Inlägg från: etindris |Visa alla inlägg
  • etindris

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

h80: ok tack för ditt svar. Nu har jag beställt 86-92 så blir den för lång får jag vell lägga uppden. Men de växer lite till hösten också så vi får hoppas den passar då

• etindris

Godmorgon! Sitter och tittar på Molo:s väpnarluvor och börjar fundera lite. Jättedum fråga jag vet men ändå. Är det höstmössor? Såg att det är gjorda i bomull så är det tunnare höstmössor som man kan ha lite "hårdare" höstdagar? Alltså skall den matcha overall eller skalkläder?

• etindris

hej i tråden
    Någon som vet hur katvigs skaloverall/regnoverall är i strl? Är den bra? Funderar på en sådan istället för pop. Kommer Molo med någon regnoverall till hösten?
    Tack tack

Babyklänningarna från Molo är som vårens i strl, lika stora.

• etindris

Testar att fråga igen. Någon som vet om katvigs regnoverall/ skaloverall är bra? har tidigare bara haft pop:s men vill hitta något nytt bra. Någon med tips/råd. Hur är katvig:s i storlek? Snälla behöver lite tips. Såg att reima har en skaloverall. Någon som testat den? Alla tips mottages gärna.

Lillronya: Jag tycker du skall behålla klänningen

Gollie: min flicka är ca 86cm lång. Jag har till hösten köpt 92 baby till henne och de passar bra med ganska mycket växmån. Har 86 från våren och hon kommer kunna ha de tröjorna länge till. Hela hösten i allafall. Dock fick jag höra att knapptröjan (junior)är något smalare än vårens och kan då passa lite tidigare.

• etindris

Lillronya: Köp knapptröjan också. Färgerna passar din tjej så bra. Även jag rensar garderoberna. Hur kan det få plats så mycket kläder i en garderob!

• etindris

Tack för svaren. Ja jag tycker också den är snygg. Därför vill jag förändra mig lite och ändra från pop:s som är ganska tråkig efter ett par år.
    I 3 1/2 år har vi haft skalkläder och overaller från pop och jag behöver variation! Vet ni hur den är i storlek? Till min 2-åring på 85-86 cm. Vilken storlek då, 92? Kan jag pressa ner storebror på 96 cm i en 98? eller blir det för litet?

Lillronya;: Ja helt klart hennes färger i klänningen. har köpt den till min tjej också men hon är mörk och klär faktiskt inte lika bra i den. Hon passar  mer klara färger som cerist och turkost. Men vem kan låta bli. Den är så finGlad Japp vi kar också ett berg här hemma med kläder som måste flytta

• etindris

Åh tack då kan han nog ha 98 ett tag också. Då ska jag leta runt lite efter MAT anorak. Brukar dock försöka undvika luva menibland kan man göra undantagGlad

• etindris

Jag har klänningen och muddbyxorna med lila stjärnor. Tycker den är jättefin. Den är ljusar en förra höstens och kantbanden är  riktigt klar lysande rosa (inte som dalmatinerna men ljus fin "stark" rosa)  Hoppas det hjälpte lite i allafall

• etindris

Fortsätter letandet efter skalkläder. Någon som testat Molo:s softshell jacka/ overall? Är de bra?

Spännande med bebis

• etindris

h80: På bliden ser det ut som småfolk klänningen är lite mindre i 92-98 än vad molo klänningen i 86-92 är. Stämmer det?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17