Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2011-02-23 17:09:02 följande:
    Ja det är imponerande. Man har nog som person lätt att slå vissa saker ifrån sig, precis som du säger. Ibland är det jobbigt att inse vissa saker. Oavsett om det handlar om vikt, beteende eller personlighet.  

Jag håller på att gå ner mina graviditetskilon och jag är inte överviktig men det finns lite att ta av och vissa dagar är det jobbigt. Men jag vet hur mycket bättre jag mår med några till kilon minus så det är bara att ha det som målbild. Jag har väl ca 6 kg kvar. Inte mycket men de där sista är sååå sega.

Sorry för allt OT!

Nu ska jag börja med middagen

CU 
    Kämpa på! Du klarar det galant!! 
    stökmamma skrev 2011-02-23 17:09:24 följande:
    faan va du är bra!!! {#emotions_dlg.flower} 
    Tack!!

Ledsen för att leveransen av din tröja dröjer så länge men det är sjukt mycket på jobbet som strular och allt känns bara blää... när jag kommer hem stupar jag innanför dörren och vill inte röra mig en millimeter!!! I dag har jag dock packat den, lägger den på lådan i morgon! Hoppas det är ok! 
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    stökmamma skrev 2011-02-23 17:21:55 följande:
    på fin post väntar man gärna Kyss
    {#emotions_dlg.flower}
    Förhoppningsvis behöver du inte vänta så länge till
  • Lalalong
    SmillaMilla skrev 2011-02-23 19:21:28 följande:
    Lalalong: Fyyyy på dig som lägger in den fina lila ns tröjan i bt! Jag som hade bestämt mig för den rosa Wct!
    Den är sååå himla fin!!! Finaste lila färgen jag sett på väldigt väldigt länge och då brukar jag ändå vara mer för lite starkare färger och denna är ju inte jättestark lila precis. Men helt underbar! 
  • Lalalong
    Mamma till Simon skrev 2011-02-28 10:19:45 följande:
    Lalalong: Jättefin tjej i BT. toppen sitter ju jättefint
    Ja, jag bytte den till en 110. Nu kan hon ha den som lite längre tröja/kortare tunika. Men också som vanlig t-shirt som här till den fina NS-kjolen. 
  • Lalalong

Brevlådan full med Facebookshopping idag!!
    kortärmad Pärlplatte-knappis, kortärmad karusellhästar-knappis, rainbowklänning, godislinne (Allt till Klara). Ett par NS i strl 74 till Alva (som dock är lite små!! ). Sen köpte jag en VRÅL-billig lurv. 50 kr inkl frakt!! Jag förväntade mig en ganska ruggig fleece som skulle duga att ha under skaljackan till Alva nästa vår. Den var i strl 92 men jag tänkte, för det priset kan man ju chansa. 
    Jag är grymt positivt överraskad! Visst, den är platt i lurven. Men 26 kr (frakt på 24) för den är i princip gratis för en helt okej lurv! Nästan så man skäms ju...
    I alla fall var den dessutom väldigt stor, så den passar Klara nu Ganska bra eftersom dragkedjan i hennes har gått sönder så den måste på lagning.  

• Lalalong
    Duntoffla skrev 2011-03-04 14:29:53 följande:
    Vilka fina fynd! Ja för 50 spänn inkl kan den ju nästan vara trasig och ändå ok

CamillaJ skrev 2011-03-04 14:24:58 följande:

Är det Tuvas suit ni menar ? Haha man vet aldrig   Ehm iaf det är storlek 80 Tuva var på 10 mån kollen för ca 3 veckor sedan .. 10,6 kg .. 74 cm tror inte mycket har ändrats sedan dess.

Japp! Superfin på!
    Jaa.....!!
  • Lalalong
    Ocikatten skrev 2011-03-04 14:38:44 följande:
    Ha, ha, kommer pärlplatteknappisen från Sanna så är det den du dreglade över i min säck på salgen i höstas!
    Världen är allt bra liten eller...
    Vilken kanonshopping du gjort!! Sitter här och funderar på om jag kan trycka in fler NS jeans i grabbarnas garderober... Drömmer 

Fick förresten lätt panik igår när jag skulle stryka tvätten - inga galgar till barnens tröjor. SHIT det måste innebära att jag hmm... köpt 10-15 nya tröjor på bara nån månad... ILLA. Men dock så hittade jag galgarna i hallen lite senare... PUH!! Tungan ute
    Hahahaha, är det så?? Ja det var från Sanna! Det var nog ödet att den skulle bli min en dag  
    Den var dessutom i superskick och jag fick den till ett bra pris. Så jag kunde inte varit mer nöjd

Haha, jag kan tänka mig paniken!!!!!  
  • Lalalong

Lägger mig i och tipsar som att Molo dockhus är fint till lila/gul. 

• Lalalong
    ChokladMoshin skrev 2011-03-04 22:14:09 följande:
    Gillar ju då inte dockhusen heller. *duckar*

Smaken är som baken. I lööööv dockhus!

Funkar ganska bra till Gemstones också faktiskt, om det faller bättre i smak .  
  • Lalalong
    ChokladMoshin skrev 2011-03-04 22:16:08 följande:
    Tänkte först att vem är du. Har missat att du bytt profilbild, vad fin du är !!!
    Vi är ju "kollegor"
    Tack! Hjärta
    Ja, vi är ju det! Känns som man fått ett helt nytt liv ärligt talat. 100 strecket är nära nu... Några dagar bort bara och då jäklar ska det firas . Hur går det för dig? För att vara lite OT så här på kvällskvisten
    ChokladMoshin skrev 2011-03-04 22:17:49 följande:
    ÄLskar Gemstone.
    Men jag tror helt enkelt att den gula i sig är för neonig, passar inte på min bebis.
    Trodde jag skulle gilla dockhusen mer å mer då jag köpte filte3n, men inte då så den fick flytta.
    Nä, så är det ju! Precis som vi vuxna klär i olika färger och mönster så gör ju barn det också  

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17