• Haligh

December Bebis 2010 :)

mamma smurfen skrev 2010-12-16 19:10:00 följande:
    Vet ni????

Vart på toa för att kissa...å vad märker jag där...jo att lite av slemmisen släppt

VET ju att de inte betyder nått ALLS, men iaf, har inte vart med om de förr  
    Spännande!!! På tiden att det händer nåt för din del! och att det händer nåt härinne snart Fortsättning följer!!!
  • Haligh
    Momalicious skrev 2010-12-17 08:29:42 följande:
    Jag behöver tips. Har SKITONT imagen, livmodern. Som en brännande, frätande känsla som kommer och går precis som förvärkar. Väldigt tätt dock.. Sitter även bak i ryggen. Vad kan det vara? Blir så orolig då det känns så hemskt.
    Låter inte alls skönt men ändå positivt att nåt händer? Förvärkarna ska ju kännas bak i ryggen! Jag har en massa vanliga sammandragningar men de känns ingening därbak, bara hela magen som blir spänd som en stålfjäder...

Var också ute och skottade igår, vi är sex lägenheter i huset men ni ska inte tro att nån bryr sig, folk går och pulsar istället för att hjälpa till...

Och jag måste ge mig ut i snön igen, ingen lust att gå och slira i ovädret men jag måste....
  • Haligh

Gud den här juldiskussionen bara fortsätter; pratade med min familj nyss som bor en timmes resa härifrån (med tåg, vi har ingen bil). "Hoppas bebisen kommit så ni kan ta med den!!", jag svarade att vi åker ju inte iväg med en bebis på några dagar? Helt oförstående och "varför inte DET?" ska ni sitta själva då hela julen?

Hade man haft en bil så kanske, men när man måste ta sig med tunnelbana och tåg i snöoväder så känns det för min del helt uteslutet, är jag hellarvig??? Och har bebis inte kommit så är diskussionen ungefär densamma, har ju sagt att vi får se om vi kommer då. Men då har de räknat med det och att vi ska sova kvar! Jag vet att de bara menar väl men det känns som en press, har veklkigen ingen lust at släpa kassar med julklappar på tåget. Nej, kanske bäst att man föder ett par dagar innan, då är man väl rätt ursäktad....

• Haligh
    LokesMammi skrev 2010-12-17 11:25:24 följande:
    kan inte dom komma till er i jul ?
    Inte på julafton för det har de redan planerat inför, har ingen alls lust att stå och fixa en massa mat och sånt...men däremot i mellandagrna kanske!
  • Haligh
    nikka skrev 2010-12-17 11:35:31 följande:
    Vi har gjort så att vi ska fira jul hemma vad som än händer. Vi vet ju inte om det har kommit en bebis eller ej.
    Och då sa vi till mina föräldrar och sambons föräldrar att vill ni får ni komma till oss men då är det knytkalas som gäller. Jag ställer mig inte och gör en massa julmat.
    För vi kände att vi vill bara vara hemma och mysa och känna lugnet.
    Ja egentligen borde man sagt ifrån i god tid, att man inte kommer... har ingen bebis dykt upp kan jag nog tänka mig att åka dit en sväng på dagen, men har den kommit så vill jag nog inte ha storfrämmande heller.... Syrran har dessutom två små dagisbarn som jag helst inte vill ska träffa bebis direkt för de är ett säkert kort att dra på sig nån bacill, men det har jag inte ens vågat säga än. TYcker inte att det skulle göra så mkt om man bytte klappar senare heller. Vette tusan om man som nyförlöst mamma är så sugen på att åka iväg heller, jag menar det är ju bara en vecka till julafton idag o än verkar inget på g!
  • Haligh
    LokesMammi skrev 2010-12-17 11:48:42 följande:
    Ok. Tänkte eftersom det är lättare för dom o åka än för er? Hade inte tagit min nyfödda unge på olika färdsätt. Min bm sa att dom inte tycker att man ens ska in i affärer de första veckorna. :/
    Ja det låter verkligen klokt, men det känns som andra har så svårt att förstå att man oroar sig och vara tycker man nojjar...nu har syster och mamma planerat så länge men annars hade det ju klart varit enklast (om inte bebis kommit) att vi hade varit här allihop, har ärligt inte ens tänkt så långt när man har bf mitt i julhelgen. Kanske ska fråga om de kan ta sin lagade julmat och komma hit:
  • Haligh
    Jenni78 skrev 2010-12-17 13:41:48 följande:
    Jag tycker ni ska stanna hemma. Man ska inte ut och flänga med en nyfödd. Vi ska fira själva även om lilla föddes den 3:e. Det ska bli mysigt att vara bara vi tre. Och vi skiter i vad andra tycker. 
    Det är bra, det är nog det man ska. Särskilt i snöoväder som det är var och varannan dag, ser det inte heller som tråkigt att vara hemma om man har fått bebis, då är man ju en riktig familj! Tack för allas kloka tankar!
  • Haligh

Ska också ta ett bad och läsa Aftonbladets skvallerbilaga nu, fredagstradition

• Haligh

Spännande Mammasmurfen, hoppas du har din bebis till morgondagen Här är hur lugnt som helst, mannen e ute och svirar och jag har haft en kompis här, men nu tycker kroppen det är dags att sova. Ska upp tidigt till Hundmässan imorrn. Har nån hört från Ondar? Kanske äntligen hänt nåt för henne?

• Haligh

Här händer också mkt....eller nej, inte ett dyft faktiskt. Känns inte det minsta annorlunda så det är som att man kommer vara gravid en hel evighet till. Max 3 veckor, snälla lilla bäbis kom ut SNART!!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)