Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

LokesMammi skrev 2011-09-06 21:05:01 följande:
    Vi tänkte ta en stol som räcker till 25kg! =) Sen en ny som är framåt. Eller en som man kan ha som bådeock! =)
    Jag vägde 29kg när jag gick i trean, så.......=)
    Men i trean så sitter du juh inte bakåt vänt
    Ta då en som man kan vända!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    LokesMammi skrev 2011-09-06 21:26:06 följande:
    Ne, jag tänkte på vikten! =)
    Ja jo, men jag vet inte om det är många 4-5 åringar som väger över 25kg när man oftast brukar vända dem
    Men det är bara ett tips, huvudsaken är att ni blir nöjda med ert val
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2011-09-06 23:34:50 följande:
    Mysigt med en graviditet till men ju längre tiden går desto gladare är jag att vi väntar. Skulle såklart vara underbart med en bebis till men vill göra lite annat innan, typ bli vältränad, gå ner i vikt, plugga och så. Kanske gifta oss och åka utomlands tillsammans. Tidigast när Elliot är två tror jag vi kommer fundera på syskon.
    Är samma här, tidigast när hon är 2 ele efter sommaren innan hon fyller
    Mysmamma70 skrev 2011-09-07 06:54:08 följande:
    Välkommen åter

Vi är några stycken som har  börjat jobba så smått, vad tycker ni? Jag var lite kluven innan, men nu tycker jag det är superkul. Jag jobbar halvtid och det är alldeles perfekt, har så mycket att göra på jobbet så dagarna flyger iväg  
    Jag har funderat på det Men det låter rätt kul faktiskt!!
  • Trollungarnasmamma

Ikväll var jag på POMP de LUX visning, jätte mysiga kläder!!!

Åhhh jag hatar att gå i ovisshet....vet fortf inte om jag kan börja plugga igen ele måste hoppa av & börja söka jobb...är svårt att söka jobb nu så långt innan med kan jag tycka....stör mej att jag inte tänkt så här långt framåt!

Nemi sover mycket på dagarna nu, äter sådär...hoppas hennes förkylning släpper snart Hoppas även ett par tänder kan komma nu när hon ändå är grinig så jag kan få tillbaka min goa bebis!!!! Hon har haft det jobbigt i 5 veckor nu med både det ena & det andra.....

• Trollungarnasmamma
    ObestämdMysmamma70 skrev 2011-09-07 22:28:32 följande:
    Köpte du något? Jag var inne på deras hemsida häromkvällen, fanns mycket jag skulle vilja köpa

Hoppas Nemi kryar på sig snabbt! 
    O ja fanns massor, skulle säkert kunna köpa nya garderober till dem
    Men jag köpte varsitt plagg till dem, Nemi fick 2 för samma pris som till de stora, men när jag börjar jobba kommer jag nog köpa mer därifrån

Ja, man kan alltid hoppas, de andra har haft det i 3 veckor nu, de är inte fullt så illa som Nemi men det hostas lite & snoras lite...Nemi har haft det i 1,5 vecka men det borde väl avta snart iaf
  • Trollungarnasmamma

Här trilskas det oxå lite, men beror säkert på förkylningen, men gröt vill hon knappt äta längre! Hon får både vår mat & burkmat, ska testa det ångkokta med!

• Trollungarnasmamma

Här både äts det för lite & sovs för lite! På dagarna sover hon bra ute, men nätterna är inget vidare även om det börjar bli bättre, igår sov hon från 20 till 21.30, sen var hon helt igentäppt så det fick sugas lite & nya näsdroppar, sen somnade hon om tätt tätt intill mej & sov till 04 ca, åt lite välling & somnade om till 07, så det var en bra natt om man jämför med tidigare, men sonen vaknar mellan 06-07 numera så det är inte heller så kul!

Nemi sover ofta bort sina mellanmål Obestämd hon äter gröt ele välling och macka till frukost sen sover hon hela fm så då är nästa mål lunch, 2/3 burkmat ele vår mat + frukt. Sen somnar hon igen mellan 14-15 & vaknar vid 16-17, då känns det försent att ge mellanmål eftersom vi äter vid 17-18 & sen välling 19-20. 4 mål känns för lite, fast iofs tar hon ofta igen lite på natten med en extra välling men ändå. Får kanske se efter förkylningen om hon sover lika mycket.

BVC med sonen idag, 14,8kg & 93 lång 2,5 år! Klarade testet utmärkt!

• Trollungarnasmamma

Hoppas på fina plus för er tjejer!!!

Nemi är fortf super förkyld & gnällig, vaknar mycket på nätterna!!! 2 veckor snart!!!!

Just nu sitter jag & väntar på att akuten ska ringa upp, ringde för en timme senObestämd vi åkte in med sonen idag pga feber & magont....fick åka hem vid halv nio, när vi var hemma ringde de igen vid 21.10 ca för att säga att vi skulle åka in igen om han fick hög feber (över 38,5) ele mer ont i magen...de var rädda för blindtarmen ele så är körtlarna svullna som då trycker mot tarmen så då kan det göra ont...nu hade han 39,2!!! & tar sej för magen...
    Men han hatar att vara där, tillslut idag sa han att det var borta & vi skulle åka hem, de fick inte undersöka ele ta prover ingenting han får typ panik! Men man såg att han inte mådde bra, hemma grät han av smärta, där sa han knappt nånting....stängde verkligen av allt...usch, inte roligt....men nu sover han & hade 38,8 i temp. Så nu vet jag inte hur vi ska göra...kommer juh inte förlåta sej själv om det händer nått....

Nu ringer vi igen...

• Trollungarnasmamma

Hej tjejer!

Sonen mår helt okej ikväll, satt på akuten hela fm...förmodligen var det körtlarna som svullnat i magen...Men nu verkar det gå åt rätt håll..

Just nu kan jag inte säga hur mycket lillan äter då hon är förkyld så det är sisådär....
    Men så här kan det se ut

8 tiden gröt ( som man får trilska i henne), smörgås
    12 tiden 2/3 burkmat, 1/2 fruktburk
    16 tiden frukt, nått rån ele macka
     17.30 tiden vår mat ele 2/3 burkmat
    19.30 tiden 210ml välling

Nån gång under natten blir det oftast en flaska välling till.

Imorgon börjar jag träna minst ett pass i veckan hahaha får se hur man mår imorgon kväll!

• Trollungarnasmamma

Ne visst är det märkligt att det inte funkar för ett visst par tillsammans men med andra funkar det!

Tycker oxå det är sjukt att man ska behöva betala så mycket pengar för att få ett mirakel, klart det är värt det, men nått sånt borde ändå vara gratis...

Nu har jag gjort mitt första träningspass, mycket skönt men var rätt jobbigt Ett coreinspirerat pass, tränade precis det jag behöver träna

Mannen tjurar lite dock för han tycker han blir själv så mycket på kvällarna, måndagar har stora tjejan gympa, tisdagar tränar jag, torsdagar har hon dans & jag tränar...Men när dotterna har sina aktiviteter har han ändå bara 2 barn hemma, + att han behöver inte lägga alla själv mer än när jag är iväg på träning....han tycker Nova ska ta bort en av sina aktiviteter, hon är 5. Hon tycker båda är jätte roligt så jag tycker hon ska få fortsätta....

Imorgon ska lillan & jag till en kompis som har en 7 månaders flicka så det ska bli kul

Svar på tråden December Bebis 2010 :)