Inlägg från: högbergarna |Visa alla inlägg
  • högbergarna

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Nu e det panik på vårmössor. sonen har vuxit ur alla under vintern! Även favoriten är för liten så den glider av huvudet! Letar efter Molos regnbådemössa (inte bebismössa alltså utan för en pojke på 3-4 år. Å gärna Katvigs mössor dom e oxå fina. Någon som har koll på var det kan finnas att köpa? Jag hittar inget i shopparna. Vårmössor måste väl ändå finnas tycker man?! Eller?

• högbergarna
    lillronya skrev 2011-04-13 09:33:54 följande:
    Godmorgon i tråden!

Tänkte köra till öppna förskolan men småtarna är inte ett dugg intresserad av att klä på sej idag.
    Leker fint på rummet.
    Så jag sätter mej här en stund då. Regnbågsmössan vet jag inte om den går att få tag i längre? Den var ju ganska poppis.
    Har du testat NS mössor?
    Minst lika bra och fina som katvigs.
    Annacill ha i flera olika färger.
    Ja det har ju flera andra butiker med, men det är den jag har bäst koll på.
    Ja det verkar som att regnbågemössorna är helt botta! Tråkigt! :( Dom är ju så fina som sagt.
    Nja NS är ju enfärgade å jag vill hellre ha randigt i så fall. Dessutom heter sonen Knut så då skulle det varit ett K på mössan då! ;) Tack för tipset! :)
  • högbergarna
    Helle skrev 2011-04-13 10:33:21 följande:
    Tjoho

Kul att se att det varit liiiiiiiite aktivitet här inne i a f. Vad letar du för färger?
    Grönt o blått i olika nyanser. Å då ingår turkost i det! :) Sonen vägrar ta på sig annat. Förutom just regnbåge då. Den tar hyan på sig med.
  • högbergarna
    Helle skrev 2011-04-13 10:45:51 följande:
    Då finns det ju två Katvig (blue/aqua och blå/blå) som kanske kan passa in. Sen kan jag tipsa om Frithiof som barnen använder här och så kanske Lila Ego kan ha några mössor som passar. Hon syr ju egna
    Köpte en Fritiof förra året men den va alldeles för liten! Å den skulle vara i hans storlek.. fanns inget större heller. Konstigt nog?! Lilla Ego? Har hon egen butik? Katvigs blue/aqua hittar jag inte i rätt slk. Han behöver ha typ från 4-5 år. Kommer inte ihåg hur de låg i stl men de han hade sist e för små nu.
  • högbergarna
    Helle skrev 2011-04-13 11:20:19 följande:
    Ah, ok. Båda mina killar som är 5 och 3 år har Frithiof, men det är ju lite olika hur pass man gillar om de sitter tight eller inte (för det gör dem om man jämför med t ex regnbågen från Molo).

Lilla Ego hittar du här
    sarabellabusa.blogg.se/ och på FB (sök på Lilla Ego) 
    Jo dom kan ju sitta tight. Men det e ju bra om de sitter kvar! Haha! Denna gled av från början. Han har inte kunnat ha den för det va så tight att den lixom drog av sig själv..

Bubellan: Åh vilken fiiin! :)
  • högbergarna

God morgon brudar! Förkyld bebis hemma IGEN.. glasbit i ena stortån och vaknade med MENS. Kan det bli bättre??

Beställde ingen mössa igår.. Asså dom ÄR ju fina dom Katvigs men.. sonen har sina krav! :( Kontaktade Ego och hon skulle kolla upp om hon hade tyg med sjtärnor på. Så får vi se. Kan det bli en mössa då iallafall. Lagom till sommaren. Haha!

Å det pratas SALG igen. Å ännu en gång kan jag inte åka! Det är ju hopplöst!! Ekonomin är i botten! Är ju ingen idé att åka dit med 500 spänn lixom. Fy så ledsamt!

• högbergarna
    SmillaMilla skrev 2011-04-14 08:03:44 följande:
    Busbellan: inget allvarligt. Tyckt att svea behövde gå till dagis några timmar i dag. Hon har ju knappt varit dit på en månad och nästa vecka skall hon vara ledig. Men hin var jätte ledsen när jag lämnade henne. Fy vad hemsk jag känner mig. Sitter ju ändå hemma med en febrig anton. Fast samtidigt skall jag iväg i dag till sjukhuset och då är det ingen höjdare att ha henne med.
    Sådant är alltid jobbigt! Jag har det så tre dagar i veckan då sonen är sina 15 timmar på dagis. Han vill alltid vara hemma o kramas med mamma!! Men jag blir helt totalt slut de dagar jag har honom hemma hela dagarna. dessutom vet jag ju att han har det bara bra på dagis. an får leka med andra barn o gunga så mycket han vill. Dessutom vara utomhus. Är det en dålig dag här så är det inte säkert vi kommer utanför dörren en gång. Men visst är det superjobbigt när dom är ledsna och vill vara kvar hemma!
  • högbergarna

Ängeln: Asså det där med negativa omdömen e ju oxå en sjuk grej! JAg fick mitt första härom veckan o köparen skrev att jag INTE skickat varan!!! Ehh JOO jag skickade dagen efter betalning. Å köparen kontaktade inte mig o frågade eller så.. Sen när jag såg omdömet mailade jag henne o frågade om hon fortfarande inte fått varan o varför hon inte hört av sig!?! Hon påstår att hon mailat mig om det o att paketet kom fram efter jag mailat o frågat. Jag kan ju omöjligt påverka posten!!

• högbergarna
    ängeln83 skrev 2011-04-14 11:54:57 följande:
    Nej inte direkt, tycker inte att omdömena är så hemska. Visst har jag haft lite långa leveranser den senaste tiden som säkert dragit ner betyget lite.
    Kolla här och döm själva:
    www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...
    Nämen.. Asså tradera.. JAg har lust att låta bli med den skiten!
  • högbergarna

HJÄLP!! Letar som en galning efter Molos linne med Helikoptrar på i stl 116. Min 4 åring önskar sig ett i födelsedagspresent! Eller är de små i stl? Han har 116 i andra kläder nu.. överdelar alltså.. Hittar den inte i rätt stl. :(

• högbergarna

Å tack! Sonen väger knappa 17 kilo. beställde ett 116 iallafall.. Tror det blir bra.
    Tack!! Alltså man blir helt snurrig när man letar runt bland alla shoppar! Nu så.. hoppas jag det hinner komma fram i veckan. Han fyller på lördag! :)

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17