Vi som shoppar danska barnkläder del 17
*kramar*
Är det någon som vet hur denna är i kvalite/värme/vattentäthet/storlek?
http://www.ajabajakids.com/default.asp?sType=Kids&mode=shop&v=spec&item=10882
Hörni, nu är jag här och tjötar igen men jag behöver lite råd. Funderar över vårjacka till Lilleman (förutom lurvarna): MAT anorak, Molo softshell, IdaT anorak eller kanske helt OT Villervalla? Vad har ni för erfarenhet? Vad är bra och mindre bra? Vilken storlek skall man ta av de olika till en fis på knappa 80 cm och snart 12 kg? Det är val bra att ta så det finns plats för en lurv eller fleece under kyliga dagar, för de är väl inte så tjocka? Har en MMP skalanorak i 98 men den är rätt stor nu så den ligger i växalådan.
Tacksam för svar!
Här är Noel ca 9 månader och vägde lite mer än 10 kg och var ca 72-73 cm lång (har ingen exakt uppgift annat än en månad tidigare) Storleken på den jackan är 9-12 månader. Dock stor där.
Tack snälla ni för svar! Får se vad det blir, jag vill gärna ha anorak men maken muttrar om att det är krångligt och vill ha dragkedja hela vägen... Blir så matt när han skall lägga sig i!
Visst måste man ha en softshell fast man har skaloverall, lurv och MAT-anorak?
I så fall, hur små är Molo i storlek? Lilleman är 80 cm, bör jag ta 92 eller 98?
Bra! Fick hem en lurv från T häromdagen i 92 som det är hyfsat med växtmån i, vill varken ha större eller mindre. Skall jag ta 98 på softshellen då? Har en MMP-anorak i 98 och den är stooor, för stor att ha nu. Eller skall jag ta 92?