Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-02-13 17:42:38 följande:

Sitter här och funderar lite över tider jag ska ha under praktiken.

Har lite tur eftersom jag kan styra endel över dem själv. Jag ska göra ca 6 timmar/dag och min handledare är där mellan 8-12 varje dag så den tiden ska jag vara där i alla fall. Men nu har jag lite olika alternativ jag funderar över.

Ska tillägga att inget av barnen har något emot lite längre dagar på dagis/fritids då och då

Ella till och med skäller på mig ibland när jag hämtar henne innan mellanmål för hon har inte varit där nånting ju
    August går antingen till 15 eller 16.30 på fritids oavsett hur länge jag jobbar

De alternativ jag velar mellan är:

alla dagar 8-14. det positiva är att jag slutar ganska tidigt alla dagar, men jag hämtar då Ella precis innan mellanmål varje dag och får fixa det med en gång vi kommer hem

eller mån 8-14, tis 8-16, ons 8-12, tors 8-16 och fre 8-12. Här får jag ju visserligen två ganska långa dagar men även två riktigt korta där jag kan få ite tid med Ella innan vi hämtar August, det kan hon behöva

eller mån 8-14, tis 8-14, ons 8-14, tors 8-16, fre 8-12

Det sista alternativet tycker jag låter bäst.  Jag har också fått välja mina tider på jobbet. Jobbar 8.30 till 14 mån-tor. Fredag 11-16 (17). På fredagar hämtar sambon barnen på dagis vad 15.30.
    Jag är riktigt nöjd med mina tider.
  • SmillaMilla
    Duntoffla skrev 2011-02-13 18:16:55 följande:
    Haha... man ska tänka på allt. Tisdagar ingen bra då det var Desperate Housewifes....
    ha ha ja eller hur.
  • SmillaMilla

YES 44 auktioner ute på t. Nu måste de bli sålda också. Tyckte jag la ut dem väldigt lågt. Men men.

• SmillaMilla
    Duntoffla skrev 2011-02-13 21:20:32 följande:
    Grattis till fint fynd!
    SmillaMilla skrev 2011-02-13 21:17:02 följande:
    YES 44 auktioner ute på t. Nu måste de bli sålda också. Tyckte jag la ut dem väldigt lågt. Men men.
    Jag fick också ut mina. Puh!
    bra jobbat! Nu känns det som det värsta är över.
  • SmillaMilla

Glad alla hjärtansdag!Hjärta

Det här är helt galet. Jag börjar bli sjukt bebis sugen Kanske jag har hunnit glömma den hemska illamående månaderna nu efter 3½ år hmm ja gravid är jag inte, kanske skall tilläggas

• SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2011-02-14 17:43:21 följande:
    Godkväll!

Första natten på jobbet avklarad o det gick ju riktigt bra. Väldigt skönt o få komma hem o sova ifred hela dagen o känna sig utvilad på eftermiddagen/kvällen. Jag är en nattmänniska så inga problem o hålla mig vaken på jobbet heller.

Men är just nu ännu mer förbannad på svärisarna...de som TJATAT så om att de ville ha barnen en vecka, så lämnade vi ju dom där hos dom igår o så ringer de efter EN DAG och ber oss hämta dom IMORGON Skrikandes
    Vi har 34 mil till dom o körde med vår bensinslukare i helgen så resan dit och hem kostade oss ca.900kr, det var en jävligt dyr barnvakt detta!!!
    Vi frågade flera gånger om de verkligen orkade med barnen och det försäkrade de att de gjorde!!
    !#"¤%&/()/&%¤&/()=(/&%/()=(/&%/()(=)/)(&%/¤&%&/&(/ )(/(&

ALDRIG mer får de denna chansen igen!! De beter sig så illa mot oss (framförallt mig) när det gäller allt så nu är det fan slut med umgänget där!! Iaf för min del, sambon lär väl inte bryta banden helt men som det låter på honom just nu så är det fan nära....har aldrig sett honom så arg o ledsen...

sorry för avreaktion i tråden som vanligt från mig....önskar jag kunde skriva allt detta på fb istället men för många släktingar som läser där...
    KRAM Hjärta

Kan trösta dig med att jag också är arg på barnens farmor. I dag skulle det vara alla härtansdag fika på Sveas dagis. Sveas farmor bor bara några hundra meter därifrån, så hon skulle komma dit o dricka lite kaffe en snabbis. Men så ringde hon i går och säger att hon inte vågar gå dit för hon är rädd att bli sjuk. Visst hon är gamala och har varit mycket sjuk på sistone. Men häromdagen kunde hon fara till Sverige och andra dagar kan hon träffa lilla kusinen. Men till Svea ville hon inte.  Så till alla andra barnen kom det mor och farföäldrar men inte till henne

Mina föräldrar har ju liiiite långt, så de kunde inte komma. De bor ju i Göteborg och vi på Åland. Så det går ju bara inte så där. Så är inte arg på dem direkt.
  • SmillaMilla

Hej!

Har en jobbig köpare på Tradera. Fy alltså.

Fick i alla fall Antons underbara surfing lurv i dag. Han vart grymt nöjd o skulle ha den på direkt. Händer ju inte så ofta och så kom om klänningen, men den får jag hämta på tullen. Och ja ett strt meandi paket skall också hämtas.

• SmillaMilla
    Busbellan skrev 2011-02-16 18:54:30 följande:
    Tjolla: Underbara velour! och söta barn också såklart. vad duktig han är på att matcha Milo!

Ronya: Så fina Hummelkombos, alltså jag är absolut inne i en hummelperiod nu, älskar allt

Dunis: Söta Lea, vad stor hon börjar bli

Smilla: Åh vad fin Anton blev i lurven, passar jättebra i den färgen!
    Tack! Ja lurven är ju helt underbar. Men lite stor kanske. Fast han gillade det, för då kan man ju ha tummarna i tummhållarna.
  • SmillaMilla

Busbellan; Fin shopping! Inte såg du om Lindex hade fått in vårjackorna, p¨å dam än. Hittade så fina på hemsidan som jag vill ha. Hoppas att de kommer in innan nästa fredag då jag skall dit.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17