• Haligh

December Bebis 2010 :)

Ett rejält molande i rygg och ljumske sen ungefär en timme.... Bara på ena sidan dock, kan inte säga att det gör direkt ont utan mer sådan där ihärdig och obehaglig känsla som vid mensvärk. Inte mer sammandragningar än vanligt så det betyder nog inget...men alla statusförändringar välkomnas

• Haligh

Verkligen stilig mage, Emelle! Tog lite kort häromdagen men annars har det varit riktigt dåligt med den saken... Nog måste väl din bebis vara fixerad vid det här laget trots att din mage inte är så låg? Har också ganska högt buren mage (1:a barnet) men bm har sagt ganska länge att bebis är fixerad. Här snöar det kolossalt mkt, glad att man inte har så långt till bb...men det är inget vidare att gå i, is under snön så jag kör med has-stilen...

• Haligh

Sovit dåligt för jag har en sådan molande känsla i magen. Vet inte om det är tarmar eller bebismage, men det började igår kväll.

TYckte när det var dags att sova att jag fick lite annorlunda värkar än de vanliga sd, men de avtog i såfall snabbt. Håller utkik efter slempropp men den har jag inte sett nåt av... KOmmer den alltid ut innan det är dags?

• Haligh
    Mysmamma70 skrev 2010-12-20 09:55:28 följande:
    Visst är det tradigt... tänk att jag har haft det så i tio veckor nu
    Måste vara urjobbigt, särskilt som du har en liten att ta hand om också! Men - snart är det över!

Hur mkt kan det snöa egentligen?! Skottas så jäkla dåligt i den här stan, höga vallar att hoppa över och djup snö och pulsa i  - INTE kul!!!

Hållt på och städa hela morgonen, vad som helst annat än att sitta och vänta! Molandet hra inte blivit värrre så än så länge den enda lönen för mödan ett skinande hem
  • Haligh
    Maria Larsson skrev 2010-12-20 14:19:12 följande:
    Var på sista ordinarie BM-besöket i dag innan BF. När jag berättade att jag haft lite förvärkar, så tyckte hon bara att va roligt då närmar det sig någonting. Men innan vi går så säger hon att vi ses nästa vecka den 27e, så inte trodde hon att bebis vill komma ut till den 25e som beräknat.
    -Hum. Så det blir väl mellandagarna.

Magen är kvar på 36 cm sedan förra veckan och jag har gått upp 16 kg sedan inskrivningen v10. Ca 130 slag/min. Lillen verkar ha bra kondition, han har legat däri kring nästan hela tiden, med undantag för två BM-besök då han var uppe i 150/155 slag/min. Ändå så tycker jag att han är ganska livlig.

Släkt och vänners samt vi själva har trott att det blir förlossning 21-23e. Men BM har nog rätt. men ska han inte titta ut före 27 så lägger jag mig med bena i kors fram till nyårsafton kl 18. Sedan så ska hundarna få så mycket uppmärksamhet de bara vill, med lek och promenader och inte kommer jag behöva vara rädd för att lyfta lillebrorsans ungar heller (3 och5 år). De är så goá och snälla mot magen. De har bestämt att lille kusinen ska heta Findus och att jag ska byta namn till Pettson. Sötnosar.
    Fick också nästa besök inplanerat till den 27:e, hoppas innerligt att inte behöva gå dit då (har bf samma dag som du). Var senast för nästan två veckor sedan så det är rätt glest mellan varven. Kollar din bm upp hur det står till med tappen? Det har inte min gjort någon gång, men jag var ju in en vända till förlossningen för två veckor sen och då kände det iaf att tappen var uppmjukad, annars har jag ingen aning om hur statusen är

Har sd nästan hela tiden. men de gör inget ont alls så jag antar att det är det gamla vanliga.... Molvärken är också borta nästan helt. Ut och shoppat de sista klapparna och hållt på och slagit in, snart ska det tvättas också -. måste aktivera mig blir helt knäpp av att bara vila och vänta!!
  • Haligh
    Mysmamma70 skrev 2010-12-20 16:29:28 följande:
    Nu är det snart våran tur!

Träffade en sympatisk läkare idag som nu har skickat ner mig till förlossningen för igångsättning. För tjugo minuter sedan sprängde de hinnorna och nu kommer värkarna med tre minuters mellanrum

Hoppas ni alla har det bra,
    Kram
    nej men det var som tusan!!! Lycka till då med allt!
  • Haligh
    mamma smurfen skrev 2010-12-20 16:25:33 följande:
    Hej alla tjejjer  

Har inte ork att gå igenom alla nya inlägg sedan i lördags, å säger grattis till de som blivit mammor sedan dessNalle

Ville bara säga att vi nu äntligen kommit hem  

Ellie kom ut 07.40 den 18 Dec.... vägde hela 4360g och var 50 cm långHjärta

En mer utförlig berättelse kommer sedan, massa kramar till er alla, speciellt till er som forfarande får vänta på era mirakel{#emotions_dlg.flower}
    GRATTIS!!!! Här i tråden är tyvärr rätt stillsamt inte hänt så mkt - förrän Cissi nu då som är på g! Lycka till med sötskrutten!
  • Haligh
    Momalicious skrev 2010-12-20 18:21:42 följande:
    BF-lista 
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän 
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland

Dessa VET jag väntar med mig fortfarande. Såvida ingen har gått och fött bebis de senaste timmarna då såklart. Är det några som saknas? 
    Börjar bli gott om bebisar och ont om magar nu haha. Jag kommer nog vara sist kvar  
    Vi är en liten ynklig skara kvar men det är bara att vara tapper, jag tycker ändå något har hänt sedan igår och har nästan konstanta sammandragningar...men de gör ju inget ont fortfarande så jag vågar inte tro nåt...
  • Haligh
    AnnaCL skrev 2010-12-21 01:11:11 följande:

Alltså det här med att vara förälder är ju underbart! Håll ut, snart kommer bebisarna ut.
    Vi har badat henne för första gången idag. Naveln har trillat av. Och nu är hon gosig och mjuk om kroppen av barnolja. Dock även extermt oljig i håret. Imorgon kommer BVC på hembesök, ska bli spännande att se vad som hänt med vikten. När hon föddes vägde hon 3200 och vid utskrivning 2900, hoppas hon hämtat upp lite sedan dess.
    Så otroligt söt liten tjej!
  • Haligh
    Mysmamma70 skrev 2010-12-21 00:28:10 följande:
    Kl 20.50 föddes Cornelia

3885 g och 51 cm och det blev en riktig drömförlossning.

Charlie fick stanna eftersom det gick så fort, så syrran som skulle vara barnvakt fick komma till FL istället och eftersom Charlie sov så gott så fick hon också vara med vid födseln

Förlossningsberättelsen kommer sen

Lycka till allihopa!

Kram
    Fantastiskt! Stort grattis och lycka till! Och grattis för att du vann vår vadslagning, även om du fick lite hjälp på traven
Svar på tråden December Bebis 2010 :)