• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

God kväll!

Ocikatten skrev 2010-09-01 21:38:20 följande:
    Go'kväll i tråden!
    Jag är shoppingsugen! Småfolkströjan fick gå i retur så jag måste handla nåt annat...
    Nån kunnig här som kan råda mig på storlekar när det gäller långärmade tröjor från HJORT?!?
    Hur är de i jämförelse med andra märken??
    Hjälp mig så jag kan shoppa!
    Danke!
     Jag köper samma storlek i Hjorth som i Katvig till mina barn, i a f när det gäller tröjor.
  • Helle
    Ocikatten skrev 2010-09-01 21:54:26 följande:
    Bah, just Katvig är det enda vi inte har i garderoben typ...
    Molo? Lindex? Småfolk? NS??
    Hmm, funderar på vad vi har. Småfolk varierar ju en del men om jag tar 110/116 i Småfolk så tar jag nog 116 i Hjorth. Lindex tog vi samma i somras. Molo hade vi 110 och hjorth 116.

De är ganska normala i storlek tycker jag.  
  • Helle
    Ocikatten skrev 2010-09-01 22:08:17 följande:
    Hjärtligt tack för hjälpen!!
    Nu tror jag jag vet vem du är Annars är det en enorm tillfällighet

Hoppas det blir bra nu.  
  • Helle

God kväll!

h80 skrev 2010-09-03 20:28:10 följande:
    får ont i magen o måste bara prata av mig lite, ni brukar ju vara bra på att lyssna i denna tråden. OT; men iallafall. Sitter o pratar på msn med min mans brors sambo. De har en 6 månaders som har problem med magont. Han vaknar mellan 2-4 gånger på natten o vill ha mat. O nu tycker de att det är såå jobbigt o eftersom en 6 månaders ska klara sig 12 timmar utan mat så har de bestämt att han ska sova i eget rum o lära sig att somna själv. De ska alltså lägga ner honom i sängen nu o sen inte gå in till honom förrän imorgonbitti hur mycket han än skriker.
    STACKARS LITEN. Försöker lite fint övertala henne att det inte är nått bra förslag, men det går inte.
     Men oj, stackars liten. Det är ju inget ovanligt att en 6 månaders vill äta på natten och att man behöver vara nära mamma och pappa. Nu fick jag med ont i magen. Kan inte din sambo prata med sin bror?
  • Helle
    Ocikatten skrev 2010-09-04 21:27:23 följande:
    Åh vilka söta ungar i BT!! Hjärta
    Duntoffla: Som sagt, din lilla sötis är första bebis som gjort mig sugen på fler!!
    Butte: Är så sugen att prova på Katvig men tyckte inte det var några fina färger denna säsong, grön/grön är ju helt underbar... Solig
    God morgon

Men färgerna denna säsong är verkligen superfina (när det gäller Katvig alltså). Klara och skarpa. Håller med Butte om ljusgrön/grön men även de andra, typ blå/blå är jättefin. Du har inget att förlora  
  • Helle
    ängeln83 skrev 2010-09-07 20:52:02 följande:
    Godkväll flickor.

Sätter mer ner en stund medans gubben tapetserar, sååå fint blire
    Hämtade ut Liams Molo overall innan, ååååh så fin den är, ångrar inte en sekund det färgvalet. Dock var provning inte aktuellt, men mammaaaaaaaaa, det är alldeles för varmt nu när solen skiner, vi provar imorgon
    Visst köpte du den gröna? Du får väldigt gärna slänga in en bild imorgon. Jag är sugen på att se färgen "på riktigt" då den är så olika i butikerna.
  • Helle

God kväll!

Skrev nyss ett inlägg här i tråden men kan inte se det nu.

I a f, letar regnbågshandskar. Var kan det finnas? Visst finns det två längder? 

• Helle
    Buttelina skrev 2010-09-10 20:16:29 följande:
    ronya: jaa jätteskumt jaa det finns. jag köpte långa på ajabaja, men de har inte dom i eshoppen. kollat llm?
    nope, ska kolla. Har du någon bild på de långa? Kostar?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17