Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Grattis till alla nya bebisar! :)

Maria Larsson skrev 2010-12-10 19:25:54 följande:
    Haligh: Tack för ditt svar!

Jag känner inte något direkt tryck nedåt. Jag har varit väldigt förskonad mot allt under graviditeten, men det har jag i och försig tagit igen med råge på annat sätt.
    I v10 blev jag påkörd bakifrån på E6an. Bilen blev till ett dragspel då den Alkoliserade idioten utan körkort körde in i mig två gånger så att jag for över omkörningsfilen och in i mitträcket innan det tog stopp. Samma dag hade vi varit på vaginalt ultraljud, då vi var rädda för misfall (vilket nog bara var livmodern som vidgade sig) Så enda tanken jag hade i huvudet när bilen snurrade runt var att nu förlorar sambon oss båda två. Nu dör vi.
    Jag jobbade heltid fram till 25e sep då rygg och nacke sa ifrån med besked. Det blev inget mer jobb för mig, utan sjukgymnasik i varmvattensbassäng och små korta promenader.
    All vila har gjort gott och tror även bebis njutit av det. Men så lång väntan blir när man inte går till jobbet varje dag... 14 dagar kvar till BF... hoppas vara mamma innan jul, annars kan han få stanna kvar i magen till nyårs dan.
    MEN FY! Usch blir riktigt ledsen när jag läser sånt, man tänker ju på hur illa det kunde gått! Så skönt att ni klarade er såpass bra. Hoppas idioten får ett ordentligt straff!

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Att jag inte mördade gubbfan i affären idag alltså. Skrikandes Min foglossning är så illa att jag knappt kan gå så jag haltar fram. Det står en man och kvinna (gubbe och tant) och blockerar vägen så jag säger vänligt "ursäkta mig" och då säger gubbjäkeln "ja det är visst bäst vi aktar oss, för här kommer det bred last". Tanten bara garvade. JAHA MEN SÅ JÄVLA KUL DÅ. 
    Han tyckte säkert att det var kul och att jag skulle skratta men istället stannade jag till och gav honom en mördarblick varpå han tvärt slutade skratta. Om jag kommit på nåt bra att säga hade jag gjort det.

Okej om någon jag känt hade sagt så på ett trevligt sätt men att en okänt människa säger nåt sånt, det är inte okej. Usch vad arg jag var. Är liksom tvungen att stödja mig på sambon för att kunna gå någorlunda. MORR.

Nåja. Nu ser jag på Idol-finalen och väntar på att sambon ska komma hem från ett julbord. Är lite irriterad över att han inte svarar i telefon, tänk om nåt händer och han är tvungen att komma hem och hämta mig liksom? Nu har jag visserligen min mamma nära som kan köra, men vafan, han får ju tänka lite

Hoppas alla har en trevlig fredagskväll.

• Momalicious

Willesmamma: heja heja heja!
    Stefanie: spännande!
    Majorima: know the feeling. Ingen större tröst kanske :/ stackars oss!

Jaga, haft riktigt onda förvärkar regelbundet sen igår kväll och de blev vara värre under kvällens gång. Även om jag försökte låta bli tändes ett litet hopp inom mig för fy fan vad ont det gjorde. Har knappt sovit i natt, men nu har själva sammandragningarna gått över. Istället har jag kvar en jäkligt öm mage/rygg med en jäkla mensvärk. Dumma mig som började hoppas men man kan ju inte rå för det där. Hoppas det påverkade tappen iaf..

• Momalicious

Ja men precis. Igår accepterade jag att jag skulle vara gravid minst tiden ut och så kommer det där. Nu har jag pissiga förvärkar igen. Vill sova! :(

• Momalicious

Somnade tillslut om efter att ha varit vaken i morse och sov till halv tolv då sambon väckte mig med en jättefin frukost. Gullungen! Men jag är trött och magen är öm efter alla förvärkar.
    Trodde förresten jag läckte vatten i natt för vid varje värk kom det typ som vatten. Men det kommer inte i samma utsträckning nu så det är nog bara vattniga flytningar. Sjukt hur flytningar kan ändra konsistens ändå

Måste fråga, är det någon annan som känt av en brännande/ilande/stickande känsla i blygdbenet? Skitobehagligt ju!

• Momalicious

Mina förvärkar har också tilltagit i styrka nåt fruktansvärt. Mamma var här och hon trodde det var dags men jag vill inte hoppas. Men det känns som att ryggen ska gå av samtidigt som jag har hemsk mensvärk och ett tryck neråt. Usch jag vill inte hoppas men det kan man ju typ inte låta bli :(

• Momalicious

Mfjg: nää jag tror inte det. Tror bara kroppen luras. Men en kompis har tippat måndag sen länge så man kan ju hoppas men tror fortfarande på januari.

• Momalicious

Det är inte regelbundet men gör ack så ont. Kan få Var 5 minut länge sen paus i en kvart osv. Tror det dröjer ändå men hoppas det gör nån nytta iaf men tanke på hur ont det gör :/
    Vet inte om det kommer lite vatten el om det är massa vattniga flytningar. Är iaf grymt dålig i magen nu haha. Fräsch info jag kommer med. ;) men nä, jag är neggo tills jag är säker! Tror emelle och willes mamma får innan mig ändå! Och stefanie! Och typ alla andra :p

• Momalicious
    Emelle skrev 2010-12-11 17:51:19 följande:
    Du känner så mycket så du får nog för mig.
    Jag vill INTE ha bebis i morgon, ingen risk heller... Då ska jag på dotterns Lucia.
    Enda dagen jag INTE vill i hela december. Inte innan kl 19 iallafall
    Så morgondagen kan du få
    Nej vi ska på bio imorgon så det går rakt inte Men jag kan säga att jag föder hellre barn än går på harry potter haha. 
    Äckelvarning. 
    Det kom massa slem nu när jag kissade. Men det är nog inte slemproppen, den ska ju vara seg och detta var typ bara MASSA genomskinligt slem, rätt "löst" eller vad man ska säga. Eh, förlåt vad ofräsch jag är känner jag.
    Funderar på att dricka tre liter hallonbladste ikväll och köra en färdknäpp och hoppas på det bästa
Svar på tråden December Bebis 2010 :)