Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Stefanie skrev 2010-12-08 23:57:28 följande:
    Jag skulle köpa gips på apoteket men det var slut i de två jag gick in i. Så jag gick in åp Kreatima som är en pysselaffär i stockholm och köpte. Tror inte att det var särskilt billigt. Det var väl 89 kr för ena paketet (med smala bitar) och runt 100 för det andra med breda.

Är man lite större om magen än jag behöver man nog tre paket men för mig räckte det precis med två. 
    Jaha, finns det på apoteket! Alltid lär man sig nåt nytt! Tack för tipset! :)
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-09 00:25:28 följande:
    Jag skickade efter på nätet ett paket på www.kopbarnvagn.se, fri frakt. köpte när vi beställde vagnen därifrån. Man fick en jätte stor plastduk,gipslindor,vaselin o handskar till den som ska gipsa
    Vi använde 4 1/2 rulle. va 5 i paketet,men vi ville ha den så "stabil" som möjligt.

Men kanon ju om de finns på apoteket

Blä hatar o inte kunna sova,vilket jag inte kan nån jäkla natt nu. Får jämnt va uppe o vanka för ja har sån satans värk i mina ben. Vet inte va ja ska ta vägen o värktabletter o vete kudde hjälper inte ett skit! Nu e ja så trött på detta!
    Ja usch vad ont i benen jag har! :( Vet precis hur du känner det. Om man väl lyckas somna måste man byta ställning hela tiden för att det gör så ont. Uscha.
    Jag hittade att de har gips på panduro hobby. Ska ringa deras närmsta butik imorgon och kolla om dom har gips där, annars beställer jag nog från internet. Orkar inte ränna runt och leta efter gips hihi. Bara att hoppas att bebisen inte kommer innan jag hunnit göra avgjutningen. 
  • Momalicious

Willes mamma: ja men det känns skönt att någon förstår! Vad jag läst mig till kan man känna som vi gör när man samlar vatten, men förstår inte hur det ska få plats mer i min kropp haha ;) hjälpte duschen?

Haligh: förstår det! Hur länge till jobbar du? Hatar att folk skiter i att man är gravid på bussar och så. Usch!

Ludicrous: ja, man sover ju inte bäst just nu. Dock är jag väldigt sugen på att göra saker, typ baka, organisera, pyssla. Typiskt gravidt beteende ;)

• Momalicious

Lycka till emelle! Hoppas du får din hinnsvepning. Vill också! Har förresten också min första "ensamma" tid hos BM nästa vecka.

• Momalicious

Ludicrous: vad väntar ni? Du får ju säga din busunge!
    Mfjg: ja, min. De senaste 5-6 veckorna och magen är full med sår. :(

Blää vad trött jag är. Återigen har det snöat hela natten. Galet mycket snö men ack så fint! Solen strålar med! Idag ska jag nog göra chokladkola och kärleksmums :)

• Momalicious
    Stefanie skrev 2010-12-09 11:19:42 följande:
    Ludicrous:
    Kanel ska ha samma effekt som hallonbladste och färsk ananas. Fast jag tror man behöver få i sig mycket....

Jag har så himla ont i svalget. Och ett galet tryck neråt idag. Drömde att vattnet gick, surt för det gjorde det inte! 
    Vi får se hur dagen blir, det känns lite konstigt nere i magen...

Jag har satt en ny deadline med Liten  - På måndag senast. Lucia. Jag tänker inte vänta längre än så. Tror ni att Liten lyssnar på det?! Glad

Det sjuka är att om den inte kommit det 16 december så ska jag gå på konsert i globen då, hur f*n orkar man med det? Gör man det? Det är Björn skifs med min mamma och mormor. Jag har hela tiden räknat med att jag ligger på förlossningen då, men vi får väl se.
    Förr, när jag inte ville sätta igång en förlossning fick jag galet mycket förvärkar av bara pyyyyttelite kanel. Nu kan jag äta hur mycket som helst utan det minsta känning. Typiskt! Jag har för övrigt samma deadline som dig. En kompis har ett barn som är fött den 13 oktober så det känns som en bra dag. Lucia är mysigt också! :)
    AnnaCL skrev 2010-12-09 11:25:04 följande:
    Är på jobbet i dag och vi har datakaos med hela patientdatasystemet som ligger nere, svårt att jobba då. Jag kan inte låta bli att gå in här och tjuvläsa lite emellanåt då det är många bebisar på G. Har varit vaken mellan halv tre och halv sju i morse. Inte så bra sömn på nätterna men på dagarna, ingen ordning. Att hitta en skön sovställnings känns omöjligt.
    Alltså när kommer den här bebisen egentligen? Försöker lyssna in varje liten sammandragning och mensvärksliknande känsla men den försvinner bort efter bara några sekunder. Verkar inte helt lovande.
    Ja, man kan ju bli galen på sig själv när man bara går och känner efter. Det är när man glömmer bort det totalt som man får förbaskat jäkla onda förvärkar eller alternativt då som förlossningen startar på riktigt. 
    Karttikeya skrev 2010-12-09 11:29:19 följande:
    Hihi.. Jag gör inget annat än degar och vilar (nu på BM's order) och här har jag inga förvärkar eller sammandragningar som känns heller.. Kanske är det mellantinget man vill åt? Tungan ute Jag är iof beräknad till 28e och är förstföderska så jag förväntar mig inget innan BF Tungan ute
    Jag förväntar mig att han kommer typ på mellandagarna/julafton/nyår. Just för att jag verkligen INTE vill att han kommer då. Senast den 16 eller efter nyår typ.
    Karttikeya skrev 2010-12-09 11:33:11 följande:
    Men skjut mig! Cool Vi har inget hemma.. Skulle ju iof kunna baka dårå... Hm....
    Ja gör det! :) Kommer nog inte kunna hålla mig från att smaka en kärleksmums. Dom är ju mums! Oskyldig
  • Momalicious
    Jaya skrev 2010-12-09 11:52:37 följande:
    Igår kväll 23.02 föddes lilla linnéa . 49 centimeter och 3310 gram. Skriver förlossningsberättelse när jag kommer hem. Men det var fantastiskt och vi mår bra alla tre.
    Stort grattis!
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-12-09 12:10:50 följande:
    Ja precis, bara för att jag inte heller vill efter jul och innan nyår kommer det säkert bli precis DÄR som det sker! Skrattande

Nej varför ska du baka om du inte får smaka själv? Flört
    Hehe, jag får väl men tanken är ju att ha lite god fika i frysen sen när bebisen kommit och hela tjocka släkten vill komma och hälsa på. Och chokladkolan är ju för julen så den får man inte äta upp innan hihi. Men jag tänker äta upp dom "fula" ändbitarna kan jag lova Demon
  • Momalicious
    MFJG skrev 2010-12-09 12:28:01 följande:
    GRATTIS Jaya! =) Underbart!!! =)

Moma - JA jag håller på att bli smått vansinnig av denna klådan!
    Ludi - Hoppas verkligen jag slipper bristningarna..det gjorde jag sist..men då kliade inte magen såhär..=(
    Ta upp det med din BM. Kan ju vara levern som spökar och då tar dom prov på dig på fastande mage och kollar gallan. Men det kan också vara helt "ofarligt". Även om det är dödenjobbigt. Fy sjutton! Förstår att du lider för man blir smått galen.
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-12-09 12:30:25 följande:
    Smart. Jag kommer be mina släktingar att köpa med sig istället! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Men skillnaden är att om jag ber folk köpa med sig så har vi ju inget hemma om jag blir sugen
Svar på tråden December Bebis 2010 :)