Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-11-16 13:57:23 följande:
    Nu har jag bäddat ner mig i sängen med datorn. Ska se ett avsnitt av "Barnmorskorna" och sen ta en välförtjänt tupplur. Ska bli sååååå skönt!
    Du är en kvinna av ren lyx hahaha
    Men allt är du värd och körkoret med
    Kanske komma över till mig *ler fint* haha
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84
    MrsHelgesson skrev 2010-11-16 14:11:53 följande:
    Ja alla gravida, igår åkte jag in på förlossningen två gånger. Andra gången blev längre med riktiga värkar och lustgas. Men jag var helt slut efter några timmar med värkar så jag fick en spruta i skinkan med något smärtstillande och avslappnande medel så värkarna avtog helt. Så nu är jag hemma och har inte haft några känningar alls. Hade jag inte tagit den sprutan så hade jag nog fött ett barn nu, så irriterande men jag hade verkligen ingen ork kvar. Öppen nästan 4 cm, 1 cm kvar på tappen men den var extremt mjuk. Men nu känns det som att det kommer dröja hur länge som helst tills det sätter igång på riktigt.
    Varför stoppade dom dig för ? konstigt ..
    Nej då nu e du iaf öppen 4 cm så snart har du bebisen iaf hos dig.
  • 3 barns mamma84
    Rockringen skrev 2010-11-16 14:55:28 följande:
    Tack för tipset Saliva123

Mina tankar inför förlossningen.

Smärtlindring. Litar på barnmorskorna att de vet vad jag skall ha. De gjorde jag förra gången och de gick bra.

Kjesarsnitt. Jag har inte läst om det. Gjorde inte det förra gången heller. Vad borde man veta om det?

Förlossningsrädsla. De tror jag inte har. Visst tänker jag ibland på att nåt kan gå fel, men tror att allt ska gå bra som förra gången. 

ludicrous
    bra skrivet. Lugn och styrka, de ska jag också satsa på.
    Ska kolla din blogg. En blogglista skulle vara kul.
    Jag födde dottern vaginalt med sugklockan mkt nära akut snitt.
    Allt gick bra och jag var nöjd hade inte ont häller var tyst som en mus och bara konsentrerade mig att få ut henne

Läste sen om igångsättning och bara njöt mig fram men sen blev det kejsarsnitt då hade jag bara 2 dagar på mig att läsa så mkt som möjligt.
    men ändå inte mkt än jag själv trodde.

Nu vet jag hur snitt är och vad som händer då jag får detta igen då man inte vågar ta risken att ta och sätta igång mig.
    Så jag kommer självklart läsa med och det är ett nytt land oxå.
  • 3 barns mamma84

Godmorgon på er alla.
    Nu sitter man på soffan och bara njuter av stillhet haha lämnade barnen på dagiset och dagmamman och sambon jobbar och prinsen sover inne i magen och jag ska snart koka tee och äta frukost.
    Idag har jag varit glad flicka slipper värkar jihooo haha men har foglossning som vanligt.
    Bara 13 dagar kvar !!!

Idag hamnade jag i en ny vecka  också 35+0 idag och i morgon blir min älskade sambon 26år gammla gubben och jag 4 dagar efter herregud haha gammla gumman

• 3 barns mamma84
    Moma:
    Så mysigt att bara njuta av detta nu och bara tvätta på fullt
    Täcke och kudde hmm jag har bara tvättat sänglkläderna men inte täcke och kudde.
    Då täcket är hmm inte fluffig alls utan mäst platt för små bebisar.
    Och kudden är till för små bebisar så jag har inte tvättat dem men det går om man vill.
    Hittade igår oxå strumpbyxor 5 par till honom som jags ka tvätta idag och såklart babykasonger
  • 3 barns mamma84
    Emynem skrev 2010-11-17 10:28:45 följande:
    Hur har ni gjort med kudde åt bebisen?
    Man ska ju ha en jätte platt kudde i början, men jag har inte hittat någon så tänkte om man kunde strunta i det?
    Har bara hittat kudden nr 2 och den är ju för hög i början. 
    Vi har en bebykudde som är fluffig men flat när babyhuvudet kommer på.
    Täcket är inte fluffig alls utan plat men varm att ha på.
    Sen har jag massa tunna filtar men dom tar jag fram sen.
  • 3 barns mamma84
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-17 10:37:07 följande:
    Vi har en bebykudde som är fluffig men flat när babyhuvudet kommer på.
    Täcket är inte fluffig alls utan plat men varm att ha på.
    Sen har jag massa tunna filtar men dom tar jag fram sen.
    plat av sig
  • 3 barns mamma84

Jag ska iaf koka nappflaskorna och napparna snart då jag har lagt dem i BB väskan men måste göra detta nu så glömmer man inte bort detta sen

• 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-11-17 11:15:57 följande:
    Vecka 35 idag förresten. JÖSSES! Nu springer tiden iväg!!!!!!!!!!!!!!!! Tungan ute
    Visst gör den helt sjukt FORT haha kanske den inte skulle gå så fort så man hänger med Drömmer
    Gick in i vecka 36 idag ååh nu vill jag bara ha måndag igen så onsdagen blir snabbare då jag nästan får träffan min pojk +6 hihi så jag måste vänta 2 måndagar innan jag ser honom igen ..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)