Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2011-01-18 10:24:07 följande:
    God dagens i tråden!

I dag vägrade Noel klä på sig ytterkläder så jag lät honom gå i bara brallor och tröja till dagis. Självklart skulle de då börja dagen ute. Suck! Efter evigt tjatande så klädde han på sig.  Måste än en gång hylla Nanooken. Alla andra barn på dagis idag hade galonisar över deras overaller utom de barn med Nanook. Jag frågade om jag skulle sätta på honom de men de svarade att eftersom han har Nanook behövs inte det trots blasket ute. I löööve Nanook. (om nu någon skulle missat det )

Vilken storlek skulle ni ta i Molo lurvoverall till Lea? Hon vägde förra veckan 7880 g och var 65,5 cm lång. Hennes 68 ryker nu då den börjar kännas tight i grenen. Blir 80 bra? Köpte ju en 80 i party pink som jag inte gillade men jag provade den ju aldrig på... 
    molly väger 10,2 och är 76cm hon har den lila från hösten i 80, den är bra på längden ingen växtmån kvar i grenen och vantarna går inte längre att vika över. Vet inte om jag var till nån hjälp direkt Obestämd
  • Mamma till Simon
    ChokladMoshin skrev 2011-01-18 10:35:10 följande:
    Känner mig så shoppingsugen så jag sitter och budar på ett hus.
    Håll tummarna vi får det
    Håller så hårt jag kan
  • Mamma till Simon
    Duntoffla skrev 2011-01-18 10:43:30 följande:
    Det är det som är så konstigt med dem. Korta i grenen och korta ärmar
    1 och 1 är 3 skrev 2011-01-18 10:32:37 följande:
    Tar du större drunknar hon ju... Mindre känns lite precis. Vi hade 68 sen hoppade vi direkt till 80, funkade!
    Ja det får nog bli 80. OM jag hittar någon färg jag gillar. Skulle vilja ha en lila som jag har nu (lila med gröna kantband) eller någon fin rosa färg.Haha...håller tummarna! 
    Lila med svarta kantband då? Drömmer
  • Mamma till Simon
    Duntoffla skrev 2011-01-18 11:14:55 följande:
    Hur ser den ut? Ja, att den är lila fattar jag men bild
    Har inboxat dej
  • Mamma till Simon
    xmari skrev 2011-01-18 12:04:09 följande:
    Appropå härliga suits. Såg en supersöt som jag blev sugen på på Tradera. Med kycklingar på och rosa kantband! Är småsugen på att ropa hem den faktiskt....
    Menar du denna!? Den är såå söt

• Mamma till Simon
    Duntoffla skrev 2011-01-18 12:14:27 följande:
    Sötnos! Den har vi i växalådan här hemma (ja, suiten alltså )
    ja det förstod jag, ja våran är ju urväxt och såld för längesedan
  • Mamma till Simon
    ChokladMoshin skrev 2011-01-18 12:47:14 följande:
    Men vilken sötfisa.
    Har en sån som ligger och väntar på att användas när som helst
    Tack!
    Den lilla söfisan har igår lärt sig att ställa sig upp, stod upp i sängen när jag kom in på morgonen och sedan stod hon upp mot soffan. Så jag kan härmed meddela att jag är världens stoltaste mammaSolig
  • Mamma till Simon
    ChokladMoshin skrev 2011-01-18 12:48:28 följande:
    Men fy vad trögt det går i budgivningen, kan inte folk sitta på sina mobiler och buda istället för att sitta på jobbet *extremt otålig*
    ja man tycker ju att de borde göra det Flört 
  • Mamma till Simon
    xmari skrev 2011-01-18 13:03:30 följande:
    Erfarenhet av denna någon? Gillar färgen så han "syns". Är det mer en skal eller en softschell?

Och sen skulle jag vilja höra vad ni tycker passar för mössa och tossor till lillans nya overall! Gärna tjejiga då... Drömmer

Idag blev det myyycket frågor!
    Tror du inte molos colibri mössa passar till?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17