Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Sådär, nu har jag läst igenom allt så ska svara:

Först, ja det var himla skönt att allt gick bra med sambon. Det var ändå en buss han krockade med så det kunde ju gått bra mycket värre om det inte var för att väglaget var som det var och det bara gick i 30 nånting. Men det var tillräckligt för att förstöra bilen iaf. Som tur är har vi helförsäkring så antingen blir den lagad eller så löser försäkringsbolaget ut den, och vi hoppas på det sistnämnda eftersom vi ändå planerade att byta bil.

Tack för stödet ang dumma kommentarer. Vet inte varför min mamma (och andra människor) håller på som dom gör men det är irriterande. Får se hur hon blir efter förlossningen men är hon "jag vet bäst" då med så kommer jag säga, vänligt men jäkligt bestämt, att det dels är 21 år sen hon fick barn, dels var hon ensamstående med en väldigt krävande bebis och dels så är det vårt barn och vi gör som vi vill.
    Ondar: Skönt att höra att man inte är ensam! Vi får väl helt enkelt låta dom dras och sen visa att dom har fel.

Emelle: Ang att bo utanför stan och ha långt till förlossningen. Ja, vi är lite nervösa över det. Och jag är mer nervös nu när vi inte har vår stora, säkra Saab. Det tar ca 1,5 timme, lite mindre, till förlossning härifrån i bra väglag och kanske lite mer tid än så om vi måste åka till Mölndals sjukhus som ligger lite längre bort än Östra. Detta i bra väglag alltså. Om det är kasst väglag och snöstorm så kommer det ta bra mycket längre tid. Så vi hoppas på att det är bra väder, annars kommer vi nog ringa ambulans.

Linn78: GRATTIS! Snart kommer det alltså ytterligare en liten trådbebis. Härligt!

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Usch, har en jäkla dunderhuvudvärk idag och självklart hjälper inte dom värdelösa tabletterna man faktiskt FÅR ta som gravid. Blä. Men men..

Igår var vi ute i snöyran och köpte skötbord och lite annat smått och gott på IKEA. Så nu är det färdigt. Det enda som behövs är blöjor och lite apoteksgrejer men det är ingen katastrof om vi inte har det innan bebis kommer heller. Skönt.
    Sen hämtade vi även ut vår babybox. Måste säga att jag blev besviken, var ju inget alls kul där i. :/
    Och sist men inte minst var vi och hälsade på min kompis som fick sin dotter i oktober. Hon var helt ljuvlig! Hon var så liten när hon föddes (3004 g och 47,5 cm) så att hon var typ som en liten nyfödd nu, när hon är sex veckor hihi.

Måste säga att även om det är trist det som hänt med vår bil så är jag glad för att: sambon klarade sig, vi hade gjort alla IKEA-grejer INNAN det hände, vi har en till bil, osv osv osv.

Ska nog försöka sova lite till nu, mår inte toppen. 

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-11-29 11:52:55 följande:
    Har ni inte närmare till Näl då? Eller har du ändrat dig om Näl? Fick för mig du ville föda där. Till Mölndals och Östra tar det nästan lika lång tid, är betydligt smidigare väg till Mölndal i mitt tycke..

Men jag fick veta senast hos BM att dom tydligen inte tar emot kvinnor med BMI över 35?! Så en tjockis som jag får helt enkelt åka till Östra.. Obestämd
    Nej, det är knappt någon skillnad. Kanske 5-10 minuter. Men det är ju värre väglag uppåt och runt Vänersborg/trollhättan är det riktigt illa och dessutom så håller de på att renovera förlossningen = jättelite platser, så vi åker hellre en liten bit längre (osäker på om det är det dock). :)
    Knasigt det där med BMI. Går dom efter inskrivnings-BMI:et är det dock ingen fara, annars blir det lite jobbigare. Fast ja, är det fullt på NÄL och Östra känns det ju konstigt om dom nekar liksom..? Men men, den dagen den sorgen haha.
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-11-29 13:28:54 följande:
    Ja det är ju "ren" motorväg hela vägen till både Östra och Mölndal.. Och väglaget "brukar" ju vara mildare neråt, haha. Ja nej nekar dig gör dom nog inte, men du har väl fått precis som jag ett "kordinatornummer"? Så då ringer man en barnmorska som "placerar" dig där det finns plats i Göteborg. Antar att man kan ge Mölndal som önskemål då.. Glad
    Nja, jag har inte fått nånting. Har numret till förlossningen, det där nya som är ett samlingsnummer för båda förlossningsavdelningarna (är det det du menar?) och sen kollar ju hon var det finns plats. Bryr mig inte direkt om det blir östra eller mölndal, även om jag fått mölndal rekommenderat till mig av flera olika haha. Bara det kommer en bebis och allt går bra är jag nöjd.
  • Momalicious

Åh så kul. Sambon hade varit och pratat med dom på verkstaden där bilen ska skadeuppskattas och dom har tydligen hur mycket som helst att göra så vi kommer nog inte få nåt beslut innan nyår. Om försäkringsbolaget väljer att laga den istället för att lösa ut den kommer det dessutom ta ytterligare massa tid. Håller på att bryta ihop. Vill vill vill inte åka in till förlossningen (eller hem för den delen) i en liten Skoda. Kan man ta en paus i graviditeten lite eller? :(

• Momalicious
    delifi2 skrev 2010-11-29 17:03:53 följande:
    vilken tur att det inte blev värre med sambon iaf

vad har försä'kringsbolaget sagt, kan tänka mig att det kommer ta ett tag efgersom det är vinter.

Är det fel på skodan eller?
    Jo det är klart att det är bra att han är oskadd, men det andra får gärna gå fort ändå
    Dom kan inte säga så mycket, först måste verkstaden räkna på vad skadorna kommer att kosta att laga och sen får ju försäkringsbolaget bestämma om dom tycker det lönar sig att laga bilen eller om det är bättre att lösa ut bilen.

Det är inget fel på skodan egentligen, men eftersom jag precis tagit körkort så har jag rätt bra koll på hur säkra bilar är och en liten skruttig skoda felicia från -99 är inte direkt den säkraste bilen om man säger så. Men det får väl gå antar jag. 
  • Momalicious

Delifi: nä, vi hade inte lånebil i försäkringen tyvärr. Ja, det värsta är ju att jag vet alla risker med en äldre bil så väl, annars hade jag inte brytt mig. Men den är i bra skick iaf, knappt använd. Svärfaren har iaf erbjudit sig som taxi till och från sjukhuset :)

Linn: nää fy vad trist! Hoppas du får ett bra värkarbete under natten så du slipper bli igångsatt. :)

• Momalicious

Hahaha! Ja! När jag kissade nyss hade jag en droppe blod i trosan, men listade ut att jag råkat skära mig lite när jag rakade mig. Jag som trodde att min storstädning gav resultat men icke

• Momalicious

Gud vad svullen jag är mellan benen då. Haha, känns som nån sprutat in silikon överallt där nere!

Har ni förresten läst att man under sista graviditetsmånaden inte längre går in i djupsömn? Inte konstigt att man är trött!

Läggdags nu. Nattinatt!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)