev 2011-01-13 19:05:18 följande:
    Har haft julafton här idag
    Stora paket från Eleraff, Annacill och finfina Moloverallen från MPV.
    Safarilakanen var ju löööövely, även safari suiten. Måste ha body och nåt med i det printet Så mykcet finare irl.
    Även countrybloom som jag dissade som klädesplagg i början och bara gillade filten, har nu köpt en suit i det printet, så fin. Och en mössa förresten som passar perfekt med Party Pink lurven.

Hoppas också höra ngt från Ajabaja......
    Najs shopping!!Höll i en countrybloom tunika i stk 56 idag-det var det finaste jag sett på länge..Köpte dock ingen men kan lätt tänka mig en suit i stk 92 att klämma ner Livia iSolig
  • maugu

God morgon!
    Susade in på Babyshop-men , hörrni man kan ju inte shoppa upp alla
    Apropå storlekar, hos oss är det förstås tvärtom. Vår Livia är på den övre kurvan i längd och medel i vikt.
    Gustaf låg en kurva under i längd och normal i vikt.
    Gustaf hade suits i 92 förra sommaren som 3-åring och nu blir det tight med 92 på Livia som två-åring..

• maugu
    Tjollabolla skrev 2011-01-14 10:43:29 följande:
    Ja det där är så olika! Milo hade Molo suits i 92 när han var 2½-3, men då var dom TAJTA
    Jag har ju alltid sett Milo och Alexander som STORA killar. Tur att Emilio oxå finns,-)
    Maken är oroad över att Gustaf är så "liten" och Livia så "stor". Vi skojade en gång i tiden när vi dejtade att om vi någon gång skulle få barn ihop så skulle förmodligen sonen bli liten och kompakt som mamma och om vi fick en dotter, lång och smal som pappa-och så blev det
  • maugu
    solouniko skrev 2011-01-14 10:45:09 följande:
    Godmorgon! Usch här har Milla fått feber igen Obestämd Jag som tänkte att vi skulle fara in till stan och prova den fina softshell jackan så jag vet vilken storlek vi ska ha, tyypiskt Ska bli SÅ skönt med vår så man förhoppningvis slipper alla dessa sjukor!!

Milla blev ju 1 i mars förra året och hon hade 80 förra sommaren. Hon var 73 cm på ettårs kontrollen tror jag och vägde 8,8 kg och 80 satt bra hela sommaren 74/80 på molos babyklänningar var iofs lie långa, men de i enkel 74 satt allra bäst I år har jag köpt 86 på colibriklänningen men den har inte kommit ännu, jag hoppas det ska bli bra! Hon har 92 på andra kläder
    Tror att 86 blir bra. Jag har oxå beställt fler klänning men nu valt 86. Livias djurklänning i 92 var ju superstor..för att inte prata om Gemstones..den lär ju passa när hon är 4 år
    Hoppas Milla kryar på sig.
  • maugu
    Tjollabolla skrev 2011-01-14 10:53:54 följande:
    Milo är ju så ryyysligt lång! 4 år om en månad och är minst 107 lång. Han växer galet fort på längden nu och blir bara smalare och smalare, han är ju aaaaldrig stilla. 110 har vi nästan hoppat över, jag köper 116 nu. Vågar mig inte ens på att köpa overall till nästa år...
    Jisses..vi håller oss till 104 ett tag till..har nu kollat ordentligt på hans tröjor och de passar. Rena 98 har han växt ur-yippeh tyckte maken
  • maugu
    Mamma till Simon skrev 2011-01-14 13:57:06 följande:
    Tips www.tradera.com/Barn-leggins-fran-MOLO-stl-11... lite billigare iaf
    Det tog tid Innan de nya vårgrejjorna är på Tradera. Jackan som hon oxå har ute såg jag kostade 799:- i butikFörvånad

Apropå Tradera; http://www.tradera.com/Molo-bodysuit-heldrakt-sparkdrakt-strl-92-med-lamm-auktion_302792_125140032 Några sådana här skulle man haft liggandes
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17