Inlägg från: högbergarna |Visa alla inlägg
  • högbergarna
    ängeln83 skrev 2010-06-09 20:17:05 följande:
    Ha ha, det tolkar jag som nåt negativt?
    Å nej nej nej! Det va det inte menat som! :) Har ju ingen dotter men hade jag det så hade detta lugnt kunat vara ett inslag i hennes garderob! Ser luftigt och skönt ut dessutom!
  • högbergarna

Hej hej! Det va väldigt länge sedan jag skrev något. Måste bara berätta angående en här som skrev om sonen som fått Hello Kitty leksak i McD:s happy meal pga kanske inte unisex-tröja då.. Sonen o jag va o hälsade på släkt o vänner i gamla hemstaden Stockholm. När vi skulle åka hem skulle jag köpa med mat till tåget.. Knut (sonen) va iklädd molos regnbågelinne o turkosa villervalla shorts samt sin NiNaa hund i knät.. Han sov i sittvagnen... OCH fick en Hello Kitty leksak. Så tydligen är inte regnbågen heller unisex? Eller va det gosedjurshunden?? ;) Inte Knut emot då han gillar Kissekatten och det va två små rosa lapor i tingesten så den roade honom på tågresan.

• högbergarna
    Ocikatten skrev 2010-06-26 22:26:19 följande:
    Men har Mc verkligen "köns-bundna" leksaker? Varierar de inte vecka från vecka? Vi fick oxå Hello Kitty i vårt Happy meal idag i alla fall...
    Regnbågen är absolut unixex, har jag köpt till mina grabbar!
    Ja jag tycker ju att regnbågen är unisex. :) De har även bilar nu samtidigt som de har Hello Kitty. Dom brukar fråga om det är en pojke eller flicka ifall inte barnet är med fram.
  • högbergarna
    Ocikatten skrev 2010-06-26 22:36:03 följande:
    Jaha, här har de aldrig frågat om kön när vi köpt Happy meal i alla fall. Någon enstaka gång har de frågat på Burger King. Trodde inte att de fick lov att dela upp leksakerna enligt kön utan att allt ska funka till vilket som. Ja, ja, Hello Kitty är det inget fel på i vilket fall som helst!
    Näe sonen har ju en gosedjurs Hello Kitty som han valt själv så.. Tyckte bara det va lite roligt för hon tittade ner i vagnen innan hon hämtade leksaken.
  • högbergarna

Hej o halloj. Läänge sedan jag skrev här! Har varit lite snålt med pengar så jag har hållt mig lite undan.
    I förra veckan va vi på RUL men vi fick inte reda på könet! :( Trist! E så svårt att handla något i förväg när man inte vet. Tycker det är svårt att hitta unisexkläder!!! Någon som har tips?

• högbergarna
    ängeln83 skrev 2010-08-24 11:08:43 följande:
    Tråkigt när man inte får reda på det om man vill, det är likadant här.

Hum, Katvig har ju många unisex ränder, Polarn o Pyret....annars tycker jag det är ganska svårt att köpa i förväg sådär. Jag har aldrig bunkrat upp med mycket kläder innan bebisen fötts, bara några jamasar och typ 2 ombyten, resten har jag köp efteråt.
    Tackar för svaret! :) Man får egentligen veta här.. Bara att den BM som utförde undersökningen inte va så duktig. Hon så nog inte. Trots att vi frågade flera gånger fick vi inget svar alls. Konstigt! Inte ens att hon inte kunde se!!
    Katvig har skön kvalité o snygga kläder men jag vet inte riktigt vad som e unisex där. Tycler jag köper mest blått o turkost. Det e inget fel i det men TÄNK om det blir en tjej?? Har en son sedan tidigare och det vore faktiskt roligt att ha lite andra färge o så ifall det då är en tjej. Jag älskar blått o turkost men det känns lite.. långrandigt. Haha!
    Jag vill ha några ombyten för jag vet inte hur jag kommer må direkt efter. Men äh iofs spelar det ingen roll vad bebisen har på sig. Bara att förra gången hade jag ingen aning om danska barnkläder o denna gång vet jag ju! :)
  • högbergarna
    melizza skrev 2010-08-24 11:26:18 följande:
    när brukar molo salgen vara??? tänkte jag kanske skulle gå i höst...missade i våras
    Snyft snyft. Kommer inte kunna gå på detta denna gång heller!!! Har redan fått sådan foglossning så jag vågar mig inte på det. J-kla skit rent ut sagt!! Hade varit drömmen kan jag säga. Ser ju hur mycket fint ni hittar när ni varit iväg!
  • högbergarna
    Duntoffla skrev 2010-08-24 12:12:56 följande:
    Vad synd! Det är verkligen Molo-heaven, särskilt om man ska köpa smått.

Hoppas att jag kan komma iväg på något vis. Känns lite svårt.
    Ja jag hade sorg sist.. Å nu lär jag ha än värre sorg!!
    ängeln83 skrev 2010-08-24 11:56:09 följande:
    Ha ha...en nybörjare kanske?
    Här tvärvägrar dom att berätta, töntigt tycker jag om man nu vill veta, men men, inte för att det spelar nån roll men med Meja hade jag tyckt det var kul att veta.

Men Katvigs lila/grön och lila/gul är ju unisex ju

Ja det var just därför jag inte ville köpa så mycket innan, för jag visste att om jag fick en flicka så ville jag bara ha en massa girly kläder

I början brukar man ju klara sej ganska bra, tror Meja fick ½ års förbrukning av kläder när hon föddes , så vi behövde inte köpa så mycket. O orkar man inte gå ut i affärer så finns ju alltid nät shopping.
    Hon va ganska gammal så jag tror hon jobbat för länge snarare! ;) Visst spelar det ingen roll... men ajg e bara så nyfiken o vill verkligen veta!

Ja lila/gul är fin faktiskt! Det har du rätt i. Lila/grön hittar jag ingen.

Vi fick faktiskt inte så mycket kläder med sonen. Å det vi fick va det mesta fult. Får man säga så? Massa brunt o orange!! Hua!

Närshopping är praktiskt! Handlar främst via nätet... Men ibland är det kul att klämma o känna oxå.. Eller tex att kunna passa på när det är rea eller så.
  • högbergarna

Ängeln83: Åh vilken fin kille!! Blev lite tårögd!! Haha! Graviditetshormoner!!

Blir även lite tårögd när jag ser era superfina bilder på kläder i piontrycket!! Så himla fint det är!! Men.. nä det kan inte sonen ha på sig. Å ekonomin tillåter inte att jag köper kläder till ekantas flickebarn bara för att jag tycker kläderna e så fina. Haha! Brukar annars göra så.. Gjorde det tex med prästkrageklänningen.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17