• WTF

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2011-02-16 17:47:22 följande:
    WTF skrev 2011-02-16 17:05:32 följande:
    Hörrni, jag behöver lite hjälp. Är på jakt efter ett par bruna byxor med mudd nere, strl 80. Har kikat lite på NS men jag tror inte jag tycker det blir så snyggt med den storra mudden i midjan till body, eller? Har ni några förslag? Kanske helt enkelt ett par bruna leggings?
    Jag har ngn gång haft NS till body men det är helt klart snyggast med tröja till.
     *kramar*
    {#emotions_dlg.flower}
  • WTF
    Ängelii skrev 2011-02-21 19:16:21 följande:
    Jag ska tvätta dotterns molo-overall men tvättlappen är borta (jag har klippt bort den och tappat boprt den...) Kan någon vänlig själ säga hur den ska tvättas och tumlas(?)

Stort tack för hjälpen!
    I vår vinteroverall står det tvätt i 30 grader, ingen torktumling och eventuell strykning på mycket låg temperatur.
  • WTF

Hörni, nu är jag här och tjötar igen men jag behöver lite råd. Funderar över vårjacka till Lilleman (förutom lurvarna): MAT anorak, Molo softshell, IdaT anorak eller kanske helt OT Villervalla? Vad har ni för erfarenhet? Vad är bra och mindre bra? Vilken storlek skall man ta av de olika till en fis på knappa 80 cm och snart 12 kg? Det är val bra att ta så det finns plats för en lurv eller fleece under kyliga dagar, för de är väl inte så tjocka? Har en MMP skalanorak i 98 men den är rätt stor nu så den ligger i växalådan.

Tacksam för svar!{#emotions_dlg.flower} 

• WTF
    Duntoffla skrev 2011-02-22 20:37:35 följande:
    jag har bara haft en MAT anoraken som jag älskar Menar denna tunna. Softshellen kanske står emot väta bättre men MAT är snyggare

Här är Noel ca 9 månader och vägde lite mer än 10 kg och var ca 72-73 cm lång (har ingen exakt uppgift annat än en månad tidigare) Storleken på den jackan är 9-12 månader. Dock stor där.

Oj jädrans vad snygg den var på, och jag som ääälskar brunt! Fast på ungen vill jag egentligen ha lite mer färglatt men denna var ju himla fin alltså...
  • WTF
    WTF skrev 2011-02-22 20:20:47 följande:
    Hörni, nu är jag här och tjötar igen men jag behöver lite råd. Funderar över vårjacka till Lilleman (förutom lurvarna): MAT anorak, Molo softshell, IdaT anorak eller kanske helt OT Villervalla? Vad har ni för erfarenhet? Vad är bra och mindre bra? Vilken storlek skall man ta av de olika till en fis på knappa 80 cm och snart 12 kg? Det är val bra att ta så det finns plats för en lurv eller fleece under kyliga dagar, för de är väl inte så tjocka? Har en MMP skalanorak i 98 men den är rätt stor nu så den ligger i växalådan.

Tacksam för svar!{#emotions_dlg.flower} 
    Testar att puffa och ser om någon har något mer att tillägga...
  • WTF

Tack snälla ni för svar! Får se vad det blir, jag vill gärna ha anorak men maken muttrar om att det är krångligt och vill ha dragkedja hela vägen... Blir så matt när han skall lägga sig i!Skrattande

• WTF
    zuperduperme skrev 2011-02-24 12:58:23 följande:
    HAr en liten fråga till er molo proffs.
    Hur tvättar jag molos vinteroverall på bästa sätt?
    är det vanliga 40 grader eller?
    I vår står det 30 grader på tvättråden, ingen torktumling.
  • WTF

Bra! Fick hem en lurv från T häromdagen i 92 som det är hyfsat med växtmån i, vill varken ha större eller mindre. Skall jag ta 98 på softshellen då? Har en MMP-anorak i 98 och den är stooor, för stor att ha nu. Eller skall jag ta 92?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17