Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Nu är jag uppe ur badet! Himla skönt att mjuka upp lederna lite och bli ren och fräsch. Enda negativa är att kattungarna (som inte är så små längre, hela fyra månader) passade på att riva halva vardagsrummet medans jag låg i badet  så det blir städning för mig nu. Åh så kul

Skönt att det inte bara är jag som klagar hehe. Men ingen har sagt att det är enkelt att vara höggravid!

Nu ska jag iaf föna håret och fixa till mig lite och sen ge mig på städning och lite lunch. Måste även ta tag i BB-väskan snart. Fattar inte varför jag har så svårt att få det gjort. Tycker det är skitsvårt att veta vad man behöver i klädväg, för allt beror ju på bebisen och så. Vill inte bara ta med mig kläder i stl 50 för tänk om han är större än så och vill inte ta med för lite ifall han kräks/kissar/bajsar och ja... Krångligt! Samtidigt vill jag ju inte ta med halva huset haha. Nåja, det ger väl sig. Man kan inte vara proffs på allt!  

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    LillSnurr82 skrev 2010-12-15 13:52:56 följande:
    I dag är min lilla Agnes 1 vecka gammal Glad Hon är världens snällaste bäbis (peppar peppar).. sover hela nätterna och vaknar bara när hon vill ha mat eller har bajsat.. sen somnar hon med en gång igen, oftast med tutten i mun..  En riktig mammagris är hon också, pappa har svårt att trösta henne de få gånger hon vart ledsen, bara mamma som duger.. Men sambon lär sig väl han med så småningom..

Nån som vet när man kan bada dem första gången? Fått olika besked så har inte vågat mig på att bada henne ännu. En del säger att man kan bada dem med en gång medans andra säger att man måste vänta tills navelsträngen släppt..Obestämd

Nu är det matdax...

Kram till er alla!!
    Vad jag läst och hört så ska man vänta tills navelstumpen släppt och såret läkt, men det är okej att duscha dom innan om dom skulle bli smutsiga. 

• Momalicious

Nu har jag packat bebisens väska iaf. Tar mig an våran imorgon, för nu orkar jag inte mer haha. 
    Så mysigt att packa ner små små bebiskläder och tänka att vår lilla bebis faktiskt kommer snart! Tänker på hur det kändes när vi gjorde första ultraljudet i vecka 12 och jag absolut inte kunde få in i huvudet att det var en bebis i min mage. Känns som flera år sen!

Nu kommer snart min man hem. Är vrålhungrig fastän jag åt lunch för en timme sen. Vad tusan liksom..!

Juste, är det någon mer än jag som märkt att hormonerna börjat slå om? Har fått mängder med finnar och har hormonsvängningar som heter duga. Känner mig som i början av grav på nytt Obestämd

• Momalicious

Håhå jaja, nu har jag lagt upp ny magbild! Magen är verkligen låååååg nu. 
    Nu ska jag lägga mig och få massage. Är inte speciellt trött men blir förhoppningsvis det efter massagen (och lite färdknäppande! )
    Godnatt tjejer! 

• Momalicious
    ludicrous skrev 2010-12-16 07:40:00 följande:
    Jäklar vilken skillnad moma!!

Inget händer här, jag som tänkte va snäll o klämma ut bebis så sambon slapp julkorten, men bebis vill inte vara snäll mot sin pappa ;) ska till läkaren o kolla dotterns öra nu, har nog åkt på en öroninflammation :(
    Ja men eller hur! 

Usch, stackarn! Det som gör så ont. :(
  • Momalicious

God morgon igen haha. Ja här har allt magen sjunkit. :) ser ju rätt fult ut men det är ju inte evigheter kvar nu.

I natt drömde jag att majorima fick bebis. Hon hade öppnat sig till nio cm utan att märka nåt. Det blev en pojke med. Tydligen hade förlossningen startat pga att hon hade en fistel. Knasigt.

Emelle: jag har också den känslan i magen fast nu har det gått över till tömning de senaste dagarna. Men först hade jag bara känslan.

Ang ställning har jag tänkt mig liggande på sidan. Enda ställningen som är skön just nu.

• Momalicious

Ludi: tror det är hormonerna, sån är jag med. Det kan växla flera gånger om dagen för mig haha.

• Momalicious
    Haligh skrev 2010-12-16 11:33:23 följande:

Baah här händer ingenting heller Verkar var inne in en lugn period i tråden, för nån vecka sen fullkomligen rasade det ut bebisar till höger och vänster men nu har det varit lugnt ett tag, va?! Dags för lite action!!

Snöstorm i Stockholm också, sitter och kolla DVD-box men jag är så ruggigt rastlös att jag har svårt att koncentrera mig! Har inte läst en bok på länge, liksom bara sugen på att läsa gravid-tidingar och sånt...

Måste ut och köpa julkappar, inte alls klar med det. Var ute en sväng i lördags men som tur var inte i city utan på söder, rätt läskigt med sprängaren måste jag säga. Nu blir det nog affärerna här i krokarna....

Ja vänta du bara. Vi som är kvar kommer väl alla föda runt jul där. Uscha! Absolut SENAST på söndag får han komma, sen kniper jag till nyårsnatten!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)