Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Jaya skrev 2010-11-24 11:41:19 följande:
    Jag har ärligt talat ingen aning, men det kändes som om det rann ner på benen .-( Jobbigt...

Vilken lista ska vi göra tjejer?
    Sen är det ju tydligen alldeles normaaaaalt (vad är inte normalt under en graviditet undrar jag) att man drabbas av lite inkontinens under graviditeten eftersom livmodern trycker så på blåsan. Så du behöver inte alls skämmas om det kommit lite kiss, sånt som händer :)
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    ludicrous skrev 2010-11-24 11:44:29 följande:
    Haha var det inte du som hade fått det blött i sängen..?
    Joo men det var nog bara en flytning tror jag :)
    Jaya skrev 2010-11-24 11:50:10 följande:
    ok, blev lite överraskad bara!
    Momalicious skrev 2010-11-24 11:46:54 följande:
    Sen är det ju tydligen alldeles normaaaaalt (vad är inte normalt under en graviditet undrar jag) att man drabbas av lite inkontinens under graviditeten eftersom livmodern trycker så på blåsan. Så du behöver inte alls skämmas om det kommit lite kiss, sånt som händer :)
    jag Kanske borde åka till jobbet och hämta lite "vuxenblöjor" *haha* Så slipper man oroa sig :-P
    Hahaha, ja det kan ju vara en idé. Sexigt är det ju om inte annat
    linasmama skrev 2010-11-24 11:50:17 följande:
    Momalicious: Du bara inbildar dig, Du ska ha tur om han kikar ut innan nyår..
    Tackar
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-11-24 13:05:53 följande:

Hej.

Här är jag.
    Lugna och fina nu.
    Det tog lite längre tid än vanligt hos BM idag.
    Mitt SF mått har bara ökat knappt 1 cm sen sist så i morgon fm blir det UL för oss.
    BM belv orolig över mitt tillstånd med huvudvärk och illamående osv, men jag trodde det bara beror på min sömnbrist, men vid extra koll på urinet visade det för mycket protein OCH vita. SKIT!!
    Så nu sk jag ha med en odling i morgon till UL:et och om ja får starkare huvudvärk eller mår ännu sämre så ska jag åka direkt till förlossningen i helgen.
    Nu blir det BM besök varje vecka för mig tills man ser om det är ok eller inte.
    Havandeskapsförgiftning är det dom är oroliga för ev då för er som inte hänger med...

Jag tror dock inte att det är någon fara men visst mår jag skit och visst är det bra att dom håller koll.

SF mått idag i v35+5 är 32 cm (antagligen ingen stor bebis, men förhoppningsvis får vi en uppskattning på vikten i morgon)
    Hjärtljud 144-148
    Fortfarande rörligt huvud så går vattnet ska jag ligga stilla...

JA herregud sånt styr. Kan hon inte bara komma ut nu!?

Ikväll är det middag på en jättebra resturang här i stan med jobbet. Vill men vet inte om jag orkar följa med...

Usch, håller tummarna att det inte är någon fara! {#emotions_dlg.flower}

Nej, inget mera blod, inte för en timme sen iaf. Har molvärk i magen men annars är det lugnt. Bebis är helt lugn också, han är nog sömnig tror jag för han bökade omkring lite förut när jag tryckte på magen men annars stilla mer eller mindre. Tror dock inte jag har sån tur att det blir bebis för mig snart.
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-11-24 13:23:55 följande:
    Haha, nej ingen bebis i helgen.
    27:e tror jag.
    Sambon och närmsta bekantskapskrets tror på lucia bebis men dom är ju inte riktigt kloka då tycker jag.

Skulle ni kunna hjälpa mig.
    Min nya blogg är så konstig med kommentarerna.
    Skulle inte ni klunna gå in och kommentera någonting, i vilket inlägg som helst så jag kan se om det funkar för vissa el inte för någon.,,
    Ju fler som gör det desto bättre.
    Vill ni vara snälla??

martinaupdate.blogspot.com/

Tusen tack på förhand!
    Jag har kommenterat! :)
  • Momalicious

Själv har jag sovit en stund. Skönt. Har kraftig mensvärk både i mage och rygg, men inget som föder en bebis haha. Lika bra det, så sjuk som jag är.

• Momalicious

Jag fattar inte heller varför man inte ska få vara med om man inte varit det innan? Det är ju ett öppet forum liksom. Tänk om man inte hittat till familjeliv förrän senare i graviditeten och så blir man utfryst i alla trådar. Hatar det! Nej, tycker det är himla dålig stil.

• Momalicious
    MFJG skrev 2010-11-25 07:58:28 följande:
    Smärtan är som bortblåst idag. Hade en helvetes molvärk vid 6.00 men nu är det lite molvärk i ryggen..

Hur går det för dig Moma?
    Hade sån jäkla molvärk fram till tre-fyra nånstans. Somnade mellan varje "värk" och vaknade varje gång det kom. Riktigt jobbigt. Nu känns det inget förutom lite molvärk i både mage och rygg, mest rygg. Men inget som jag inte kan leva med. Det i natt var värre däremot.

Nu känner jag: antingen har jag ont och då får bebisen komma eller också har jag inte ont och då får han stanna där inne. Men jag har ingen lust att ha ont och att han stannar där inne. Inte för att han verkar bry sig om det
Svar på tråden December Bebis 2010 :)