• Haligh

December Bebis 2010 :)

Stefanie skrev 2010-12-21 15:09:54 följande:
    Nu kom jag hem från affären med sambon. Vi tog en iskall promenad och handlade och nu ska vi göra en pepparkaksborg! Han har fått julledigt och är hemma några veckor så jag behöver inte orora mig över att vara själv när förlossningen drar igång...

Majorima. Vi är ju på samma dag men jag har fått för mig att det är två veckor övetid som gäller i Stockholm. Är det någon som vet om det stämmer? I sånt fall är det 11 januari som är senast för mig... 
    Jo jag är rätt säker på att det är 2 veckor som gäller här, jag fattade det som det på min bm i allafall. Men jag har kollegor som fick barn för några år sedan och då var det 3 v som gällde... men jag är som sagt nästan säker.
  • Haligh

Vad spännande, Stefanie! Vilken fl tillhör du? Jag anmälde SÖS mest för att det är närmast. Men vad kul att det händer nåt! Här är superlugnt, ingen antydan till att nån bebis vill ut snart

• Haligh

Händer lite här ser jag

¨Håller på att julstökar för fullt, och än så länge är allt lugnt FATTAS BARA att det sätter igång fram emot kvällen nu, nästan skrattretande i så fall! Men vad gör man, det blir såklart fantastiskt vilket som

Vad på julfest med kollegorna häromdagen, superkul att socialiera men börjar bli riktigt less på allas åsikter när man absolut inte ska föda...juldagarna såklart vore SÅ synd om barnet, och menlösa barns dag är ju dömt till olycka, nyår och nyårsdagen INGET kul det heller och mammas födelsedag är väl inte heller kul för då får man ingen egen dag. INTE så många dagar kvar då! Nej julafton helst inte men annars spelar det verkligen ingen roll, kommer vara så efterlängtat vilket som

• Haligh
    Momalicious skrev 2010-12-23 11:48:53 följande:
    Fan, föder alla barn idag eller? Väldigt lugnt här!
    Fast det kan ju bero på att det är dagen innan julafton med ;)

nej tyvärr inte, här händer som sagt INGENTING.....
  • Haligh
    Momalicious skrev 2010-12-23 12:10:27 följande:
    Vill ocksåååå julstöka. Men nä, jag sitter här och känner mig som en påse skit ungefär. Men förhoppningsvis lättar det lite snart.

Jag är också reeedigt trött på att folk ska hålla på och kommentera när man föder. SOM OM MAN KAN BESTÄMMA DET SJÄLV?! Varje gång nån frågar när jag är beräknad så får jag alltid höra "jamen då kniper du väl till januari". Jaha, så får jag värkar på julafton så går världen under? Visst, det är verkligen inget drömscenario för mig heller men händer det så händer det och det går ju inte att göra nåt åt. Barnet kommer ju, som alla säger, när det är redo och råkar det vara redo på julafton, menlösa barns dag eller nyår så må det vara så. 
    Så irriterad på det. Och det är ingen idé att bli irriterad för ALLA håller ju på så. Och skulle det sen råka vara så att man föder på t.ex. julafton lär man ju få höra det i all evighet också, hur dum man var som födde barn då. 

Nä, så skönt att få ur sig lite aggressioner. Är nog mest irriterad på att jag inte får vara med och julhandla mat hihi.
    Snart så är vi smidiga som förr, inte konstigt att humöret sviktar när man känner sig så otälmodig, stor och otymplig och 18 minusgrader ute!

Men visst har du rätt att man ska stänga av de nötter så håller på att tjata om vilka dagar som tydligen dömer barnet till evig olycka enligt dem...

INte känna sig som en påse skit!!!! Ät lite ischoklad i soffan och titta på nån härlig film så låter du mannen fixa julpysslandet, man är aldrig lika ursäktad att slappa som nu
  • Haligh
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-23 12:34:29 följande:
    Jag har haft en bråkig liten kille idag .. han tror min bröstvårta är en förlängningssladd hahaha och drar och suger och tittar omkring och ja får inte blömma och GRÅTA lite häller ..
    Hmm så jag har ammat och satt på mig byxor haha och ammat och gjort grött jovisst det går om man VILL haha
    Gaah det ser jag INTE fram emot!! En kompis har just berättat detaljerat hur hennes väninnans bröst varade och blödde så bäbisen var helt röd i ansikitet och inte kunde hon pumpa ur för flaskan blev typ blodfylld...jag RYSER!!!! Men du har snart kämpat dig igenom den värsta tiden

EN annan har både födandet och ammandet framför sigCool
  • Haligh

Jag ska förresten få första föräldrapenningen idag, på utbetalningskort!!! Och posten kommer ju skitsent på eftermiddagarna nu i jultider så jag lär aldrig hinna gå till banken och hämta ut dem idag - sen är ju bankerna inte öppna förrän efter helgerna!!!

Jag lyckas inte anmäla konto på FK:s hemsida och tänkte ringa men jag fick då höra "du har plats 232 i kön" så jag la på.....Demon

• Haligh
    LokesMammi skrev 2010-12-23 13:22:01 följande:
    Det där har jag svårt för fast jag får. Bara vara! Har försökt med det i en månadstid nu. Hur gör man! =) Sambon ska damsuga idag o jag får väl krypa upp i soffan o äta knäck o alladin o dricka julust medan han städar! =) hehe Ska säga att jag fick det för dig. hehe
    Gör det Städa är inte alls hälsosamt som höggravid, äta snask är just vad du behöver

Visst är det svårt att bara ta det lugnt, jag har varit ledig nu från förra veckan bara, men det är tur att det finns så mkt att göra så här innan jul för jag känner att jag verkligen måste sysselsätta mig med nåt! Annars sitter jag bara och hoppas på minsta lilla tecken på att det ska vara bebis på g liksom!
  • Haligh

Spännande Ludicrous!!! Lycka till skaran fortfarande gravida är inte många nu

• Haligh

Ondar: stort, stort grattis till er lille gosse! Vilken sjujäkla historia, men det verkar vara rejält krut i dig!! Lycka till nu!!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)