Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Kristyr skrev 2011-02-17 12:08:28 följande:
    kanske får ta fram den enda katvig 80an som fanns i lådan, den kanske passar.... Den superfina grön/gröna...
    Duntoffla skrev 2011-02-17 11:56:23 följande:
    Ja, det får blir några liter om dagen

Eller hur? Som en stor randig Teletubbie

Det är ju inne med heldräkter för vuxna nu. Svägerskan var helt överlycklig över sin OnePiece  www.onepiece.se/

Nu ska vi ta en promenad i solen

CU 
    Innan jul såg jag några ungdomar med onepiece på sig på coop....

Men de ser ganska mysiga ut men priset..*host*
    Fast inte så mkt dyrare än de kläder man köper till barnen om man kollar på mängden tyg eller menar jmf pris på per meter tyg kanske så är säkert barn kläderna dyrare..

oj invecklad mening.. jag vågar inte läsa. Postar det bara... Drömmer
    De är nog jättesköna. Svägerskan är 10 år yngre än sambon och 7 år yngre än mig bör tilläggas.
    Jag ska nog inte säga ngt om priset, köper ju en del dyrt till mig själv Oskyldig
    Busbellan skrev 2011-02-17 12:13:08 följande:
    Tror inte man gör så mycket åt det om de inte ligger jättelågt, då kan man skjuta på puberteten vet jag så att de växer nåt år extra
    men jag är inte förvånad över att hon är liten, vi föräldrar är ju ganska medellånga, men många av tjejerna i släkten ligger runt 155-160 cm så det vore ju inte otroligt om hon inte blev så lång
    Skjuta på puberteten? Med någon slags hormon då?
    lillronya skrev 2011-02-17 12:59:13 följande:
    Hej i tråden!
    Allt bra här?
    Hej hej

Allt bra. jag är dock på väg för att äta lunch. Magen kurrar högt
  • Duntoffla

God morgon!

Hemmamysdag idag. Rätt skönt att ha en dag då man inte måste stressa iväg till dagis.

h80 skrev 2011-02-17 23:07:37 följande:
    vilken storlek på babyklänning (colibrie) ska jag ta till mina tjejer tror nu? 70cm o 89cm är de nu
    Jag tog 74 till Lea (hon är 68 nu). Det är stort men det är ju också några månader kvar till sommaren då hon kommer använda den. Tar du 74 till din lilla borde ju 92 vara bra till den stora. Så här sitter 74 på en snorig och förkyld Lea

• Duntoffla
    h80 skrev 2011-02-18 08:06:12 följande:
    ang. eleraffs rabatt. Jag förstår inte riktigt hur rabatten funkar, är det nån som vet? Det står t.ex. 25% om man handlar för 1500. Men är det 1500 innan avdragen rabatt eller efter?
    Hmmm....sånt där är alltid klurigt. Det borde ju vara att handlar man för 1500 och får på det rabatten 25% (då blir ju summan sedan 1125 kr) Fast man vet ju aldrig. Tycker det är vanligt att folk tänker så olika
  • Duntoffla
    h80 skrev 2011-02-18 08:11:55 följande:
    jag har 1523 i varukorgen, då borde det bli 25%
    Ja, så tolkar jag det. Det står ju "handlar du för 1500 kr eller mer får du 25% rabatt."

• Duntoffla
    Helle skrev 2011-02-18 08:10:43 följande:
    F-låt Skäms Men jag tyckte den blev så himla fin på honom och så var han så söt där i sin alldeles egna värld
    Haha... skoja bara Den ser superfin ut. Jag gillar verkligen Småfolks lila och gula tillsammans. Noel var så fin i gamla fina Pudeltröjan med gula kantband.
  • Duntoffla

Två Katvigfrågor

Hur är den enkla randiga modellen av klänning i storlek?

Den lila enfärgade bodyn, hur är den i storlek och funkar nyansen till Colibri tror ni? 

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17