Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Emelle, hur säkra e ni på en tjej??

Här råder det delade meningar....
    Sambon tror på kille, dels pga att jag redan har 2 killar, å dels för att det är tjej-fattigt i släkten, ja hans mamma va enda tjejen i hans närmaste släkt( GIVETVIS förutom far-mor å mor-mor)
    Sedan säger han att de KÄNNS som en kille när det sparkar *S*

JAG tror på tjej, just av den anledningen att det ÄR tjejfattigt, menar någongång så borde de ju bli en tös, å eftersom jag inte ska ha fler, så borde de vara NU=)

Sedan är denna graviditeten HELT annorlunda jämfört me de andra gångerna.....

Gissa gärna på VAD vi får, tjej, eller kille=) 

• mamma smurfen
    skogsbollen skrev 2010-09-02 11:23:40 följande:
    @Smurfen83:
    Vi har TryggHansa, den som inte är gratis utan som kostar runt en tusenlapp.
    mmm de va den vi valde oxå
  • mamma smurfen
    Smurfen83 skrev 2010-09-02 12:06:30 följande:
    TACK SÅ OTROLIGT MYCKET!!!!!
    Så lite så=)
    De här med försäkringar är en djungel... 
  • mamma smurfen
    TvåBlir3 skrev 2010-09-02 13:49:06 följande:
    Ser att ni pratar försäkringar. Från och med vilken vecka är det man kan ansöka om det? Och viktigast av allt, vilken är bäst? Obestämd
    kolla in denna länken, där kan du jämföra de gravid-försäk som finns, både de gratis och de som kostar en slant=)

Det är olika på olika försäk NÄR man kan ansöka om dom, så kolla länken=)

www.konsumenternasforsakringsbyra.se/Forsakri...
  • mamma smurfen
    Emelle skrev 2010-09-03 08:21:30 följande:
    Vi frågade ju på RUL och då sa dom att dom trodde det var en flicka.
    Dom vill ju inte säga mer säkert osv och tittar inte så noga. men vi tror rätt starkt att det är en flicka. Det såg onekligen så ut och jag har den känslan...!
    =) ja DEN känslan känner jag igen,
    hade den på båda mina pojkar, å rätt va det*S*

Denna gången har jag inte det...vet inte om bara DET är tecken på att de e en tös, eller om jag helt enkelt "legat av mig" (va ju ändå lite mer än 9 år sedan man sist va gravid*ler* )
  • mamma smurfen
    TvåBlir3 skrev 2010-09-03 15:21:21 följande:
    AH har hört att man ska klä bebisen som man klär sig själv (efter väder såklart) inte bra om man klär dem med för mkt kläder heller.
    Men tack för tipset :)
    Är man osäker på hur varmt/kallt Bebbe har det kan man ju lägga i en termometer ;-D
  • mamma smurfen
    TvåBlir3 skrev 2010-09-03 15:46:40 följande:
    Smart! Skrattande Kan jag göra om oron verkligen kommer krypandes.
    *ler*
    ja et känns skönt att kunna kolla att man själv HAR koll...så att säg...iaf e de så för mig....Skrattande
    har haft en temp liggande båda ggrna jag haft små bebbar , å kommer ha de denna ggn med=)
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2010-09-03 16:16:19 följande:
    Det enda man ska tänka på med armhåla termometrar är väl att man ska lägga till en halv grad? Kan ju vara bra att veta om man inte vet det menar jag. :) Fast det kanske inte är så längre?
    mamma smurfen skrev 2010-09-03 15:39:52 följande:
    Är man osäker på hur varmt/kallt Bebbe har det kan man ju lägga i en termometer ;-D
    Hur vet man hur varmt det ska vara då? Läst det där med termometer på flera ställen men ingenstans står det hur varmt det ska vara. 

Har bebisar samma normaltemp som vi eller är det annorlunda?
    Har mest haft tempen som referens, dvs... om det utanför vagnen är -15, så KAN det vara +-0 I vagen...
    så man kan taa bort det dubbl täcket....
    Likadant på sommaren, när det utaför vagnen visar på 17, så kan det i vagen vara över 24....

Små barn kan inte reglera värmen på samma sätt som oss, genom att svettas tex... 
    Så iom att jag har en termometer som visar hur varmt/kallt det är i vagnen, så kan jag välja hur mycke/lite kläder jag har på min bebbe 
  • mamma smurfen
    Emelle skrev 2010-09-05 15:51:35 följande:
    Hej!

Helgen har varit fullbokad och jag har inte haft 5 minuter över till datatid.
    MEN 3D-ultraljudet i fredag. GUD det går inte att beskriva med ord. såå fantastiskt!
    I över en timma låg jag och fick se på vår underbart söta lilla Agnes!!
    Ingen tvekan om könet där alls!
    Jag trodde inte jag skulle tycka det var såå häftig även om jag hade höga förväntningar.

Han som gjorde UL tog sig så gott om tid och först låg hon med ansiktet inåt, bakåt så vi fick trycka på magen och jag fick resa mig och gå omkring lite och hon gjorde värsta sur minerna när han tryckte som värst...
    Min sambo tyckte "han skulle sluta för hon ser ju ut att bli jätteledsen" *söt*

Vi fick med massor av bilder och filmer hem.

Hon är helt bedårande och lik sina syskon!! Hjärta

Efter UL åkte vi och köpte MASSOR av flick kläder, spjälsäng, madrass, skötbord, täcken, kuddar, påslakan...ja you name it!
    Vagnen betalar vi på måndag och sen är det bara små saker kvar att inhandla och en bilbarnstol!

Vill ni se henne
    Världens finaste lillasyster:
    =)
    Verkligen en liten sötnos du bär på EmelleSolig{#emotions_dlg.flower}

å imorgon är det min tur att få veta vad jag bär på=)
    Fast vi tar bara en vanlig UL, å inte 3D......

Svar på tråden December Bebis 2010 :)