Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

solouniko skrev 2011-02-19 08:43:10 följande:
    Godmorgon! Här vaknar vi också till strååålande sol och det ser så vårigt och fint ut! Tills man slänger en blick på termomtern som återigen visar -30 och bestämmer sig för ytterligare en tråkig innedag Blää vad less jag är! Och jag sóm hoppades så att min butik skulle få in NS igår så hade vi kunnat roa oss med lite shopping iallafall. Men icket! Mem men. Jag är inte bitter
    Äh, fasen, fortfarande så kallt? Inte kul när man inte kan vara ute. Här går det ju i alla fall.
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2011-02-19 08:48:18 följande:
    ja helt galet
    Buttelina skrev 2011-02-19 08:26:56 följande:
    sist ut först in eller Drömmer
    det klarade sig tack vare dunis

Vad ovan Babyshops nya sida är. Känner mig inte hemma där. Än

Vet någon var man kan få tag på girly rainbow body i storlek 74? Ny alltså? 
  • Duntoffla
    solouniko skrev 2011-02-19 08:49:34 följande:
    Ja jag hade gärna tagit en släng av växthuseffekten nu. Vart är den när man behvöver den?
    Duntoffla skrev 2011-02-19 08:45:58 följande:
    Äh, fasen, fortfarande så kallt? Inte kul när man inte kan vara ute. Här går det ju i alla fall.
    Ja och ända tills på onsdag/torsdag ska det fortstätta såhär. Man vill ju inte gärna åka ut med bilen heller. Ja -10 och sol är ju alldeles lagom. Längtar så tills det blir lite varmare. Jag älskar vårvintern när solen börjar värma och man kan vara ute på isen och grilla korv Myysigt! Men då får det faktiskt bli lite varmare först!
    Ja,det är mysigt. Men -30 är för mycket. Såg att hunde fortfarande är borta Hoppas verkligen den sprungit in någonstans. 

Svärisarnas ena jakthund (när sambon var yngre) sprang bort och var borta typ 2 veckor och det var kallt (dock inte minus 30 tror jag) och massa snö. (de bor i Lycksele) De trodde hon var död. En dag kom hon bara hem igen som om hon aldrig varit borta. Någon måste ju tagit hand om henne ett tag eller så. 
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2011-02-19 08:58:11 följande:
    ja den känns jätteovan. men man är nog snart välbekant

åhh jag vill att nån med nya katvig ska ha lite rabatt. typ 20-25% Tungan ute
    Ja, jag med. Vill ha lila ränder i suit och mössor och kanske något  blå/grön eller röd/blå

• Duntoffla
    jompa skrev 2011-02-19 08:58:10 följande:
    Visst är det konstig hur van man blir, för så ofta kan det ju inte vara att man är där inne, eller Drömmer.
    Men jag tror den kan funka riktigt bra.
    Ja, jag tycker att den verkar smidig med sökfunktionerna. Bara ovant utseende. Den var ju rååsa förut

Dags att äta frulle innan Noel trashar hemmet

CU 
  • Duntoffla
    solouniko skrev 2011-02-19 09:03:32 följande:
    Jo stackarn har varit borta sen 15 igår em Och det har varit -35 inatt. Man kan ju bara hoppas att någon vänlig själ tagit hand om honom!

Har inte kikat in på babyshops hemsida, försöker hålla mig borta från alla reor osv så gott det går Har shoppat alldeles för mkt och nu måååste jag spara till NS, det blir så dyrt! Vill ha typ allt därifrån
    Ja, man hoppas det. men folk borde ju ringa polisen om de tar hand om en hund också kan man tycka.

För mig går det sådär att spara pengar. Säljer av och köper nytt på FB och TS. Nu måste jag skärpa mig.
    NS lockar inte tokmycket. Inget som jag måste köpa även om en del är fint 
  • Duntoffla

Måste ju bara berätta min hemska mardröm jag drömde inatt. Jag var på Molosalg och det såg helt annorlunda ut (vet att det är på nytt ställe nu) och det var massa gångar och skumma vrår. Mitt i allt var det en läkarmottagning. Hur som helst fanns det knappt några kläder Hittade några fjuttiga saker till Noel men tjejkläder fanns det bara i 56 och typ inget mer. Andra hittade massa fint men inte jag för jag kom liksom aldrig fram då man irrade bort sig i de där gångarna. Hua, hemska tanke! Vaknade lite halvsvettig

• Duntoffla
    Buttelina skrev 2011-02-19 09:04:46 följande:
    hmm rosa/orange leggings/tröja lila/lila leggings/tröja och typ 5 mössor men vill ha matchande strumpisar med, ingen verkar hittills tagit in det
    Nej, vad hände med stumpor och strumpbyxorna? Kan det vara så att de inte levererats än bara? verkar ju konstigt att ingen har dem.
    solouniko skrev 2011-02-19 09:11:27 följande:
    Ja jag har köpt mest på FB, så det blir ju lite plus minus noll i slutändan när man egentligen borde spara Jag vill ha rosa WCT, harem och slim jeansen och typ ALLA klänningar Nån thsirt och mössa med, men jag får ta lite i taget tror jag
    Harem och denimklänningen kan nog få flytta hit. Samtidigt är ju den klänningen finast på ett barn som går. Ja, alla klänningar egentligen

Äta var det va?

• Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2011-02-19 09:09:31 följande:
    Godmorgon!

Åhh inatt har jag soooovit hela natten, underbart, man känner sig som en ny människa!

Jag vill ha NYTT MOLO! Helst NU!

Fick hem underbara HJORT suiten igår, fy tusan vad fin. Lia måste nog testa den sen även om den kommer vara ganska så mkt för stor...
    Underbart med lite sömn! Man behöver verkligen det emellanåt.
    Buttelina skrev 2011-02-19 09:15:36 följande:
    usch fyy vilken mardröm
     Eller hur? jag som laddar för attackshopping nästa salg. Det finns ju så mycket mer för Lea än för Noel. Dessutom är baby billigare

*tar mig i kragen och fixar frukost till stackars barnen* 
  • Duntoffla
    jompa skrev 2011-02-19 09:25:37 följande:
    Men tror ni inte det kommer mer till dem? Ibland verkar det som att eftersom de beställer typ allt så får de sakerna lite senare. Men det är bara min lilla teori
    Måste säga att jag tycker det är jobbigt med butiker som tar in mössan i en färg, tröjan i en och legging i en annan. Om man inte ska ta in allt ta då i färre färger men de flesta produkterna i den färgen.
    Ja, det är lite störigt. Man vill ju ofta ha hela serien.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17