Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Håhå, jag skiter i allt vad tecken heter. Vägrar låta smärtan besegra mig. Har ont hela tiden i princip. Förvärkarna avlöser varandra och ja, jag hoppas bara det gör nytta men det gjorde det ju förra helgen :) nu har vi iaf kikat på bilar och nästan bestämt oss också. Hoppas vi köper den så har vi gjort det.

Nu är min sambo inne på netonnet och köper en filmkamera till oss i julklapp. Orkade inte gå mer och jag har massa vita prickar och streck flygandes framför ögonen :p

• Momalicious

Emelle: det gick över efter typ tio minuter. :) behövde nog bara lite mat.

Lycka till nikka! Precis som emelle är jag inte alls avundsjuk! ;)

• Momalicious

Grattis till nya bebisar.

Vaknade fyra idag. Oerhört irriterande när man är svintrött men ändå inte kan sova. Ska ta mig en macka innan jag försöker somna om. Drömde för övrigt att vi fick barn på julafton. Hade ju inte förvånat mig om det hände..

• Momalicious

Ludicrous: min är också mycket lugnare, det är ju trångt. Men jag känner honom tillräckligt. Ring fl om du är orolig!

Annacl: vilken sötnos!

Ullabella: fy vad irriterande. Jag vet hur det känns. Men försök vila och ladda inför förlossningen. :) nu är det iaf nära.

• Momalicious

Våran granne är trubadur och sitter och övar julsånger nu. Det går ju då rakt inte att skita i mikrofon och förstärkare, nej nej.
    Men jag har ju iaf fått lite mer sömn.
    (fast nu har han spelat "bjällerklang" i en kvart så snart blir jag galen!)

Idag är det inte kul. Fötterna är lika svullna som igår kväll och jag har ju legat hela natten. Får typ inte ut nåt blod till tårna, känns som dom sover haha. Dessutom vill jag inte föda, för jag bävar för hur hemsk magen kommer vara efteråt. Är ju helt täckt med bristningar :(

• Momalicious

Känns som hon borde fått, men tanke på att hon var över bf och nu inte varit här på nån vecka. :)

• Momalicious

Jag är helnöjd med att knipa till första januari jag :) mina fötter har idag slagit rekord i vätska haha.

Idag har vi storstädat och bakat pepparkakor. Nu väntar vi på middagen. Blir lite helstekt kyckling med rotfrukter, potatis, gelé och sås. Gott! Sen blir det adventsmys :)

Låter jobbigt ni som har fobi för att kräkas. Jag tycker det är härligt för man mår alltid lite bättre efteråt.

Hoppas alla får en trevlig fjärde advent! Tänk att snart är alla bebisar ute. Känns som nyss man plussade eller visade bilder från RUL:et.

• Momalicious
    ludicrous skrev 2010-12-19 22:14:08 följande:
    Haha trodde aldrig jag skulle säga detta, men fan så skönt att bebis ligger i magen just nu!! Det e sjukt mkt snö här och det slutar inte snöa! Det är oplogat o skulle vara typ omöjligt att ta sig fram med barnvagn!!! Sambon har ju bilen till jobbet så vi skulle vara helt isolerade med en bebis nu!
    Nej idag är jag helt tillfreds med en 2011bebis :)
    Nu har jag för mig att du har jäkligt nära till förlossningen, men jag känner samma fast mer pga att jag verkligen INTE har lust att få värkar och behöva ut och åka i dethär pissvädret. Snöröjningen funkar verkligen inte här, det är som om kommunen blir förvånad över att det blir vinter varje år och dom som plogar vill inte slösa på bladen så dom kör inte ner plogen hela vägen i marken = det syns ingen skillnad före och efter plogning. Är också heeelt tillfreds med 2011 bebis nu, fast bara för det lär det väl bli på julafton. Suck!
    Emelle skrev 2010-12-19 21:59:25 följande:
    Ja nu vid kvällens foto-shoot så kan man ju tydligt se att vår bebis inte gjort ett smack för att glida neråt!
    2011 bebis...säger ju det!!

(och jag vet inte hur sambon tar kort, med värsta blixten...så där blek har jag inte blivit på två veckor.. )

Oj, är du sådär brun som på v 38 bilden? :O Himla fin mage har du i alla fall! Hjärta

Undrar hur många vi är kvar som faktiskt har bebisen i magen fortfarande? Borde uppdatera den där listan någon dag hihi. 
    Vi såg precis på världens sämsta julskräckis. Det finns normaldåligt, jättedåligt, extremdåligt och så finns det den här filmen. Usch!
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    Stefanie skrev 2010-12-19 22:29:14 följande:
    Jag har ont mellan benen.. Känns som att någon glidit nr ett par centimeter eller så. Tar av reflex ner handen mellan benen och försöker trycka "in den" igen fast jag vet att det inte går. Konstig känsla tycker jag. Har ni känt skillnad på en fixerad och ruckbar bebis? Jag har ju känt tryck neråt förut, men nu känns det värre...
    Nej, eller nja. Jag känner stick och hugg mellan benen ibland och jag minns inte om jag gjorde det innan bebis var fixerad faktiskt. 
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Vilken härlig tråd ludicrous! Om vår liten kommer i december (både min och sambons släkt är övertygade om mellandagarna, dom jävlarna ) så känns det ju bra att inte alla tycker det är hemskt att fylla år i december.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)