Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-05-17 09:29:30 följande:
    Japp, fb är boven det tror jag med!
    Nån hacker här som kan fixa lite med den sidan kanske

nej förresten tror inte jag heller klarar mig utan fb faktiskt
    Så har jag med tänkt ibland.
    Men jag vill nog också har kvar fb.

Idag är en speciell dag här.
    Kika i bloggen om du eller någon annan är intresserad.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    ChokladMoshin skrev 2011-05-17 09:49:21 följande:
    Tänk vilken osis att alla vi fick tjejer Drömmer
    lillronya skrev 2011-05-17 09:36:51 följande:
    Så har jag med tänkt ibland.
    Men jag vill nog också har kvar fb.

Idag är en speciell dag här.
    Kika i bloggen om du eller någon annan är intresserad.
    Stort grattis!! Hjärta
    Tack
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-05-17 09:51:18 följande:
    Idag har vi redan hunnit med endel. Dagen började på barnmot. med Ella och August för provtagning och som bonus får man ju alltid vikt och längd, kul med lite uppdatering där också
    sen är de utplacerade på skola/dagis och jag ska se om jag orkar plugga lite också

Roade mig med att räkna bmi på barnen på en sida bara för att se hur de låg i förhållande till varandra. Är det inte ganska otroligt att alla tre har exakt samma siffra
    A har fått tid på bvc den 25te. Funderar på att ändra den tiden.
    Hur långa var de nu då?
  • lillronya
    ChokladMoshin skrev 2011-05-17 09:53:16 följande:
    Måste fråga om en knepig sak, eller snarare väldigt underlig.
    Min lilla tjej har sedan hon var ca 4 månader ( imorrn blir hon 7) signalerat och gnällt när hon har kissat i blöjan och vill genast ha ny. Vilket hon såklart fått. Sen började hon bli lite smågnällig mest hela tiden och det har hon aldrig varit förr, världens gladaste nöjdaste bebis annars.
    Jag skojade med min mamma och sa att hon kanske numera skulle börja gnälla innan hon vill kissa istället för att gnälla när hon väl gjort det. Så mamma in på toa och sätter henne på pottan och ungen kissar, jaja tillfällighet tänkte vi.
    Men nu har vi satt henne på pottan varje gång hon börjar gnälla lite och hon kissar, har även gjort nr.2 ett flertal tillfällen på pottan.
    Alltså går det att pott träna så små? Verkar ju  galet ju.....har verkligen inte bråttom, men hon säger ju till så markant när hon vill kissa.....
    En kompis till mej gjorde så med sin bebis.
    Hon märkte precis som du att bebin signalerade och lyssnade till det.

Det kallas nåt speciellt när man gör sådär men jag har glömt namnet.
    Iaf så gör du helt rätt.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-05-17 09:58:23 följande:
    Ja, den ska du nog ta och ändra

A var 120 cm lång och E nästan 104 (103,8)
    Får nog göra det.
    Hon ska vaccineras och det är väl bäst att jag fixar det.

Vad långa de är!
    ChokladMoshin skrev 2011-05-17 09:59:07 följande:
    Aha, då är man inte ensam i alla fall.
    Tack
    Nej då du är inte ensam.-)
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-05-17 10:03:23 följande:
    Ja, Ella känns som skitlång, trots att hon nästan är precis på medelkurvan
    Men det beror ju på att man jämför med de andra två, jag menar 120 cm lång och snart 8 år är inte mycket
    Förstår precis hur du menar.
    Tycker ju att Emilio är jättelång.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-05-17 10:16:51 följande:
    Ja, och han ligger ungefär på medel han också va?

Ja, ja de är som de är. Noras gjorde ju förresten handröntgen för ett tag sedan. Jag vet att det inte är något som är jättesäkert men i alla fall har hennes skelett en ålder något år under hennes verkliga ålder vlikat antagligen betyder att hon kommer växa någa år till. Får klarar besked efter att någon expert i Malmö kollat på bilderna

Ja jag tror det.

Det är ju bra för då hinner hon bli en bra bit längre.

• lillronya
    solouniko skrev 2011-05-17 10:14:55 följande:
    Jag har fått tillbaks mitt molosug litegrann nu efter en rejäl katvig/NS period Har ni sett den här någon annanstana i 98? www.ajabajakids.com/default.asp?sType=Kids&mo... 

Och hur är katvigs randiga leggings i storlek? Milla har både 92 och 98 på tröjorna, vet inte riktigt hur lång hon är.. Vill ju inte att de ska bli så pösiga på henne, undra vilken storlek man ska ha?
    Åh fin!

A har 104 och 110 i tröjor och 104 i leggings.
    Om det nu är till hjälp.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17