Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-11-19 13:22:14 följande:
    Haha jag vaknade vid 10 så ;)
    Vi betalar inget för vattnet så då får man passa på :D
    Nej min sambo tjatar på bebisen att han ska komma ut snart för att han inte vill vänta så han hade snarare blivit glad tror jag :-P Men det kommer nog ingen bebis än på ett tag :-P 
    Lyx du har då här får man gå upp klockan 8 för att lämna barnen kl 9 sen e man hemma kl 10 och sen sitter man här och slipper göra något.
    Nu regnar det här ja som vanligt ''suck'' så jag ska be sambon hämta skitungarna med mig det är fredag och barnens saker ska hem som alla kläder och skor ja allt.
    Så det blir ju tungt för en gravid tjockis mage och en sor flicka bakom cykelstolen och massa klkäder över allt haha

Ja jag skulle piss på mig av panik att shiiit vakna upp en morgon/natt/kväll och bara se att det är blött och blodigt och massa värkar shit jag skulle dö jag skulle ringa ambulansen hahaha och bara skrika av panik kan tänka mig detta framför mig mohahaha och en sambo svimmandes på golvet mohahahaha

Om några veckor kommer våra bebisar hihi HOPPAS
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84

Får man ta hostmedicin när man är gravid ?
    Hostar så mkt att jag håller på att spy.
    Det gör ont och är jobbigt.
    Massa slem som inte går bort

• 3 barns mamma84
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-19 13:51:54 följande:
    Ja det får man, men bara vissa sorter. Fråga på apoteket, annars så ska det ju stå på bipacksedeln.
    Jobbigt med hosta
    Okej men vad ha du haft om du haft hosta.
    Då måste jag be sambon köpa och fråga om något.
    Ja hosta borde inte finns
  • 3 barns mamma84

Förstår ni hur era bebisar ligger inne i magen ??
    Min låg med huvudet nere v 29+6 ruckbar men enligt bm kunde han vända på sig gott och väl.
    Men det har jag inte kännst alls.
    Men igår undrade jag och sambon HUR LIGGER DU haha ja han ja jag vet inte han e så vild av sig men oxå en lugn kille han älskar att ta ben och armar och bara dra sida mot sida och ja det gör banne mig ont.
    Han sparkar eller knuffandes gör otroligt ont bara för att han e en stor stark kille som sin far hihi
    Men jag förstår inte ibland känns det som om han har sin rumpa mot höger revben men nu känns det som han har rumpan vänster sida :-/ han drar med benet ja jag vet inte hur men ibland är den vid vänster sida över navel och andra minut på höger sida haha Sen drar det sida mot sida och sen kan det vara värsta kicket plötsligt och jag vet inte hur han ligger.
    Igår när jag låg på sängen så var han högt upp ända upp i lugorna haha och sen under navel var det bara helt tomt kunde känna på magen utan bebis och ja det kännes JÄTTE tomt.
    Men när jag går så e det inte tomt alls.
    Nu känns det som en stor fett rygg eller rumpa täker hela magen hahaha

• 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-11-19 14:07:35 följande:
    Theracough är slemlösande och hostdämpande, verkar dock bara slemlösande på mig, vilket ju lättar hostan i långa loppet i alla fall.

Cocillana, är receptbelagt men skitbra, verkar hostdämpande enbart. Sägs att det ska lösa slem lite också, men nja. Jag tycker det varit skönt att ta det på natten.

Men kan rekomendera theracough iaf, receptfritt.

Båda kan man ta när man är gravid Glad
    Tack ja jag hostar hela tiden men på nätterna e det lugnt men så fort jag har varit på toan så kommer detta hosta smygandes fram och så börjar man hosta ända fram till kvällen.
    När jag sväljer känns det som en stor klump finns där men tar sig inte längre bort.

Hur många ggr ska man dricka högst 4 ggr eller ?
  • 3 barns mamma84
    Stefanie skrev 2010-11-19 14:09:37 följande:
    1. Jag har haft sex för första gången sedan... Början på september? Nu gör det liksom inget om förlossningen drar igång längre. Lycka! (delar med mig av det här bara för att få ur mig det någonstans Glad)
    Tror dock inte bebis tyckte det var lika roligt, för nu håller Liten på att trycka sönder min blåsa och slå volter där inne. Dumma pappan.

2. Jag har nu lärt mig att det är mammans och pappans gener som avgör när bebisen lämnar livmodern. Det borde betyda att jag kommer att gå över tiden. Jag hoppas att det inte stämmer för nu vill jag ha ut liten. Gärna runt lucia.

3. KLÅDA! I natt har mina händer (och resten av kroppen, men framför allt händerna) kliat något fruktansvärt. Ingenting hjälper. Usch.

Bedyder det att papan oxå skulle gå över tiden som bebis ?
    Jag har 2 olika pappor 1:a är tvillig han gick inte över tiden alls utan kom när han skulle komma med sin tvilling bror (kopia) läskigt haha
    2:a ha han kom men kanske +5 dagar över tiden och var 4,500g

Mina har kommit BF +9 och andra BF +10 så ag gissar om jag skulle gå över skulle dennakrabat inte komma ut alls kanske BF +11 hahaha

Haha sex ja ajg har ju det dagligen men jag känner att hmm han i magen ja han gillar inte detta att se pappan försöka komma in
    Då blr det fart i magen kan jag lova

Klåda fy vad jobbigt ..
  • 3 barns mamma84

Stefanie:
    Har hört och läst att om man har kraftig klåsa och ingenting hjälper som salva osv så ska man prata med bm om detta.
    Vissa behöver inte änns passera BF datumet alls pågrund av detta.
    Samma sak dommning i kroppen och foglossning som är kraftiga

• 3 barns mamma84

WOOOHOOOOOO !!!!! man kan inte bli gladare än detta NUUUU hahahaha
    Det SNÖAR ÅÅH JAG SER SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ !!!

• 3 barns mamma84

Sarashjärta:
    Stort grattis ååh jag e så avis på er haha jag vill ju oxå

Ny bild på bildtråden tagen v 35+1 så nu e den där haha det var på tiden tänker man haha
    Drömmde om i natt att elias var 4,500g när jag var på scanningen haha shit jag blev inte rädd eller så utan i drömmen visste jag att jag kunde kontrollera detta fast jag bara var i denna veckan i själv drömmen.
    De e ju inte omöjligt alls

• 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2010-11-20 11:25:13 följande:
    Jag har en vän som födde igår 40+2, flickan vägde 4850, snacka om knubbiga armar, men allt gick fint, hon klarade det med bara lustgas (epiduralen hanns inte med)
    ååh vilken knubbis
Svar på tråden December Bebis 2010 :)