• Haligh

December Bebis 2010 :)

Cissi7006 skrev 2010-12-13 17:24:54 följande:
    Ja, precis. Läkaren var helt ute och snurrade där när hon trodde att bebisen var liten efter en mkt hastig UL-titt, en bedömning av mitt stillastående SF-mått och mitt höga blodtryck. Så det var goda nyheter
    Hm, men det är ju bra att de har extra koll på dig då med blodtrycket och så! 4,2 kg är ju inte direkt i nederkant

Jag hade sf-mått 34 när jag var hos bm i onsdags (bf samma dag som dig, du minns ), har ingen aning om hur stor min kan tänkas bli, har ine varit på ngt extra ul men magen har i alla fall följt mittenkurvan fint. TYcker det känns väldigt fullt där inne, och både jag och sambon är långa så det kan nog mkt väl bli en stor krabat här med....
  • Haligh

urk jag är så trött att det värker i kroppen, känner mig inte det minska utvilad. Men det har varit en annan slags trötthet sista dagarna, som att det liksom inte går att hålla sig vaken och så är jag aldrig fast jag stressar mycket och sover dåligt ofta. SOm en inneboende trötthet liksom?

Ska dag till frissan och lyxa till det med både klipp och färg, så nu måste jag kika runt lite hur jag vill ha det Nåt som är hyfsat enkelt när man ska vara hemma och inte kräver för mkt hjälp på traven, men som ändå känns som att man får valuta för pengarna...hmm vi får se

• Haligh
    Sandragumman skrev 2010-12-14 10:54:44 följande:
    Hallå !
    Idag ska jag till sunderbyn och lämna blod, göra UL samt göra en narkosbedömning!
    För sen i morgon gäller det!!!! då kommer BEBIS!
    Så imorgon blir jag mamma till 2st små liv, eller små och små först är ju redan 3 år! hahaha

'
    Spännande, lycka till!!!
  • Haligh

Jag har inte heller kollat urinen noggrannare än sticka själv innan bm-besöket. Överhuvudtaget är jag förvånad att man kollas så lite och sällan! Har inget besök förrän efter jul nu, efter bf alltså... Bm har inte kollat därinne en enda gång...nu var jag ju inne på förlossningen förra måndan så då kände de på tappen. Vill också veta hur statusen är min mage är inte still en sekund! En riktigt kvällsaktiv bebis är det; brås inte på mamma på den fronten

• Haligh

Inget raj-raj här heller sen jag minns inte när, många veckor sen... Känns som att jag är fullkomligt osexig för min kille, jag tycker det känns skittråkigt och rätt tärande för relationen. Usch jag är så less just nu på allting och då känns det väl bara extra dåligt mellan oss antar jag. Nu försöka sova!! I eget rum givetvis, så jag inte stör hans skönhetssömn...

• Haligh
    Cissi7006 skrev 2010-12-15 16:45:31 följande:
    Nattens mys gav sammandragningar hela natten som övergått till förvärkar som kommer oregelbundet, men som tätast var tionde minut.

Var på specMVC idag och fick en fin CTG-kurva, bra blodtryck och 0,3 i äggvita, så jag behöver inte gå dit mer. Har dock BM-besök inbokat både fredag och måndag.

Känns skönt eftersom blodtrycket ökat till 158/98 när jag kom hem

Idag - tio dagar till BF
    Vad bra, det är kanske så jag ska sälja in min killes bristande sexlust..? ATt det kan sätta fart då, haha Skönt att dina värden ser så bra ut!!

JApp 10 dagar, helt otroligt!! HAr galet mkt sammandragningar idag, har ofta rätt mkt men nu är det som att magen är som en sten mest hela tiden! KAnske för att jag kånkade rätt tungt på dagen..? Men de gör inte ont och känns inte som att det kommer men nån som helst regelbundenhet - mest irriterande! Sitter och försöker rätt en del prov som jag inte hann klart med förra veckan, kändes rätt tarvligt att lämpa över den bunten på min vikarie liksom.....men det går verkligen inte bra för jag kan inte sitta still mer än typ 2 minuter i sträck. Det kryper nåt så in i norden i hela kroppen, jag blir galen snart. Kommer ju inte vara lättare att rätta dem när bebis har kommit så det är till att ta sig i kragen...... blä
  • Haligh
    Cissi7006 skrev 2010-12-15 17:42:03 följande:
    Hehe, det är ju inte särskilt hett eller romantiskt längre, mest mekaniskt... men sen dröjer det ju ett tag innan det blir nåt igen, så det kanske är den tanken som får honom att ändå gå igång

Otroligt imponerande att du kan jobba fortfarande!!!
    Fast jag jobbar inte den här veckan officiellt; sista veckan förra! Men jag fick med mig en provhög hem som eleverna nog vill veta resultaten på innan de går på jullov annars försöker jag ta det lugnt nu framöver, lättare sagt än gjort
  • Haligh

Hur vet man att det inte är sammandragningar man har utan förvärkar..? Min mage känns konstant nästan som en hård sten, men det värker inte men är mkt mer intensivt än det brukar. JAg har inget ont i rygg eller så heller, utan det är bara livmodern som drar ihop sig väldigt mycket. JAg är orolig att man missar eftersom jag har haft så mkt sd i flera månader...och så vill jag ju gärna att det ska vara på g också inte tillstymmelse till slempropp heller, men däremot en stor oro i kroppen.

• Haligh
    Cissi7006 skrev 2010-12-15 19:07:16 följande:
    Finns nog ingen exakt vetenskap eftersom det är olika för alla, men sammandragningar ska ju inte vara smärtsamma vilket förvärkar kan vara. Sammandragningar märker man att magen blir hård och det kan kännas som ett obehag.

Förvärkarna gör lite ont som mensvärk, men är inte lika smärtsamma och långvariga som förlossningsvärkar, de varar ofta ca 30 sekunder och kommer oregelbundet.
    Ok, det var ungefär som jag trodde då. Men kanske är det sammandragningarna som håller på att övergå så sakteliga till förvärkar då? Min livmoder måste vara ett riktigt bodybuilder-muskel vi det här laget som den har hållt på och tränat så mycket
Svar på tråden December Bebis 2010 :)