Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Satt för övrigt och tänkte på förut hur kul det hade varit om man någon gång kunde få ihop en tråd-träff. Vet att det väl är i princip omöjligt eftersom vi är så utspridda över landet, men jäklar vad kul det hade varit att få ansikten på alla här i tråden. Tycker ni inte det? 

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Ja en trådttäff med så många som möjligt hade varit super!

Är inte glad idag, kommer förmodligen behöva avliva min älskade katt... Pust.

• Momalicious

Två timmars sömn, max. Inte kunnat sova pga alla tankar och när jag väl somnade vaknade jag och var kissenödig/skulle vända mig/ryggvärk/värk i benen osv och då var tankarna igång igen.

Jag ger upp nu. Jag kommer aldrig få min bebis. Känns omöjligt. Han kommer gå upp i rök en dag och så är allt som förr igen, fast med massa bebissaker hemma.
    Jag har tappat modet :p

• Momalicious

Är det någon mer än mig som har dundrande huvudvärk varje dag? Har så ont att jag t.o.m. Har ont i tänderna och så. Mitt bt bara sjunker varje gång jag är hos BM så tror inte jag hunnit få högt bt sen senast men det var ju nästan två veckor sen så det är väl inte omöjligt. Kan man få huvudvärk såhär även av lågt bt eller har ni några andra tankar? Har inte lust att leva på panodil varje dag.

• Momalicious

Majorima: tack för bra svar. Tror det är att det är lågt snarare än högt, men ska till BM på måndag så då märker vi nog om nåt ser tokigt ut. Så trist att ha huvudvärk jämt bara! Skönt att du slipper ju :)

• Momalicious

Får testa att dricka bättre. Dricker bra men tre liter kommer jag nog inte upp i. Det värsta är egentligen inte att det gör ont i tänderna/käkarna. Aj aj aj.

• Momalicious

Ipren och liknande är egentligen det enda jag använder vid värk när jag inte är gravid, tycker inte alls om panodil. Hjälper sällan på mig. Men ska ta mig en apelsin och dricka lite :)

• Momalicious

Gud vad vi klagar, märks att vi börjar bli trötta på dethär nu.
    Själv ligger jag klarvaken. Har som hugg i mensmagen. Dessutom är jag jättetörstig plus torr i munnen o halsen men ska in till BM och göra gallprov imorgon och då måste man vara fastande så får härda ut. Jag hoppas nästan att det ska visa nåt som kan göra att jag blir igångsatt tidigare. Snacka om att man är desperat. :p

Är väldigt deppig just nu, har problem med min älskade katt och vet inte vad som kommer hända så sitter mest och gråter.
    Roligt liksom.

Vecka 37 nu iaf. Skönt.

• Momalicious

Blodet kan ju komma från att upp öppnar dig :) men enligt min barnmorska som har fyra barn så har slemproppen sett olika ut med alla barn. Nåt barn fattade hon inte ens att det var slemproppen :)

Hoppas nåt är på g med dig snart! Här händer ingenting förutom förvärkar och mensvärk.

• Momalicious
    ludicrous skrev 2010-12-03 07:21:08 följande:
    Moma- jag vet många som får fruktansvärd huvudvärk av järnbrist! Tar du järntillskott?

Jo visst hade jag fått en rejäl infektionoch rosfeber, dock hade inte febern hunnit bryta ut som tur var:) ONT gör det som in i hela helvete och jag föder hellre allas barn här, än har denna smärta.. Fick antibiotika och hoppas på att det inte går över till blodförgiftning!!

Har varit utan internet, Så handikappad man känner sig! Fick något nytt att oroa sig för igår ! Har ju varit orolig att sambon ska sitta fast i snön flera mil härifrån och inte komma in, men igår försvann teckningen hos 3 och då får jag inte ens tag på honom! O min back-up har också 3 så faaaan om det skulle vara nere när det e dags!

Idag är det dags för MVC besök :)
    Nä det gör jag inte, men jag hade så bra järnvärde senast att hon sa att det inte kommer sjunka nåt nu liksom. Hade typ 140 eller nåt. :) 
    Men ska till BM idag och göra gallprov så ska be henne ta blodtrycket iaf och se hur det ser ut. När jag ändå är där liksom

Oh shit, jag har med 3! Inte ens tänkt på att det kan ligga nere den dagen det är dags :o Men förhoppningsvis gör det inte det, har aldrig varit med om att det inte funkat på dom sju åren jag haft 3 hehe. I annat fall har jag ju mängder med grannar som säkerligen lånar ut en telefon till mig
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
Svar på tråden December Bebis 2010 :)