Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

ÄlskarNova skrev 2010-11-15 16:53:05 följande:
    Tjoho,här går det undan med remisser.. var ju i torsdags hos läkaren och vi bestämde att jag ska göra bl.a. en bäckenmätning. Idag låg kallelsen på brevlådan så på onsdag kl.11 ska jag till Västervik och göra den. Snabba puckar! hihi..

*går faktiskt och småhoppas att jag ska vara för trång för att föda ut dunderklumpen Hjärta "normalt", men det får vi väl se om sisådär 2v och 2dgr på TUL också.*

Får dessa två resultat avgör ju om det blir snitt eller inte.  
    Wooohooo grattis nu är det bara och hålla tummarna att antingen e han som en normal bebis på 4 kg bara eller en dunder tjockis haha så du får snitt om det e det du vill gummsi

Jag räknar själv dagarna NU haha bara 15 dagar kvar till Tul och bedöming om du tar ut honom snabbt eller låter mig vänta några dagar
    Men snitt kommer jag att få iaf så jag e inte osäker alls
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-11-15 15:21:19 följande:
    Haha alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Idag, andra veckan på min praktik kommer praktikplatsen plötsligt på: "Oj, hon är gravid, det kan ju vara provocerande på en sådan här avdelning.." WHAT?! Och det kom ni inte på när jag ansökte om platsen eller sen när jag fått platsen skickade ett mail om det till avdelningschefen? Så idag ringde avdelningen upp skolan och sa att jag inte kunde fortsätta där.. Nåväl. Nu slipper jag välja att avsluta det praktiska själv för att jag inte orkar med, nu gjorde skolan det åt mig. Så nu är jag "ledig" i två veckor, därefter lite teori och tentamen. Det ska jag väl orka med.

Jag säger då det..
    Om detta skulle varit i danmark skulle chefen att få böter.

Alltså om jag skulle gå på interljuv och ha mage inte höggravid som nu men vi säger vecka 20 då ser man magen iaf.
    Om han-hon skulle sagt utan att jag tagit upp ''jag e gravid'' skulle dom få böter och jag skulle fått pengar för detta.
    vad det nu heter.

Hoppas du hinner ta det lugnt nu innan bebben kommer till er
  • 3 barns mamma84

Sambon tycker om min möblering haha nu är jag som er att vakna upp och se spjälsängen och bara LÄNGTA !!!Så nu blir det speldosa som fattas som inte blivit av ännu
    Så vad ska man ha för speldos tycker nu ?ge mig förslag o bilder om nu har

Nu har man mensvärk igen o ont i ryggen typist ..
    Bara acceptera att ha ont.

Snart ska jag göra pommes och kycklingen är i ungnen GOTT vad ska ni äta ?

• 3 barns mamma84
    MFJG skrev 2010-11-15 20:38:37 följande:
    Precis varit inne på förlossningen.
    Har haft super onda sammandragningar från 14-17 och när jag legat ner i 20 min och vilat och dem kom med 2 min mellanrum och höll i sig i 1 min ringde jag in. MEN allt lugnade sig så fort jag la mig i sängen och dem kopllade CTGn. Antar att det är min GBS som spökar. Dessutom hade jag vita blodkroppar i urinen och ska lämna morgonurin till min BM imorgon..Helt utmattad är jag. Han är iaf djupt fixerad! =) Skönt att det bara var falsk larm. Ändå känner man sig så jävla dum. 
    Låter bra att allt var på sin plats men tråkigt då allt var en falsk larm.
    {#emotions_dlg.flower}
    Själv åker jag in när jag har huvudet mellan bennen Haha då vet jag att det är på Riktigt haha
  • 3 barns mamma84

Nu har man ont i ryggen mensvärk och ont i rumpan hehe
    Men nu har jag gjort allt ''igen''
    Jag har lagt in disken i diskmaskinen och damsugit duchat barnen och bytt ren säng kläder o lagt dem i säng.
    Och tagit fram lite ljus.
    Detta gjorde jag nu på kvällen

På dagen så möblerade jag och tog spjälsängen från sonens rum till vårt sovrum ''pustar'' helt själv haha och sen damsugit och tvättat golv och tagit rena sängkläder.
    Sen har jag tvättat 4 maskiner med tvätt och tårkar och tvättat golv och damsugit i köket och gjort snyggt.
    Nu är det bara vardagsrummet toaletten och hallen och sonens rum + elias rum jag ska göra imorgon

nu slappar jag av och njuter av renhet.

• 3 barns mamma84

Jag bor trots allt längre ifrån er men ändå har jag er så nära på sätt o viss

• 3 barns mamma84

Godmorgon mina flickor.
    Nu ska jag äta frukost helt själv skööööönt haha
    Har lämnat barnen på dagiset och nu ska jag bara ta det lugnt.
    Har kraftig hosta tror att lungorna hoppar ut snart.

Hoppas ni får en trevligt träffa idag synd att jag inte kunde ni får flytta hit hihi

• 3 barns mamma84
    NhjärtaD skrev 2010-11-16 10:17:41 följande:
    Så kul att ni ska träffas, saknade det med andra barnet & säkerligen med denna med, men samtidigt har man inte samma tid över nu

idag 37+0, är jag dum som vill att bebis ska komma nu? Känner mej kluven om jag ska prata med BM om de vill reta lite ele så, ele om det ska få starta själv. Har juh såååå ont i min rygg nu, kan inte ligga, sitta ele stå. Börjar bli deppig igen.... ska till BM idag iaf...

Drömde att vi fick en flicka med kejsarsnitt inatt....var så verkligt...
    Inte alls gumma du e fullgången ju
    Jag ska ju själv kansk eta ut min v 37+6 v 38 nästa dag
    Vill ha ha min pojk nu eller ja jag tror jag måste iaf.

Jag vill oxå drömma haha men jag kommer inte ihåg min dröm idag tyvörr
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-11-16 10:37:20 följande:
    jag har körkoooooort!!!!!!!!!!!!!!
    GRATTIS !!!!
    Fan vi visste det detta skulle ju gå super !!!
    Woooohoooo
    SkålSkålSkålSkålSkål
  • 3 barns mamma84
    NhjärtaD skrev 2010-11-16 10:46:33 följande:
    Ja men din kille är så pass stor, min är så liten. Känns fel att vilja att den ska komma då på nått sätt.
    Momalicious skrev 2010-11-16 10:37:20 följande:
    jag har körkoooooort!!!!!!!!!!!!!!
    yyyyyeeeeaj!!!! Grattis {#emotions_dlg.flower}
    Du e fullgången gumman men om du har så ont borde du prata med denna eller bara bita ihop och bara gå några dagar som du har kvar.
    Men jag vet det är jobbigt och hårt det är det just nu.
    Det beror inte på storleken alltid på utan hur barnet har det och hur du har det.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)