Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

2barnsmamma: ni får stå på er! Fattar hon ändå inte kan ni ju säga till sjukhuset att ni inte vill ha henne där. Det är ert barn, inte hennes!

• Momalicious

Måste förresten hålla med om det där äckel-pratet man håller på med. Jag och min sambo hälsade på en kompis och hennes sambo och deras nyfödda bebis. Vi satt typ och pratade om slemproppen, avslag och sånt framför våra män och dom reagerade inte ens. Sånt är ju endast okej när man är gravid. Hade vi suttit och pratat mens och vanliga flytningar som ogravida över fikat hade dom väl dött ;)

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-12-06 07:34:29 följande:
    Ja jag försöker kämpa, ibland vill jag dock bara ge upp. Man orkar ju inget längre. Och jag bara ser siffrorna på vågen och tänker på hur jäkla enorm jag är! Går inte att tänka positivt ens. Mamma, pappa o min karl säger: "Det försvinner sen". Jo tjena.. Men har man 40 kg + i övervikt med det jag hade sedan innan så "försvinner" det inte bara. Visst att mycket är vatten nu, men det hjälper inte ens att tänka så. *gnällig*

Fyra gånger kvar förutom idag att åka till skolan nu.. Behöver jag säga att jag räknar ner.. Skrikandes
    Jaya skrev 2010-12-06 07:44:09 följande:
    Ja jag hoppas verkligen att det är på gång nu. Längtar efter efter bebis ju . Majorima, jag ligger också på 30 till 40 kilos övervikti har under grav. Gått upp 20 kilo. Vi fixar detta och stöttar varandra, så ska vi nog tusan bli av med kilorna!
    Jag är i samma sits tjejer, och det är nog det som är mest påfrestande psykiskt för mig just nu. 45 kilo till min drömvikt typ. Det känns ju rätt oöverstigligt på nåt sätt, att man ska banta bort en hel människa. Och okej, jag har typ lagt på mig 300 kilo i vatten (seriöst, mina ben!) men ändå. Hoppas hoppas jag är en av dom där tursamma människorna som går ner i vikt av att amma så jag iaf blir av med graviditetskilona rätt lätt men något säger mig att det inte kommer hända. Mamma gick inte ner ett gram förrän hon slutade amma då hon gick ner hur mycket som helst och blev skitsmal. Sen att jag aldrig sov och hon aldrig hann äta hör ju inte aaaalls till saken

Nåja, vikten måste bort och sambon är väldigt stöttande så det kommer nog gå även om det kommer ta tid!

Jaya: Hoppas det sätter igång snart för dig! Finns väl inget som är mer störande än när man tror att det kanske är på G och så slutar det.. 

Stort lycka till och grattis till LinasMamma och ÄlskarNova. Jäklar vad många vattenavgångar vi har i tråden! 

Såg att ni pratade om hur förstående era män är och där har jag fått jackpot. Min sambo kan ju visserligen inte veta exakt hur det känns men han är väl så nära man kan komma som man. Han hjälper mig med allt jag ber om och masserar mina svullna flodhästfötter och min ömma rygg varje kväll. Ja, han är helt underbar helt enkelt! :) Vet dock att båda han och jag (men nog mest jag) längtar tills graviditeten är färdig. Vi pratade om det igår och jag sa att "jag längtar tills jag inte säger aj så fort jag rör mig", och då klagar jag ändå rätt lite. Till honom

Hm, ja ni har ju skrivit massor och eftersom jag inte kollade FL på hela dagen igår så hade jag en del att läsa ikapp. Nåja.

Nu ska jag försöka sova lite till, haft så ont i natt så det har inte gått så bra. 
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Ondar: så länge det är en vagn som är platt så är det inga problem :)
    Lillsnurr: tror inte du ska vara orolig. För nån vecka sen eller två fick jag några droppar rent blod utan slem och BM på förlossningen sa att så länge jag känner bebisen som innan så är det ingen fara utan att jag troligtvis bara börjat öppna mig lite. Men ring och hör med dom om du är orolig!

• Momalicious

ÅÅÅÅH det känns lite som "alla andra" får bebis men inte jag. Vet att inte alla andra är på G men usch vad trist det känns att vara sist typ. Är rätt inställd på att det inte blir bebis förrän januari iaf..

Emelle skrev 2010-12-06 14:22:50 följande:
    Gud så många som är på gång nu!!
    Härligt!!

Själv mådde jag ju dåligt igår, har sovit rel bra i natt. Varit hos en väninna hela fm och mått bra men är nu hemkommen och får då med en ggn ont i magen. Som seg mensvärk...
    Det är ju fan att man inte får ha en hel dag som är bra någon gång...

På torsdag är det ju hinnsvepningstid för oss, håller tummarna för Saliva123 idag.Är nyfiken på hur det går för hene nu!!
    Eller hur, så jäkla typiskt att man aldrig får må bra en hel dag! Alltid är det nåt.
    Jag mår också illa till och från. Skitjobbigt! Jag kan stå ut med att vara gravid i över en månad till men då vill jag iaf få må bra känner jag. Tyvärr får man ju inte bestämma själv.

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Håller med 2barnsmamma, varje gång man loggar in har nån fått värkar eller så har någons vatten gått, en slempropp har lossnat osv. :p
    Längtar tills jag kan skriva att jag har värkar eller så. Men nu nöjer jag mig med att skriva att jag har förvärkar ;)

• Momalicious

Är det någon som har erfarenhet av att ha för lite fostervatten? Det gör nämligen ONT när han rör sig och det har det aldrig gjort innan så antingen har han vuxit jättemycket på två dagar eller så har jag lite vatten. Eller nån annan förklaring men ja, jag vet inte.

• Momalicious

Jag vet inte. Känner mindre rörelser men det kan väl vara för att det är trångt nu. Men när han väl gör sig till känna gör det ont - i huden.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)