• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Zvartaliljan skrev 2010-09-30 19:56:56 följande:
    WIIII!!! Snälla grekis har köpt fiiina saker till mig Hjärta Jordgubbsklänning till Maia i 110/116, äppelbody till Mateo i 80 och öppelgummistövlar med snörning i strl.21. Så fint!!

Hon lät ubertrött, var på väg hem nu.
    Fina saker Hoppas hon kör försiktigt nu så de kommer hem tryggt och säkert. 
  • Helle

Smultron: Du hittade fiiinaste tröjan Och en massa annat också! Stort tack  Solig

• Helle

Hej hej!

Usch, idag är jag hemma och är sjuk. Vet inte när det hände sist och jag känner mig lite ynklig Hostan from hell liksom ...

Vad händer här?  

• Helle
    Kristyr skrev 2010-10-07 08:52:05 följande:
    Lillesyster är sjuk hade över 38.5 i natt i feber.. och snorig..
    Febern gick ner till 37.4 med alvedon efter 20 min så den gick nog mer lite till när hon hade somnat...
    Nej vad tråkigt Stackars liten. O dumt nu när ni hade fixat så inför dagen. 
    RååSa BuBBlan skrev 2010-10-07 08:27:48 följande:
    Nån som vet vad detta är?

Inatt har jag haft sjukt oooooont!! Från höftbenen och ner i tårna, känns som grym kramp i hela benen, inte kunnat sova ett smack o de gör ont än

Aldrig haft förr..
    Kan det vara ischias (stavas?). Låter som någon nerv som kommit i kläm?

• Helle
    ängeln83 skrev 2010-10-12 07:56:23 följande:
    Godmorgon flickor.

Brr så kallt det var idag, 4 minus. Tänkte ta en promenad till Öf idag men vad sjutton tar man på ungarna?
    När börjar ni använda vinteroverallerna?
    Risken är ju att det är ganska varmt när vi går hem sen eftersom solen lär kika fram snart.
    God morgon!

Vi kör ganska länge skaljacka/byxor och skaloverall med fleecejacka och fleecebyxor under. Idag behövdes dock inga fleecebyxor, vi hade 6,5 plusgrader här imorse.

Däremot skor känner jag att jag behöver investera i till barnen, vad ska man satsa på? Typ allväders stövlar? El vad har ni?  
  • Helle
    Kristyr skrev 2010-10-12 11:10:43 följande:
    just nu ett par goretex viking skor. Annars tycker jag kavat ljusnan är super, då behövs inga stövlar de är vattentäta. Sonen var helt torr om fötterna i dem när det hellregnade i höstas och var ute hela dagen
    Kavat ljusnan har äldste sonen just nu. Yngste hade i våras. Funderar på om han ska få likadana eller om det är något annat som är bättre. 

Tror du de räcker värmemässigt ett par veckor framåt i tiden? 
  • Helle
    Kristyr skrev 2010-10-12 11:42:16 följande:
    ja det tror jag. jag har tänkt att ha dem när det är några minusgrader.. med en ullstrumpa borde de funka
    har inga vinterskor än....
    Inte jag heller, men vet vilka jag ska ha i a f. Alltid något
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17