Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Kul, har knappt sovit. Är det fullmåne nu? Kan bli så för mig ibland då. Är skittrött men har legat vaken sen ett. Himla tröttsamt. Dessutom är jag hungrig nu så får nog gå upp och äta lite nu haha.

• Momalicious

Grattis 2barnsmamma! :) 

NhjärtaD skrev 2010-11-22 13:33:04 följande:
    Jag vill med be om hinnsvepning nästa vecka är då i 39+0. Men tvekar ändå...vill att det ska starta själv....jobbigt....
    Vill inget annat än att det ska sätta igång nu & snart få snusa bebis!!!
    Men fusk vad långt gången du är! Jag är bara i vecka 34+3 :( En hel månad efter ju.

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    ÄlskarNova skrev 2010-11-22 13:57:15 följande:
    Grattis 2barnsmamma84! {#emotions_dlg.flower}

Var ju hos BM idag..
    blt 110/70
    inget i urinen
    men vikten +13,7kg! Har alltså gått upp 2kg på 11dgr! Förvånad 

så det är ju verkligen så att jag samlar vätska nu, hoppas man inte utvecklar ngn HF nu bara.

hjärtljuden 130 och SF hade gått från 35 för 11dgr sen till 38 (!) så hon bad en annan BM att mäta och den fick det till 39-40 (!) så hennes mått på 38 var ju verkligen ingen överdrift. Hmm..Obestämd 
    Så TUL:et jag har inbokat den 1dec har jag hos en läkare (Vivianne Holgersson för er som vet) och då tar vi diskussionen om hur vi ska förlösa mig. Läkaren hade iaf skrivit att: "tveksamt om vi ska låta patienten gå full tid..osv..." 

Fick ingen ny tid till min BM iaf så det måste ju vara ett gott tecken!  

PS; bäckenmätningens resultat kunde hon inte få fram men sa att det ska ju läkaren nästa vecka ta fram och ta med i beräkningen när vi också gjort TUL:et.  
    Oj jösses vilken ökning på SF-måttet! Det är verkligen ingen överdrift att det är en stor bebis där inne! Men åh, snart får du träffa din lilla! :)
  • Momalicious

Sitter och äter lite mellis (haha, hatar det ordet!) och laddar upp inför att åka och handla och lite annat småtråkigt. Ska dock till BM sen (verkar som att hela tråden skulle till sina barnmorskor idag haha) och det ska bli kul att se hur magen växt och sådär. Måste ta upp min klåda med BM, den blir bara värre och värre och tar hon mig inte på allvar så tänker jag åka till förlossning och inte åka därifrån förrän nån tar mig på allvar. Min mage är helt sönderriven, så det är inte ens skönt att klia längre för det är bara sår på hela magen, men ändå så måste jag klia. Fy bubblan! 

Nej, nu får jag snabba på, vill ha gott om tid på mig när jag ska köra i snöovädret! 

• Momalicious
    TvåBlir3 skrev 2010-11-22 19:53:25 följande:
    Oj det där känner jag igen. Har dock klåda över hela kroppen :( Ingen "hel" natts sömn för mig inte nu på några dygn :( Tog också upp det med min BM förra gången men fick bara svaret att vi får avvakta och se :( Låter ju riktigt rogivande *not*
    Hoppas hon ger dig något bra svar när du tar upp det. Ska dit imorgon så då ska jag tjata mig till ett svar!!!
    Skönt att man inte är ensam iaf! Det är ett jäkla helvete, denna klådan.
    Min BM tog mig på allvar iaf och tyckte det såg riktigt fult ut så jag skulle komma in på fastande mage nu i veckan och ta gallsyreprov (tror jag det var) så kan dom se om jag behöver äta nån medicin som lindrar klådan eller ej. Annars skulle hon fixa någon annan tablett och nån kräm. Så det var skönt! 
  • Momalicious

Varit på sista föräldragruppen. SÅ AVUNDSJUK! En tjej som var beräknad 20 december fick sin lilla flicka igår kväll. Så hennes man var där ensam. Åh, vill också! Var iaf jättemysigt idag

Sen var det BM-besök för vecka 35 efteråt. Är i vecka 34+3 idag.
    BT: 130/75
    HB: 127
    Blodsocker: 5,0 (efter två bullar och ett glas juice haha)
    SF: 34
    Hjärtljud var 138 
    Ingen äggvita i urinen 

Och BM sa det bästa av allt, att hon trodde jag skulle föda tidigare än BF! Hon sa att nästan alla som väntar pojkar på vintern föder i vecka 37-38, vilket jag GÄRNA gör! Hoppas hoppas! Bebis är dessutom fixerat och ligger låååångt ner så det var ju trevligt att höra. Känner ju att han gör det liksom, eftersom jag gått från kissenödig nästan hela tiden till HELA tiden.

Så nu håller vi tummarna att vår lilla kille gör som min BM tror och ploppar ut om två-tre veckor  

• Momalicious

Caroline L: välkommen! Ja, det finns flera här i tråden. "Ondar" har bl.a. Gjort vändningsförsök. Sen finns det fler, men kommer inte på vilka riktigt.

• Momalicious

Emynem: det är möjligt, var lite disträ just då haha. Vi hoppas det stämmer iaf! :)

Usch, jag mår så jävla illa. Kommer i intervaller, som värkar typ. Hoppas och ber att det inte är magsjuka eller så för det orkar jag verkligen inte :( blä!

• Momalicious

Det var inte magsjuka! Började må illa i natt och vid sex fick jag kräkas, sen blev det bättre. Nu mår jag pyttelite illa till och från men inget som tyder på sjukdom. Himla skumt.

Linasmamma: bebisen roterar ju massa när den är påväg ut så det kan den allt. Bara det att den inte kan komma "upp" igen :)

Älskarnova: fy, era stackare! Sånt är väl det sista man vill ska hända, särskilt så nära inpå förlossningen :(

Ang att ringa hem sin karl. Min sambo jobbar nästan alltid såpass nära att han kan vara hemma på 10 minuter-en kvart. Tror dock inte jag kommer vänta alltför länge, då det tar nästan 1 och en halv timme till förlossningen. I värsta fall jobbar min sambos pappa ett par minuter härifrån och får agera taxi om det skulle behövas.
    Jag ringer när det känns rätt helt enkelt.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)