• Emelle

December Bebis 2010 :)

MajMamman08 skrev 2010-04-12 21:47:30 följande:
    räknar jag från då jag tror jag hade äl så har jag BF den 12/12 istället för 11/12 så de skillde ju inte så mycket!!!Men nån som vet om man kan se hur långt graviditeten är gången om man gör vul tidigt???
    Det är ju jättesvårt för dom att mäta vid tidiga vul, men visst kan dom mäta rätt, men ligger fostret lite annorlunda så kan det ju lätt skilja några mm mellan två vul och mm i så tidig graviditet gör ju ett par dagars skillnad
    ÄlskarNova skrev 2010-04-12 21:40:02 följande:
    min grav.kalender stämmer inte med sista mensens första dag..menvet  ÄL stämmer och det är ju då befruktningen skedde så jag räknar efter den. Använde ÄL-test från cb så jag vet när ÄL skedde.
    Min gravkalander stämmer inte heller med mensens sista dag, min graviditet börjar 3 dagar innan min mens första dag pga att jag hade så tidig ÄL.

I en standardcykel (28 dagar ÄL på dag 14) så börjar graviditeten på mensens första dag!
    Om man intehar en sån cykel så börjar graviditeten tidigare el senare beroende på ÄL.
    Men bebisen är alltid två graviditetsveckor när den blir till vid ÄL.

Phu...hoppas det blev rätt nu
  • Emelle
    Minifer skrev 2010-04-12 22:09:58 följande:
    oj få se, hmm den 19e mars ska det alltså vara. och det stämmer. Kaske är att mvc inte räknar med 30dagarscykel som jag gör, Har iofs ingen aning om vad tusan jag har för cykel, hehe! Men blir väl lättare att räkna som sjukvården gör. skall göra det efter inskrivningen
    JA egentligen spelar det ju mindre roll.
    Man får ju ett exakt daum (ett ungefärligt i allafall. Bebisarna tittar ju oftast inte ut när dom "ska" iallafall ) vid UL sen...
  • Emelle

Godmorgon allihopa!!

Fick en lagom bra start på dagen. Hann knappt till jobbet innan  dom ringde från dagis och vår minsta hade kräkts.
    Så nu ligger han i sacco säcken och tittar på Bolibompa...

Hoppas nu bara att vi andra slipper.
    Mår jag illa nu vet man ju inte om det är graviditeten eller magsjuka...:-S
    Blä...

Ska försöka få tag i BM idag och boka in lite tider...
    Hur mår ni nadra så här på morgonen?

• Emelle
    Malin o Henke skrev 2010-04-13 11:41:50 följande:
    TACK ALLA!!! Det värmer även om det gör SÅÅÅÅ ONT just nu i själen o hjärtat... Vi ville ju så gärna ha vårt lilla Knytt!!Men vi går väl på det igen SNART!!KRAM!!//Malin
    Usch...Lider med er.
    Vet hur hemskt det är när allt bra slås undan.
    Var ledsna och stötta varandra...

Snart kommer du bli gravid igen...även om det känns långt borta idag..
    KRAM
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-13 10:24:10 följande:
    Har nu ringt till GYN! Och tydligen e de skit knas för dem o räkna då jag inte haft någon mens innan MF!! Hon satt säkert i 5 min o räkna o räkna,haha!!! Ja de räknar ju uppenbarligen väldigt olikt FL!! Fick en VUL tid den 27 April!!! oh så som jag längtar dit!! Och att allt ser perfekt ut där inne Enligt FL är jag i vecka 8 då,men enligt hennes uträkningar är jag bara i v 6,så vet inte hur de räknar!! Frågade om man kunde se hjärtat då och då sa hon JA!! Så jag litar på henne nu att man kan se de!!Hoppas kunna få ett litet mer bättre datum då så jag har något hum om BF=)
    Spännande!!

Ska ringa gyn jag med nu!!
  • Emelle
    Jessika82 skrev 2010-04-13 09:17:11 följande:
    jag måde skit i morse... kräktes en gång... nu är det bara illamående/hunger molande i magen...hade tänkt ta kort på magen varje hel vecka som går... börjat fundera på vagn.... ska man köpa en tvilling/syskonvagn eller en singelvagn med stå bräda.... även funderingar hur vi ska göra om i vårt radhus så alla ska får plats...men det är ju en stund kvar..
    ÅÅååå vi älskar att planera och handla. Vi hade tittat på vagn och inhandlat lite kläder tom nu när vi fick MA.

Den här ggn ska vi hejda oss lite, men känner jag oss rätt så sätter vi igång efter att ha sett lilla bebis hjärta på VUL!

Magkort måste man ju ta med...Ända från början så man minns hur man ska se ut efter förlossningen igen
  • Emelle

Nu ringde jag till gyn.
    Skulle ringa igen senare i månaden men blev lovad ett VUL i v. 7
    Fick telefontid nästan Tisdag för att diskutera ev provtagning med HCGvärde.
    Skulle vara så skönt att ha något att luta sig tillbaka på så man kunde slappna av lite...

• Emelle
    Juvel skrev 2010-04-13 16:37:31 följande:
    Testmissbrukaren är i faretn;) Var tvungen att testa igen idag, tog ett test vid lunch och det var ännu starkare än tidigare. Nu ska jag försöka hålla mig till nästa vecka för att testa igen och se om allt verkar ok (om testet fortfarande är starkt eller kanske till och med starkare...) Åhhh vad jag vill att det här ska gå bra...Emelle: Skönt att du blev lovad vul men när är du i vecka 7? Jag ska på vul den 28/4 och borde då vara i v.6-7 känns som en evighet dit...
    Haha, skönt att det finns fler.
    Har precis varit på Apoteket och köpt ett test med veckorindikator som jag ska ta i morgon bitti. Se ska jag ta ett till om typ 2 veckor bara för att se att antalet veckor ökar...
    Min sambo tittade på mig, på testet, på mig, på testet och bara skakade på huvudet...
    Hur folk blev gravida förr är för mig en gåta sa han...
    Efter detta halvår av testande med grav och ÄL test tycker han jag blivit liiite knäpp.
    Men han håller med om att det funkar ju bra!!

Jag kommer också göra VUL i slutet av April/början av Maj
    Kommer vara ungeför så långt ggn som du. Tycker det känns SJUKT långt dit dock...
  • Emelle
    Minifer skrev 2010-04-13 16:40:01 följande:
    waaaah! Kan något läkemedel ha påverkat embryot i v 4???kollade upp krämen jag smörjer sonen med avrje dag:Graviditet Risk finns att fostret påverkas. Rådfråga din läkare innan du använder något läkemedel under graviditet.=(Det är för tidigt va? Eller??
    Nejdå, det kan jag inte tro.
    Använd handskar hädanefter bara...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)