Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Bebis ligger och trycker på nån nerv nere vid bäckenet. Vet inte vad han gör riktigt men foglossningen är hemsk och det iiiiiilar i bäckenet. Dessutom har jag halsbrännan from hell, huvudvärk och världens förvärkar. Men jag är glad ändå konstigt.

Har dessutom fått världens craving på macka med rödbetssallad och köttbullar och jag gillar inte ens rödbetor i vanliga fall. Men som gravid är det tydligen smaskens :p

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-11-23 12:44:38 följande:
    Ätit något dåligt kanske? Matförgiftning ger ju snabbt insjuknande och är snabbt övergånget också. Glad

Snark, sov till halv ett idag också. Jag fattar inte hur jag KAN sova så länge ens. Förvånad Sov iof dåligt inatt och somnade ordentligt först vid halv åtta då Martin gick till jobbet.
    Tror inte det, jag och sambon åt exakt samma igår och han kände inget. Dessutom brukar inte mina matförgiftningar vara riktigt så skonsamma. Brukar liksom inte vara att jag mår illa, kräks en gång och sen mår bra. Vad det än vad är det borta och det är skönt! :)
    NhjärtaD skrev 2010-11-23 12:58:40 följande:
    hahaha coolt att du kan äta det nu Det lät riktigt gott
    Ja, och himla konstigt haha. Men gott äre! Ska göra en sån macka ikväll tänkte jag
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Usch, jag är megaförkyld och har ont precis överallt! :( fy så trist. Får väl trösta mig med att jag inte måste göra nåt men inte är det roligare att vara sjuk för det.

• Momalicious

Oh shit, snacka om att jag fick världens jäkla hjärtattack när jag gick och kissade och det var BLOD i trosorna. Det har jag ju inte direkt sett på 8 månader så jag fick panik. Ringde förlossningen men hon sa att det inte var någon fara, men att jag skulle hålla koll på det. Hon trodde det kunde bero på att jag hade några värkar igårkväll. Hur mycket jag än vill att han ska komma snart så känns läget allt annat än perfekt nu när jag verkligen är SNORFÖRKYLD. Så, det är bara att vänta och se.

Jaya skrev 2010-11-24 08:30:14 följande:

Hej alla! Nu har sammandragningarna lungat sig rejält. Har sovit hela natten. Är dock superförkyld, tung i huvudet och snorig, men bebisen verkar vilja stanna där inne. Ska inte till BM förrän den 6:e december.

Idag ska jag göra ett försöka att städa, byta gardiner och adventspynta lite. Hatar egentligen att pynta efter årstid. vill helst ha det stilrent och harmoniskt omkring mig. Massa "kludd" överallt ger bara ett stökigt inrtryck. Men men, får väl försöka pynta liiiite i alla fall så sambon blir nöjd.

Hoppas förkylningen ger med sig till fredag i alla fall. Då ska vi till familjerätten och bekräfta faderskapet och ansöka om gemensam vårdnad.

Åh, så du har också åkt på en riktig dunderförkylning. Så kul för oss
    ÄlskarNova skrev 2010-11-24 08:21:27 följande:
    Håller med om sömnen! Sover med en avlång kudde och en vanlig kudde bakom och framför mage/rygg. Men tycker inte det hjälper längre.. Det är bökigt och man blir kissnödig, och då ska det stökas med det me.
    Man kan knappt andas och det spjärnas åt ALLA håll och kanter. Bebis-kom ut nu!
    Är förresten i vecka 39 idag! Tungan ute 

Vi har två namn vi fastnat för: Arvid och Elliot. Nova tycker Olle, och det gillar vi med men passar inte riktigt ihop med övriga namn. Vill iaf inte bestämma namnet innan vi sett hur han ser ut och passar till. Baby 
    Ni då? 
    Elliot är ett av våra förslag med, får se vad det blir i slutändan Solig
    Emynem skrev 2010-11-24 08:17:25 följande:
    Godmorgon min damer!

