Inlägg från: Kristyr |Visa alla inlägg
  • Kristyr

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2010-12-26 21:07:21 följande:
    Ja det låter bra.
    Busbellan skrev 2010-12-26 21:02:14 följande:
    Gokväll på er
    Pustar ut här
    Gästerna har gått hem och kalasen är färdiga för det här året, nu har vi inga födelsedagar förren till sommaren *skönt*
    Godkväll!
    Skönt att ha det avklarat nu.
    blev 160 som budstar...
  • Kristyr
    Lilla Ego 07 skrev 2010-12-26 21:33:48 följande:
    Min lilla ska också börja inskolning den 10:deGlad Dock hos dagmamma. Hon är också väldans mammig och har humör som inte är av denna värld! Men jag tror det kommer att gå bra med inskolningen. Hennes pappa får ta den, tror det blir lättast så. Kan inte Felipe ta den med honom då? Det underlättar tror jag när det är mammagrisar så att säga.
    dagmamma Hjärta
  • Kristyr
    Lilla Ego 07 skrev 2010-12-26 21:37:13 följande:
    Ja visst har du också det va? Det är löööövly! Så nöjd att vi fick tag i våran krutgumma som vi har {#emotions_dlg.flower}
    jajamensan! Har en ur och skuris! SÅÅÅÅÅÅ nöjd!Hjärta
  • Kristyr
    Lilla Ego 07 skrev 2010-12-26 21:44:39 följande:
    Hur funkar det, är de ute hela tiden eller bara mycket så att säga?

Våran är en vanlig dagmamma så att säga. De är ute varje förmiddag och efter mellisen på eftermiddagen om det är bra väder. Sen har de gympa en gång i veckan, mulle en dag i veckan, sångstund i kyrkan varannan vecka. Sen mycket teaterbesök och annat skoj så jag är supernöjd.
    På hösten/våren/sommaren är de ute hela dagarna. Äter ute. Vid super dåligt väder är de inne på eftermiddarna eller hela dagen.

Nu när det är vinter är de ute och leker på tomten leker går sedan in och äter och kanske ut igen på em om det inte är för kallt.
    De har mulle en dag i veckan, sjunger i skogen en dag, de har vart i kristallpakern en dag (under hösten, mulle barnen sköter djuren), en dag är de i skogen och fredag är de hemma.  
  • Kristyr
    lillronya skrev 2010-12-26 21:54:41 följande:
    Varför är det så många som har dagisstart den 10nde?
    Är ju helt ute ur den karusellen. Har iofs knappt varit i den.

Jag börjar redan få ångest för att Anjelin ska börja skolan till hösten.
    vardagen börjar igen då
  • Kristyr
    Pepper79 skrev 2010-12-28 20:57:45 följande:
    Har haft avslut på T nu. Gick över förväntan

200:- för ett par dalmatinerbyxor med rosa kant i stl 68. Smidigt när en person vann tre auktioner och en annan två st. Mindre paket att fixa
    ja, vissa saker går ganska bra andra saker gå inte så bra.. Tyst lotteri med avslutet ikväll
  • Kristyr
    Busbellan skrev 2010-12-29 17:52:49 följande:
    Nej, nu blev det ett par rockafella jeans istället
    Hoppas nu Ella kan ha 3-4 år, eller borde man tagit större?
    Borde ju gå, smultron hade ju den storleken till Max
    Min son har stl 2-3 och ett rejält uppvik har omkring 92 lång, vet inte exakt!
  • Kristyr
    Kristyr skrev 2010-12-29 19:28:32 följande:
    Min son har stl 2-3 och ett rejält uppvik har omkring 92 lång, vet inte exakt!
    och han är 2 år och 4 mån
  • Kristyr
    Saraia skrev 2010-12-29 19:42:53 följande:
    vad tror ni för stl t nästa höst på lilltjejen som föddes i november, e rätt stor, en över medelkurvan på bvc-kurvan, kan 80 räcka för 86 blir väl för stort??
    kläder eller overall??

Min son är född i sept.
    Han har legat över på längkurvan och på eller lite under på vikten och han hade stl 86 på molo overall när han var 1+ år.
    Han var 78 på ett års kontrollen...

Min tjej född i maj i år har legat mycket över båda kurvor efter 6 mån då hon har böjat äta mat och inte bara lever på mjölk har viktkurvan dalat och längd ligger nu på 1+ över kurvan.

Så din dotters vikt/längd utveckling avtar kanske lite om några månader, så det är svårt när de är så små...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17