Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-12-26 14:25:30 följande:
    Man kan väl säga att de där "onda" värkarna jag hade hemma inte kom i närheten av hur det var när vi var inne. Tycker dock det var duktigt av mig att vattnet gick 100 meter innan vi var framme. Det var alltså rätt smart av mig att sitta på en handduk och en sopsäck ;)

Nu ska vi bara komma på ett namn. Skitsvårt!
    Det måste ha vart en rejäl jäkla värk du hade de  sista 10 minuterna ju,  jag som tyckte jag var snabb när jag öppnade mig från  4 till 10 på 2 timmar..
    Du hann väl knappt sakna EDAn :) Fast kan tänka mig att det var 10 LÅÅÅNGA minuterGlad
    Men visst känner man sig otrolig!Skrattande
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Småstadsbönan och Cissi:
    Så fina Cornelior Skrattande

Måste dela med mig av min sötnos också:

På lördag är han en månad, galet..Glad
    Anton 101201
  • Mama Jessie
    Momalicious skrev 2010-12-26 16:43:09 följande:
    Det är det som är det sjuka, hade väl 3-4 värkar under dom tio minuterna men dom gjorde inte mer ont än tidigare, bara att kroppen började krysta under den sista värken.
    När jag väl fick krystvärkarna saknade jag inte eda:n eller nåt annat, det var då jag fick testa lustgas för första gången med. Så innan krystvärkarna hade jag bara fått morfin som inte hjälpte nåt.
    Puh!
    Ja shit, känner mig som en riktig stålkvinna!
    Skönt att det inte var en 10 minuters monstervärk:), men måste ju vart en chock när du började krysta helt plötsligt.. För mig var det sista timmen då värkarna blev starkare och starkare snabbt, tror det var typ en halvminut mellan. När jag ville ha EDAn trodde inte bm att jag behövde den så jag måste ha dolt smärtan väl, hon blev  rätt förvånad när hon märkte att jag var 10 cm :) Jag skulle ju få testa bad och akupunktur men det sket sigSkrattande.
    Jag låg sen fastklistrad vid lustgasen i en halvtimme tills det var dags för krystning och då var det bye bye till lustgasen :(. 
    Men varför fick du morfin och inte lustgasen tidigare?

Föda barn smärtan är ju verkligen speciell, man ligger och har dödsont i 1-2 min sen kan man samtala som om inget hänt sen börjar man om igen, lite roligt Skrattande

Har ni några namnfunderingar då?
    Anton 101201
  • Mama Jessie
    Haligh skrev 2010-12-26 16:38:49 följande:
    Ja här är det fortfarande lugnt... Gjorde en riktig praktvurpa på köksgolvet, halkade och satte mig som en elefant pladask på ändan! Fy tusan vad jag tappade andan, kändes som att jag skulle gå av på mitten! Min mage har ändrat form och är nu nästan fyrkantig, vet inte om det beror på att den sjunkit ner..?
    Får hoppas du väckte bebisens lust att komma ut nu dåGlad
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Cissi:
    Jag fick inte heller ha lustgas under krystningen, tror det var för att man skulle va mer "med" hela tiden. Verkar va rätt olika om man får ha den eller inte

Anton 101201
  • Mama Jessie
    Jenni78 skrev 2010-12-26 21:08:01 följande:
    Hm... läser att Moma fick lustgas vid krystvärkarna och du fick inte det. När jag fick krystvärkar tog de bort den också - kom bara syrgas ur den då. I efterhand har jag funderat över varför. Kan det ha och göra med att lilla hade navelsträngen runt halsen och hjärtslagen/syresättningen gick ner, men det är bara en gissning. Någon som vet?
    Ja som sagt har för mig att det var för att man skulle va "med" riktigt, inte va snurrig av lustgas, man får kanske mer kraft då eller nåt. Jag hade gärna haft kvar den :)
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Moma:
    Elliot är jättefint, fanns med i mina funderingar också:)
    BB-sängarna var jätteobekväma tycker jag, fick ont i rumpan varje gång man satt där och ammade och mycket sömn fick man inte i dom. 2 nätter fick dom sen åkte jag hem :)

Anton 101201
  • Mama Jessie
    AnnaCL skrev 2010-12-27 18:48:04 följande:
    Är det någon som har erfaranhet av bröstpump? Någon som rekommenderas eller tips kring detta. Jag har funderat på att köpa ifall man behöver vara borta mer än en timme typ. Blev lite snål på apoteket idag när jag såg att den manuella där kostade 525 kronor, men det kanske de gör överallt. Ska försöka kolla runt på nätet också. Sedan en dum fråga, hur har ni som pumpat ur tidigare värmt mjölken och hur har ni förvarat den?
    Har en medela pump, kostade 600 men måste ha en så jag kan lämna lillen hos pappan eftersom vi inte bor tillsammans. Tror man kan förvara mjölken 3 dagar i kylen, kan ju även frysa den, sen värmer man den i ett vattenbad med varmt kranvatten bara.

Man känner sig lite som en mjölkko när man sitter och pumpar men vad gör man inteGlad
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Moma: Jag är lika konstig i så fall:). Är nästan avundsjuk på alla som åker in för att föda, fastän jag har min lilla här jämte mig redan. Men det är ju så häftigt att föda barn! Hade verkligen en superförlossning faktiskt:)

Anton 101201
  • Mama Jessie

Majorima: min livmoder hade inte värmt upp särskilt mycket heller men när det väl satte igång var den i fin form ändå:). Från att vattnet gick tog det 9 timmar och då hade jag inte haft minsta värk innan det, så det är skönt att slippa onödiga förvärkar:)

Anton 101201
Svar på tråden December Bebis 2010 :)