Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Det var då själva fan vad allas slemproppar släpper till höger och vänster. Här är det minsann ingen slempropp som släppt. Inte vad jag märkt iaf. Jaaa, jag är bitter Men å andra sidan har jag typ längst kvar också.

GRATTIS NhjärtaD! har redan sagt det men man kan väl aldrig säga det för många gånger Är otroligt avundsjuk på att ni har er bebis! :)

Nu ska jag hoppa i säng. Har massa förvärkar som idag gör ännu ondare än de brukar. Ge mig riktiga värkar, annars kan det vara. Känns bara så jääävla onödigt att ha ont när inget händer ändå. Morr.

Nåväl, god natt med er. 

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Skönt att jag inte är ensam om att slemproppen inte släppt. Vet ju att bebis inte behöver komma på BF me det är ju troligare att jag får typ sist som är både förstföderska och har ett av de senaste BF:en.

AnnaCL: brukar också tänka så om förlossningen. Att alla andra klarar det ju, så då borde jag med göra det. Men visst är det läskigt när man inte vet vad man har att vänta sig, men det kannor vara läskigt innan vet också tror jag. Duktig du är som jobbar så länge, helt otroligt!

Stefanie: jag har också känt huvud! Visst känns det konstigt, att man kan känna huvudet på sitt barn liksom. Galet. Så nära men så långt bort liksom.

Jaya: har inte heller sovit bra i natt. Knappt alls. Haft så sjukt ont i magen så mitt i dimman i natt trodde jag bebisen dött. Vet inte vad det var, hade bara förbannat ont hela natten typ. Nu mår jag illa och kan inte sova därför :p

Madebyday: usch, förstår verkligen att det är jobbigt. Jag har ju typ fyra veckor kvar till bf och tycker det är jobbigt då och då så förstår verkligen hur du måste känna :( trösta dig med att den kommer snart!

• Momalicious

Jag måste fråga, är det någon annan än jag som inte luktar lika fräscht där nere som innan graviditeten? Förr luktade jag kanske lite ofräscht morgonen efter sex men annars ingenting. Nu luktar jag äckligt typ jämt. Tänkte att det kanske bara blir så under graviditeten för det blev så nästan omedelbart efter plusset men nu funderar jag om det är "normalt" eller så. Inget kul att känna sig ofräsch.

• Momalicious

Linasmamma: för mig blir det typ värre om jag inte rakar mig.
    Ninnie81: såå fin! Han hette mario va? Han ser verkligen ut som en Mario.

Fick sovit lite nu på förmiddagen. Sambon har sovit sen halv elva igår så han är mer än utvilad så han fick fixa frukost ;) Guud vad sjuka drömmar jag haft om typ Victoria Silvstedt och nåt galet fan till henne som var besatt av urinrör (?) och vi hade massa sandkrabbor (en vanlig men livsfarlig parasit i kattlådor i new york, enligt drömmen) och våra katter kunde prata och flyga. Jösses

• Momalicious

Lillsnurr: Ja ta du Alvedon! Hoppas det hjälper!
    Ludicrous: avvakta lite och ring sen om du fortfarande är osäker! :)

• Momalicious
    ludicrous skrev 2010-12-04 18:50:04 följande:
    Dom ser ju vattenmängd på onsdag, jag är mer nojjig för infektionsriskdn nu, annars hade jag gärna kört en omgång till med sambon för att se vad dom händer :) ligger o vilar nu o har varken förvärkar eller sd.
    Det var så jag tänkte när jag trodde det var vattnet som gick också, att jag ville köra en färdknäpp för att se om nåt hände men ville samtidigt inte göra det IFALL vattnet gått. Är dock säker på att det inte gått nu, eftersom det inte kommit några droppar ens.
    delifi2 skrev 2010-12-04 19:17:35 följande:
    ligger bebisen långt ner? för isf täcker bebisen utgången och det inte kan droppa mer än just några droppar, ligger bebisen högre upp så rinner det mera vatten eftersom utgången inte är täckt då.

Min slemmis går mer å mer nu och jag vet att man inte kan lite på det riktigt men det var ju så det startade med WIlliam förra gången, bara enstaka värkar. Fast det har jag inte just nu ens + att jag kände hoinnorna och det gör jag inte nu.
    Så imorgon kan hon ju komma tycker jag allt
    Håller tummarna att hon vill titta ut snart! :)

• Momalicious

Vi håller på att julbakar. Vi gör lite idag och lite imorgon. Idag kör vi på julstjärnor (mormors recept, smaskigt som bara den!) och knäck. Nomnomnom! Imorgon blir det lussekatter (med massa saffran, annars är det inte jul) och pepparkakor. :)

Gott att ha lite sånt i frysen också känner jag :) 

• Momalicious

Slemmisen kan ju se jätteolika ut :)

Knäck kan du googla på, men annars är det 2 dl grädde, 2 dl sirap och 2 dl socker. Valfri mängd mandel ;)

• Momalicious
    MFJG skrev 2010-12-04 22:22:51 följande:
    När jag sitter upp känns det som om min framfog ska gå rakt av. Ont som FAN gör det.
    Usch din stackare, vet hur det känns!

Själv sitter jag med sjuhelsikes förvärkar (eller vad man nu vill kalla det, det är typ en enda lång förvärk i princip) och ett JÄVLA tryck nedåt. Fast det känns som "skön" smärta på nåt sätt. Äh, blir typ glad varje gång jag får känningar nu haha. Ska iaf köra på en färdknäpp när vi går och lägger oss och hoppas det gör någon nytta
  • Momalicious

Blev ingen färdknäpp igår, KAN ha råkat somna som en gris när min sambo masserade mig. Hahaha!

Det är förresten så skönt att komma in här på morgonkvisten och läsa alla andras klagomål (och att ni drömmer lika konstigt som jag). ;)

Här har det snöat 20 cm sen igår em/kväll. Galet! Och så bor man i den delen av landet med sämst snöröjning. Man borde bo i norr under vintern!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)