Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Nej alltså man hör hur dom kissar. Låter helt sjukt högt. Särskilt inne på toa eftersom deras toa ligger direkt över vår haha. Dom har visserligen hundar också men dom kissar inte på toan ;)

• Momalicious

Åh nu är stefanie inne och föder bebis! Den kanske har kommit till och med. Hur går det för emelle? Några mer känningar efter hinnsvepningen? :)

• Momalicious

Här SKA det inte komma bebis förrän januari! Åtminstone inte förrän jag är helt frisk. Villvillvill inte föda barn såhär.

Spännande ludi! Vet inte om du vill ha ett "hoppas du får en härlig julklapp" eller "hoppas det avtar" men lycka till i vilket fall :)

Undrar hur det gick för emelle. Hon kanske har sin Agnes nu :)

• Momalicious

Ja, tyvärr verkar dom ju skita fullständigt i när man själv vill att de kommer. Sambon och jag tror att bebis ska komma imorgon eller på nyår bara för att jävlas :p

• Momalicious

Då får vi väl hoppas att det skyndar på ordentligt då! Men andra förlossningen brukar ju generellt gå fortare :)

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-12-23 10:50:10 följande:
    Woh heja Ludi och grattis till Emelle! Skrattande 

Själv blev man erbjuden en hinnsvepning (tror jag) av läkaren idag, men jag tackade nej. Jag har ju ett lätt förhöjt blodtryck och det som hjälper som läkaren sa är att: föda barn! Men bebis verkar ju må bra och jag ligger precis på gränsen till "för högt blodtryck (140/90)" så sålänge jag mår såhär bra är det ingen fara för mig eller bebis. Ska bara fortsätta ta det lugnt, så kan jag ta massagen av tappen eller hur hon nu uttryckte sig efter nyår, ska till BM 3e. Men blir blodtryckskontroller och urinprov 2 gånger i veckan nu. Ska dit 27e och 30e och sen 3e och 5e. Då har man att göra i alla fall!

Jag har gjort något heltokigt bak i ryggen. Är som en låsning och gör ont så fort jag sträcker på mig. AJ! Att skriva tenta är tydligen inte bra för en gravid kvinna, hahaha.
    "Massage av tappen" lät ju superskönt verkligen...
    Men skönt att veta att du får hinnsvepning då om det inte satt igång redan, nog för att man vill vänta till efter nyår men så fort det faktiskt är januari känner jag att bebis kan komma

WOHO! Trots min konstiga magsjuka som fortfarande gör så att jag mår lite illa till och från så blir det en bra jul ändå. Jag får min första utbetalning från FK idag (fast tydligen hade dom inget kontonummer så får en postavi = får pengar om några år) och vi har KÖPT EN NY BIL! Blev en svart Saab 9-5 2,3t. Den är sketafräck alltså, hoho. Har taklucka och allt Cool 
    Hahah nörden!

Nu ska jag skriva en inköpslista till min sambo som får julmatshandla utan mig. 
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
Svar på tråden December Bebis 2010 :)