Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-06-17 09:12:23 följande:
    Godmorgon förresten

Ännu en solig dag, Liam stod påklädd i jamas och foppatofflor och skulle gå ut kl 7 imorse
    Idag är det dags för vägning för Meja, ska bli spännande, har inte vägt henne sen mitten av april.
    Var o vägde Mateo igår. 6850gram. Bara 150 gram från Maias 1-årsvikt!!

Jag o Tjolla kom fram till att han nu hunnit ifatt Lia och med hans matvanor så lär han nu gå om henne Kan ni tänka er...Lia vägde ju 4,9 när hon föddes 6 veckor efter Mateo, då hade Mateo precis lyckats komma upp i sin födselvikt igen o lite mer så han vägde ca.2,5-3kg.
    Han har verkligen växt fort nu!! Ligger ändå lite under normalkurvan (den ligger ju Lia på) men jag tror snart att han är uppe i den, o då låg han på nedersta kurvan när han föddes!

Jag var jätteglad, tills jag snackade med sambon som berättade att hans kusins bebis som föddes samtidigt som Mateo, och bara vägde 2kg, nu är uppe i 9kg(!!). Det finns visst värre matvrak än Mateo
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-06-17 10:04:28 följande:
    HA HA, vi får väl se
    Zvartaliljan skrev 2010-06-17 09:23:00 följande:
    Var o vägde Mateo igår. 6850gram. Bara 150 gram från Maias 1-årsvikt!!

Jag o Tjolla kom fram till att han nu hunnit ifatt Lia och med hans matvanor så lär han nu gå om henne Kan ni tänka er...Lia vägde ju 4,9 när hon föddes 6 veckor efter Mateo, då hade Mateo precis lyckats komma upp i sin födselvikt igen o lite mer så han vägde ca.2,5-3kg.
    Han har verkligen växt fort nu!! Ligger ändå lite under normalkurvan (den ligger ju Lia på) men jag tror snart att han är uppe i den, o då låg han på nedersta kurvan när han föddes!

Jag var jätteglad, tills jag snackade med sambon som berättade att hans kusins bebis som föddes samtidigt som Mateo, och bara vägde 2kg, nu är uppe i 9kg(!!). Det finns visst värre matvrak än Mateo
    Ojdå , hur gammal är han nu? Meja vägde 7,1 kg sist, då var hon 6 månader.
    Båda mina har alltid legat lite under normalkurvan på vikten, men över på längden.
    Han är 5½ månad han lär nog väga 7 tills han blir 6 månader tror jag
    64cm lång, så där ligger han väl ganska normalt tror jag.
  • Zvartaliljan
    snoozen skrev 2010-06-18 10:18:21 följande:
    Hej,
    har för mig att softshelljackan är liten i storlek, någon som vet? Min kille är 105 cm, ska jag då ta 110 eller tom 116?? Tips någon?
    Maia är 104cm och hennes i 116 sitter precis på henne nu, det finns knappt plats för någon lurv under. Skulle jag köpa nu skulle jag ta 122.
  • Zvartaliljan
    Kravmärkt skrev 2010-06-18 10:23:42 följande:
    Fanns det någon som hade tips på bra barnklädesaffär i Köpenhamn?

Skulle bli evigt tacksam..
    Är nog inte så många här som handlat i Köpenhamn...jag har bara handlat på lagersalg där, aldrig i någon vanlig barnklädesbutik. Och då har jag ändå varit i Köpenhamn många gånger. Men eftersom det inte är billigare i vanlig butik där än vad det är i Sverige så är det inte så många som slösar tid på att gå in i märkesbutiker där. Ibland är det t.o.m dyrare med den dåliga valutan.
  • Zvartaliljan
    melizza skrev 2010-06-18 16:31:39 följande:
    hur gör man det? det är ju så jävla lurigt på FB med för dem ändrar ju rätt vad det är och så helt plötsligt kan alla se vad jag gör......därför gillar jag inte FB

ändrar man i inställningarna på nåt sätt för att spärra snokare???
    gå in på dennes profilsida så kan du blockera personen
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-06-19 08:31:10 följande:
    Mjo, alltså sova till kl 7 är väl helt ok, men just när man ska ut och svira på kvällen så vill jag gärna sova lite längre

Normalt sett så brukar båda somna runt klockan 19 och sova till 7-8, men det är en aning svårare att få dom i säng nu när det är sommar och ljust ute.
    äh LYXproblem du har! Flört

Jag tycker Maia sover jättebra som oftast sover 22-06/07
    Mateo sover oftast 22-02, mat, 02-05 men ibland sker mirakel o han sover 22-04, då är jag utvilad
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17