• WTF
    Frida E skrev 2011-02-25 22:28:18 följande:
    Hej! Gissar att det är hit man ska vända sej med frågor om lurvstorlekar, har fått för mej att ni har ganska bra koll !! En "normalstor" tjej på nyss fyllda två, vad skulle ni gissa på för storlek?? 92? 98? Är lurvarna stora eller små i storlek?? Hoppas någon kan hjälpa mej lite!!
    Jag har 92 till min grabb, 1 år, på 80 cm och 12 kilo. Alldeles lagom med växtmån!
  • WTF
    Frida E skrev 2011-02-26 18:45:59 följande:
    På Hanzens barn i Piteå, ingen webbshop vad jag vet. Köpte den lila med gröna kantband för hela 149 kr! Fanns några till om det är någon som bor i närheten, även en overall i stl 68. Och ett helt gäng grå rosa!! Lurvar verkar inte ha någon stor åtgång i Piteå :)
    Åååh! Den lila vill ju jag också ha för 149 spänn! Men liiite långt från Göteborg kanske.... Grattis till kapet!
  • WTF
    lillronya skrev 2011-02-26 21:44:21 följande:
    Colourcatcher i första tvätten.
    Jen80 skrev 2011-02-26 21:41:02 följande:
    Jag har alltid tvättat de gamla wct:n med rött och det har också gått bra. Men usch, jag hatar när man står där osäker och inte vet hur man ska göra. Tycker det är så med många av Molos plagg. Har gjort misstaget en gång att tvätta NS turkosa hoos tillsammans med penséerna . Vet inte riktigt hur jag tänkte. Tur det inte händer så ofta att man får hjärnsläpp!
    Jag tvättar den turkosa hooden med i vittvätten.
    Alla nya färgade plagg får en colourcatcher med sej in  i första tvätten bara.
    Vad är colourcatcher?
  • WTF
    Jennysofi skrev 2011-02-26 22:16:25 följande:
    Tack för all hjälp! Albin var 71 cm på 8 månadeerskontrollen så han är ju större än din lilla var. Softshelljackorna måste veeeerkligen vara små i storlekarna! Får kika in i annacill-butiken i veckan!
    Min pajk är 80 cm och 12 kg (13 månader) och jag planerar att ta 98 i softshellen, om det nu hjälper dig något. Fast jag kan tänka mig att det bara rör till det ännu mer...!Flört
  • WTF
    lillronya skrev 2011-02-26 22:18:41 följande:
    Det är papperslappar som man stoppar i tvättmaskinen. De suger upp överflödig färg så att tvätteninte blir missfärgad.
    Superbra!
    Var hittar man det? Tycker det är skitsvårt ibland med tvätten, vissa grejer färgar ju sig själva och andra vill man ju helst inte behöva köra ensamma i en tvätt.
  • WTF
    Buttelina skrev 2011-03-03 22:44:59 följande:
    mer prassliga. har inte kommit in på så många ställen men kommer säkert hos bor tex snart. hela regnstället har kommit in hos llm
    Fick hem dessa från T i förra veckan och de känns ju inde direkt stryktåkiga. Skall bli intressant att se till våren hur de klara sig! Vad har du för erfarenhet av dem?
  • WTF
    Zvartaliljan skrev 2011-03-04 10:13:32 följande:
    Ja Maia är 110cm och kan ha 122, men visst är den lite stor, hon hade kunnat ha 116 men det låter ändå litet med 110 till din kille till vintern...den skulle passa bra nu.
    Men vad tror du man skall ta till en som beräknas vara runt 90 cm till senhösten, 98 eller 104?
  • WTF
    solouniko skrev 2011-03-04 10:50:12 följande:
    Tror Milla kommer vara kring 90-92 cm nästa höst och jag har som ställt in mig på 98 på vinterkläderna. Hon har 86 på overallerna nu i vinter.
    Jag hade också siktat in mig på 98, nu har han 86 i Molo och 80 i Reima. Man blir ju grymt sugen på en Frost nu när den är så billig!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17