Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Hittade tiden haha fick gå igenom hela bloggen typ haha näh august månaden så hittade jag min tid till Tul haha klockan 12.30 har jag min tid
    Längtar ..

Igår pratade jag med sambon om att man blir lurad så många ggr att ska man igentligen lita på sin bm huvudtaget ?
    Alltså hon är super duper gullig men jag vet inte om hon vet hur rädd man igentligen är.
    Vill ju inte ha någon annan då hon är toppen annrs men att låta en gissa hur stor han likom är som min förra bm också gjorde om storleken.
    Det gör mig lessen men ändå är det en gissning men den gissningen en långt i bort med sanningen.
    jag känner bara på mig att han e nu ca 4000g som hon påstod att han skulle bara 4000g som fullgången.
    Men när jag väl kommer tul Tul så kommer det att vissa 5000g istället v 37+6 jag kommer ju få panik men jag vet att det är bara så det kkommer att va.
    Ska inte få panik alls utan vara ''berädd på detta''

Men hur känner ni då en bm gissar eller gör era bm det ?

Min nästa tid till henne är 12 dec så en lång tid kvar så skönt att man har Tillväxtultraljud innan dess ..

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84
    MFJG skrev 2010-11-17 11:37:00 följande:
    När jag väntade sonen fixerade han sig någonstans runt vecka 37-38..Bebis i magen fixerade sig för 2 veckor sen och enligt läkaren i förrgår så ligger han väldigt djupt fixerad och jag är i vecka 35+1 idag. Omföderska och allt..;) Hoppas det betyder att han kommer innan BF! =)
    Det kan vara så men många går fram till BF och över tiden iaf.
    Man ska iaf vilken fall vara berädd

Samma sak med slemmisen
    Min slemmis såg jag aldrig med dottern men plötsligt gick vattnet så kanske den gick sammtidigt med vattnet då jag ALLTID kollar på toan innan jag spolar en vannesak bara.

Med sonen gick slemmisen på han BF dag haha men ut kom inte ha iaf utan 10 dagar efter med ''våld'' kniven i magen
  • 3 barns mamma84

Jag har fått hormonsrand den är fortfarande ljus men jag såg den igår och jag ser den nu med
    Över naveln och fortsätter ner till juvelen
    OOh massa blodådrar på magen hahaha

• 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-11-17 11:52:27 följande:
    Jag tror jag har fått det också.. Den är ganska smal men det kanske dom kan vara? En brun smal rand är där iaf. Går från naveln och ner till burret, mwohaha.
    Haha burret *Asg* jo det e ju så den e precis som din smal ljusbrun men inte murk men som går ner
    Vad sent den kom haha men nu e den här
    Undrar vad det betyder hahahaha pojke eller flicka hmmmm
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-11-17 12:01:11 följande:
    Ja, den kom igår, så precis innan vecka 35 för mig då.
    Tja, jag har ju ingen aning om vad jag väntar. Blir väl bara att vänta och se, höhö! Cool
    Svårt och veta jag hade en rand med dottern och sonen och denna som är pojk han med
    Så jag vet inte men jag kan GISSA på hmm Flicka för dig
  • 3 barns mamma84
    Emynem skrev 2010-11-17 12:35:34 följande:
    I min förra graviditet så gissade min BM på att det skulle bli ett STORT barn och att han redan i v.36 vägde mellan 3,5 - 4 kg
    Men feeel hade hon, ut kom en liten spinkis på 3280 kg
    Fick du Tul ?
    men ändå var det nå kg ifrån 4 kg som bm hade gissat på

Men hur är denna då något som du vet hur vikten är ?
  • 3 barns mamma84

Jag har min med som jag ska ha till honom platt men ändå fluffig men inte tjock alls.

• 3 barns mamma84

Emynem:
    Jag har en dotter och en son och nu väntar jag på en son igen
    Dottern och sonen var det MKT olika med graviditeten.
    När jag väntade henne hade jag jädra massa humörsväningar *Skrattar*
    När jag väntade sonen hade jag mindre men alltid sexgalen *Ler*
    Som nu med hahaha
    Maten lukten ja allt har varit olika.
    SD-FOGGISAR-FÖRVÄRKAR alla olika.
    Med dottern inga alls
    med sonen redan vecka 20 fram tills han kom ut med niven hehe
    Och denna ÄNNU jobbigare känns det som än med Nr 2 med sonen ..

• 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-11-17 14:12:10 följande:
    Jag har en fråga. Köpte ett spjälskydd som är 360 långt (lika långt som bäddmåtten på spjälsängen ska vara). Nu när jag skulle sätta på det så är det för långt?! Hur fan går det till? Vad ska jag göra? Haha. I värsta fall får jag flytta typ alla snören och klippa av en bit men känns ju rätt segt...
    Min är som din men jag har inte klippt utan jag har den runt som vanligt i spjälsängen men sen på slutet när båda ändorna träffas så lägger jag en sida över den andra bara
  • 3 barns mamma84

Först av allt íngen julmat innan man har tittat på Kalle Anka som här i danmark kommer 2 ggr !
    1 gång innan julafton andra gången på julafton coolt va hahaha så man se det 2 ggr *Fnittrar*
    Sen julbordet.

Julskinka och julmust är jag så längtansfull av.
    Tänk sen när man fått sina små ska kolla på Kalle Anka och sen ska man äta ååh JA äta den goda julmaten man har lagt fram.
    Vi kommer ju att ha Julskinka-and-anka-kalkon till julen och sen köttbullar och priskorvar och rödkål rödbetssallad och massa mer.
    Julmust cola och glögg.
    Snidsel=som är en tjock korv som alla danskar har på julbordet.
    Potatis i sockersås INTE gott men alkla danskar äter det.
    Vanliga kokta potatis såklart.
    Jul senap oxå
    Sen efterrätt rissalamandel danskt gröt detta med cherry sås över.
    Danskarnas ide det med hahaha men fan vad det e gott !!!

Och ha 2 stora lyckliga barn som sen somnar i sina sänga med alla sina kläder och leksaker och allt möjligt
    Och en Bebis pojk man bara pussar och pussar sönder ''typ''

Svar på tråden December Bebis 2010 :)