Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-02-08 22:20:31 följande:
    Nej, vad slår en fin lurv egentligen
    och nu har vi ju den underbara rosa softshellen också Hjärta
    Då kommer hon garanterat vara tok fin ändå
    Är liiiite sugen på den softshellen men jag vet inte riktigt hur jag ska motivera  den, eller räcker det med att färgen är fin? Meja har ju redan en Molo softshell och den rosa softshell jackan från Lindex...3 softshell jackor känns lite överkurs kanske? Dessutom har hon ju Molo softshell overallen som jag köpte på salgen som säkert kommer bli mer använd än jackor?!
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • ängeln83
    WTF skrev 2011-02-08 22:21:01 följande:
    Nu är jag här och svamlar igen, vilken storlek på lurva skall man ta till en på 79 cm och 11,5 kg?
    Min dotter som är ungefär lika lång har en i 86 som sitter precis nu och lär inte passa hela våren, kommer köpa 92 om jag köper flera.
  • ängeln83
    ChokladMoshin skrev 2011-02-08 22:25:40 följande:
    Det är så jobbigt när det sätter sig på andningen. Man kan liksom inte koppla av.
    Ja, jag har ju fördelen att han håller sig inom Sthlm:s området, nu ikväll var han typ 2 mil bort och är redan hemma nu.

Eller hur!! Jag måste också ha helt tyst. Jag väckte ju till och med mig själv med mina snarkningar förut
    Ja det är hemskt, låter verkligen så läskigt, fast när hon är vaken verkar hon ju inte besväras så mycket av det som tur väl är.

Sköööööönt Känns alltid bättre när dom är i närheten, speciellt om det skulle hända nåt och dom behöver komma hem, glömmer aldrig när Liam slog sönder näsan när han var liten, då befann sej sambon i Västerås och det tog 4 timmar innan han kom hem, då var det faktiskt tur att vi fick sitta så länge på akuten och vänta, för jag hade inte velat vara ensam när dom sövde Liam *huuuuja*

Ha ha...öronproppar så kan du snarka vidare
  • ängeln83
    Busbellan skrev 2011-02-08 22:26:02 följande:
    Här hade vi ju bara en softshell och den såldes till förmån för den rosa
    hmm, nej tre softshell blir nog inte använt
    Skulle också behöva sälja en men jag tror inte riktigt jag vill "offra" nån...skulle vara Lindex jackan då men den får man ju inte så mycket pengar för kanske.

Naeh, det får räcka, får spana om det finns nån kvar på rean sen istället.
  • ängeln83
    ChokladMoshin skrev 2011-02-08 22:35:54 följande:
    Ja, i såna lägen är det inte kul att vara själv. Ibland är man glad när man får vänta på akuten
    När min son var 1 år så svalde han en knappnål och då jobbade maken kväll, tog honom typ 15 minuter att komma hem och det kändes som 4 timmar.
    Kan tänka mig dig då som hade sambon lååångt bort.
    Öronproppar funkar inte på mig själv om det är jag som snarkar, dom hörs ju inombords Men nu har jag slutat och får slå maken gul å blå som dig
    Naeh det sög rätt hårt. Men men, det är väl bara att gilla läget, han har ju precis börjat jobba såhär igen och så länge jag är föräldrarledig så behöver vi dom extra pengarna. Det var lixom dealen om han började jobba så igen, att jag skulle få vara hemma länge

Tystar din då? För min snarkar bara ännu högre ju mer jag slår och sparkar
  • ängeln83
    ChokladMoshin skrev 2011-02-08 22:43:19 följande:
    Ja, men då får du se det positiva i det, att du får vara hemma längre.
    Jag är så glad jag kan gå hemma fortfarande
    Näe, det gör han inte. Ibland väcker jag honom och skickar in han till nån av barnens sängar.
    Precis, och då är det ju nästan värt det, eller ja det är det ju såklart.
    Jag var ju hemma med Liam tills han var 2½, sen gick han på dagis några månader och sen fick han komma hem igen när Meja föddes. Nu blir inskolning förmodligen i januari så Meja hinner också nästan bli 2½, vet dock inte om jag ska låta Liam vara hemma tills han är 5 år? Han pratar om dagis typ varenda dag, frågar mej när jag ska börja jobba så han får börja på dagis igen
  • ängeln83
    ChokladMoshin skrev 2011-02-08 22:58:32 följande:
    Hihi, vilken sötis. Kul när dom trivs med dagis.
    Här velar jag om mellantjejen (snart 3) ska få gå på 15-timmars i höst, men det lutar mest åt att hon får vara hemma med mig och Mini, hon har inte alls behovet just nu. Sen har dom andra inte börjat förrän dom varit över 4.
    Ja alltså han saknar verkligen dagis, så jag är helt kluven, känns på nåt vis taskigt att ta ifrån honom det samtidigt som det känns knäppt att lämna honom...men han skulle nog bli tok glad om han fick börja igen
    Eventuellt så kanske han får börja efter sommaren iså fall, för nu till våren vill jag ha honom hemma.
  • ängeln83
    ChokladMoshin skrev 2011-02-08 23:03:53 följande:
    Ja, saknar han det verkligen och får ut mer där än hemma så kör på.
    Han lär väl ändå inte gå superlånga dagar gissar jag så ni får mystid ändå
    Naeh det blir ju bara 15 timmars iså fall. Och när jag börjar jobba igen kommer dom snitta på 12 timmar i veckan så dom kommer ju aldrig vara så mycket på dagis.
  • ängeln83

Godmorgon förresten

Hade ställt klockan på 7, mest för att få upp Liam i tid så han somnar på kvällen men jag vaknade strax innan av ett sms , så bra gick det.

• ängeln83

Godkväll girls.
    Vad händer här?
    Katvig snack kanske?
    Har inte riktigt hängt med i snacket men är det nån shop som fått in lila/lila korta leggings och t-shirt eller linne? Funderar på orange/rosa men kan inte riktigt bestämma mej för om jag tycker det är fint eller fult, vågar man hoppas på att det är alldeles underbart irl?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17