Maria Larsson skrev 2010-12-20 14:19:12 följande:
Var på sista ordinarie BM-besöket i dag innan BF. När jag berättade att jag haft lite förvärkar, så tyckte hon bara att va roligt då närmar det sig någonting. Men innan vi går så säger hon att vi ses nästa vecka den 27e, så inte trodde hon att bebis vill komma ut till den 25e som beräknat.
-Hum. Så det blir väl mellandagarna.
Magen är kvar på 36 cm sedan förra veckan och jag har gått upp 16 kg sedan inskrivningen v10. Ca 130 slag/min. Lillen verkar ha bra kondition, han har legat däri kring nästan hela tiden, med undantag för två BM-besök då han var uppe i 150/155 slag/min. Ändå så tycker jag att han är ganska livlig.
Släkt och vänners samt vi själva har trott att det blir förlossning 21-23e. Men BM har nog rätt. men ska han inte titta ut före 27 så lägger jag mig med bena i kors fram till nyårsafton kl 18. Sedan så ska hundarna få så mycket uppmärksamhet de bara vill, med lek och promenader och inte kommer jag behöva vara rädd för att lyfta lillebrorsans ungar heller (3 och5 år). De är så goá och snälla mot magen. De har bestämt att lille kusinen ska heta Findus och att jag ska byta namn till Pettson. Sötnosar.
Fick också nästa besök inplanerat till den 27:e, hoppas innerligt att inte behöva gå dit då (har bf samma dag som du). Var senast för nästan två veckor sedan så det är rätt glest mellan varven. Kollar din bm upp hur det står till med tappen? Det har inte min gjort någon gång, men jag var ju in en vända till förlossningen för två veckor sen och då kände det iaf att tappen var uppmjukad, annars har jag ingen aning om hur statusen är
Har sd nästan hela tiden. men de gör inget ont alls så jag antar att det är det gamla vanliga.... Molvärken är också borta nästan helt. Ut och shoppat de sista klapparna och hållt på och slagit in, snart ska det tvättas också -. måste aktivera mig blir helt knäpp av att bara vila och vänta!!