Stefanie skrev 2010-12-09 11:19:42 följande:
Ludicrous:
Kanel ska ha samma effekt som hallonbladste och färsk ananas. Fast jag tror man behöver få i sig mycket....
Jag har så himla ont i svalget. Och ett galet tryck neråt idag. Drömde att vattnet gick, surt för det gjorde det inte!
Vi får se hur dagen blir, det känns lite konstigt nere i magen...
Jag har satt en ny deadline med Liten - På måndag senast. Lucia. Jag tänker inte vänta längre än så. Tror ni att Liten lyssnar på det?!
Det sjuka är att om den inte kommit det 16 december så ska jag gå på konsert i globen då, hur f*n orkar man med det? Gör man det? Det är Björn skifs med min mamma och mormor. Jag har hela tiden räknat med att jag ligger på förlossningen då, men vi får väl se.
Förr, när jag inte ville sätta igång en förlossning fick jag galet mycket förvärkar av bara pyyyyttelite kanel. Nu kan jag äta hur mycket som helst utan det minsta känning. Typiskt! Jag har för övrigt samma deadline som dig. En kompis har ett barn som är fött den 13 oktober så det känns som en bra dag. Lucia är mysigt också! :)
AnnaCL skrev 2010-12-09 11:25:04 följande:
Är på jobbet i dag och vi har datakaos med hela patientdatasystemet som ligger nere, svårt att jobba då. Jag kan inte låta bli att gå in här och tjuvläsa lite emellanåt då det är många bebisar på G. Har varit vaken mellan halv tre och halv sju i morse. Inte så bra sömn på nätterna men på dagarna, ingen ordning. Att hitta en skön sovställnings känns omöjligt.
Alltså när kommer den här bebisen egentligen? Försöker lyssna in varje liten sammandragning och mensvärksliknande känsla men den försvinner bort efter bara några sekunder. Verkar inte helt lovande.
Ja, man kan ju bli galen på sig själv när man bara går och känner efter. Det är när man glömmer bort det totalt som man får förbaskat jäkla onda förvärkar eller alternativt då som förlossningen startar på riktigt.
Karttikeya skrev 2010-12-09 11:29:19 följande:
Hihi.. Jag gör inget annat än degar och vilar (nu på BM's order) och här har jag inga förvärkar eller sammandragningar som känns heller.. Kanske är det mellantinget man vill åt?

Jag är iof beräknad till 28e och är förstföderska så jag förväntar mig inget innan BF

Jag förväntar mig att han kommer typ på mellandagarna/julafton/nyår. Just för att jag verkligen INTE vill att han kommer då.

Senast den 16 eller efter nyår typ.
Karttikeya skrev 2010-12-09 11:33:11 följande:
Men skjut mig!

Vi har inget hemma.. Skulle ju iof kunna baka dårå... Hm....
Ja gör det! :) Kommer nog inte kunna hålla mig från att smaka en kärleksmums. Dom är ju mums!