FY sjuttsingen vad man sover dålig nu mot slutet. Vaknar 100 ggr om natten och ingen ställning är skön att ligga i. Gör ont i armar, ben och rygg. Sen ifall man vänder på sig så får man en massa SD.
    Sen sitter man som ett vrak på morgonen när lillen vaknar och vill upp. Tur att han går på dagis så man kan sova lite på dagarna. Är helt slut och lider av fruktansvärd huvudvärk!

Nu vill jag bara att mini ska komma så man kan bli människa igen :/

Hur har ni här inne gjort med namn på mini, har ni "bestämt före" eller tar ni det när mini är född? 

Håller med dig till tusen om sömnen! Usch. Och huvudvärken med för den delen..

Vi har en hel del förslag men vi väntar tills bebisen kommit ut. En kompis till mig döpte sin flicka i magen och när hon kom ut såg hon inte ut som det namnet, men det blev liksom det ändå för att de kallat magen för det så länge åså. Jag har varit lite rädd för det hela tiden så jag vill vänta tills han kommer ut och verkligen se vad han ser ut som. :)

• Momalicious
    ludicrous skrev 2010-11-24 10:45:29 följande:
    Moma - så startade min förlossning med nova ;) En liten liten blödning, dom sa att det var för att jag började öppna mig ;)

Här är det massor med snö nu! Hund barn och jag är lyckliga, sambon går in i sin egen värld och hatar allt o alla :/ Vi som ska till lkpg på lördag, då får det inte snöa för mkt

Jag tror fan jag spricker snart. bebis trycker sönder magen på mig! Kan det vara så att den ligger med ryggen utåt? Isf är ju det därför det spjärnar så dant.. Ett konstant tryck utåt = inte skönt! SF måttet måste ju skjutit i höjden iaf, om bebis ska trycka ut min mage sådär..

Jag har hållt på att dra omkull flera gånger idag, fy om man skulle dratta på ändan, vad kul det skulle se ut när man skulle ta sig upp ;D hahaa
    MEN DU FÅR JU INTE GE MIG HOPP FATTAR DU VÄL?! Hahaha. Bara för det kommer jag garanterat gå över maxtid och bli igångsatt Flört
  • Momalicious
    ludicrous skrev 2010-11-24 10:45:29 följande:
    Moma - så startade min förlossning med nova ;) En liten liten blödning, dom sa att det var för att jag började öppna mig ;)

Här är det massor med snö nu! Hund barn och jag är lyckliga, sambon går in i sin egen värld och hatar allt o alla :/ Vi som ska till lkpg på lördag, då får det inte snöa för mkt

Jag tror fan jag spricker snart. bebis trycker sönder magen på mig! Kan det vara så att den ligger med ryggen utåt? Isf är ju det därför det spjärnar så dant.. Ett konstant tryck utåt = inte skönt! SF måttet måste ju skjutit i höjden iaf, om bebis ska trycka ut min mage sådär..

Jag har hållt på att dra omkull flera gånger idag, fy om man skulle dratta på ändan, vad kul det skulle se ut när man skulle ta sig upp ;D hahaa
    HAHAHA, vill inte ens tänka på hur jag kommer se ut om jag ska försöka komma upp från marken. Typ hello strandad val!
  • Momalicious

Gravid   BF-lista  Gravid

19/12 Jaya (22 år) första barnet Blekinge
    21/12
     2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08) danmark/Riktiga datumet kommer 30 nov
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09) skåne
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän 

• Momalicious

Men ni fattar väl att ni ska säga: "Haha, nej nej det är ingen förlossning i närheten för dig, barnmorskan tror fel och du bara inbillar dig. Du får vänta två månader till."

Fast nu har jag en sjuhelvets molvärk i magen. MEN JAG INBILLAR MIG NOG BARA. Tänker övertala mig själv det tills jag verkligen är säker, men det kommer inte bli förrän efter BF ändå  

Svar på tråden December Bebis 2010 :)