Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mamma till Simon skrev 2011-02-22 16:35:24 följande:
    gula tunikan, jeansklänning och råsa wct byxor, allt till molly

har beställt lite till äldsta killen med men det har inte kommit än
    Fina saker. Hur var den gula tunikan? är den "skrikig"?
  • Duntoffla
    SmillaMilla skrev 2011-02-22 16:43:10 följande:
    Hmmm oj oj sitter o gör en beställning på maaaasa ns.

Vilken stl på mössa tar man till en 4 åring?

Och vilken stl skall ajg ta på wct till Svea på 100. Stl 104 borde väll räcka?
    Nu vet jag inte om de nya mössorna är annorlunda men Noel har L i sin NS (han har rätt stort huvud) Svårt med jacka... de har ju varit rätt stora förut i alla fall. Vet iofs inte hur just WCT är..Obestämd
  • Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2011-02-22 17:02:13 följande:

Hej i tråden! Pust,vilken dag.... Sovit typ 2 timmar inatt och Lia har varit såå gnällig och ledsen hela dagen och samtidigt fyller Milo år så man vill ju göra lite med honom. Ibland skulle man vilja dela på sig!

Ingen som köpt haremsbyxorna från NS? Vill ha dom råååsa till den gula tunikan,men vet inte alls hur dom är eller i vilket matrial...

Ja, ibland skulle man verkligen vilja klona sig.

Stort grattis till Milo!  
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2011-02-22 17:20:23 följande:
    jaa den är gryyymt GUL skrikig ja
    Ok, troligen inget för mig då. Alltså klartgul gillar jag men inte neongul

Är det ngn som har den rosa Katvigsuiten jag la ut i BT? Vet ngn hur den ska vara i materialet? Den känns sladdrigare i tyget än vanliga Katvigsuits men den ska ju vara av återanvänd bomull. Ville bara kolla om den ska vara lite tunnare/sladdigare
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2011-02-22 17:36:02 följande:
    den är klaaargul inte alls neon
    Ok, men då är det nog ingen fara. Gillar ju gul men absolut inte neon

Dags att göra lite middag här

CU 
  • Duntoffla
    Helle skrev 2011-02-22 18:12:33 följande:
    Nice shopping

Ja den är lite mjukare och tunnare än de randiga suitsen.  
    Tack för svaret! Ville bara vara säker på att den är "äkta"

• Duntoffla
    Mamma till Simon skrev 2011-02-22 18:00:06 följande:
    den är inte neon alls utan jättefin gul
    Åh fina Molly i BT! Hur är den gula i storlek? Hur stor är Molly?
  • Duntoffla
    Mamma till Simon skrev 2011-02-22 19:51:42 följande:
    det är 80/86 på den gula och hon är väl ca 77cm och vägde för nån månad sedan 10,7kg
    då bör ju 74/80 funka till min donna? Egentligen borde jag inte köpa mer klänningar/tunikor. De sitter ju sådär på barn som inte går. men jag kan inte låta bli
  • Duntoffla
    Mamma till Simon skrev 2011-02-22 20:08:36 följande:
    nä precis, längtar verkligen tills molly börjar gå, alla kläder sitter ju så mycket snyggare då
    Ja, det gör ju det. Men Lea sitter ju inte ens och då är det ju ännu "värre". Sitter eller står de så faller det ju lite bättre. 
  • Duntoffla
    WTF skrev 2011-02-22 20:20:47 följande:
    Hörni, nu är jag här och tjötar igen men jag behöver lite råd. Funderar över vårjacka till Lilleman (förutom lurvarna): MAT anorak, Molo softshell, IdaT anorak eller kanske helt OT Villervalla? Vad har ni för erfarenhet? Vad är bra och mindre bra? Vilken storlek skall man ta av de olika till en fis på knappa 80 cm och snart 12 kg? Det är val bra att ta så det finns plats för en lurv eller fleece under kyliga dagar, för de är väl inte så tjocka? Har en MMP skalanorak i 98 men den är rätt stor nu så den ligger i växalådan.

Tacksam för svar!{#emotions_dlg.flower} 
    jag har bara haft en MAT anoraken som jag älskar Menar denna tunna. Softshellen kanske står emot väta bättre men MAT är snyggare

Här är Noel ca 9 månader och vägde lite mer än 10 kg och var ca 72-73 cm lång (har ingen exakt uppgift annat än en månad tidigare) Storleken på den jackan är 9-12 månader. Dock stor där.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17